۴ عضو تیم خرابکاری مرتبط با رژیم‌صهیونیستی صبح روز جمعه در استان آذربایجان‌غربی به دار مجازات آویخته شدند؛ متهمانی که با هدایت عوامل موساد، مرتکب اقدام‌های گسترده‌ای بر علیه امنیت کشور شده‌ بودند.

اعدام متهمان

همشهری‌آنلاین - گروه سیاسی: این افراد که پس‌از طی مراحل قانونی مربوط، به دار مجازات آویخته شدند، جزو حلقه ۱۰ نفره‌ای از عوامل مرتبط با سرویس‌های امنیتی رژیم‌صهیونیستی بودند که با اقدام‌های اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی کشور به‌ دام افتادند و اکنون حکم چهار نفر از آنان اجرا شده‌است. اجرای این احکام در شرایطی است که طی ماه‌های گذشته و با فعالیت‌های اطلاعاتی – امنیتی انجام شده، ضربات محکمی بر پیکره جاسوسان و عوامل مرتبط با رژیم‌صهیونیستی در ایران وارد شده‌است.

نمایشی با کارگردانی تل آویو

در نخستین روزهای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بود که همزمان با مذاکرات برجامی ایران و ۴+۱، نمایش دیگری باهدف خرابکاری دراین روند با طرح‌ ادعاهای واهی علیه ایران، روی‌صحنه رفت و رسانه‌های صهیونیستی یک فایل صوتی به‌همراه یک عکس منتشر کردند که طی آن ادعا شد عوامل موساد در ایران از یک مامور نیروی قدس سپاه پاسداران در داخل ایران بازجویی کرده‌اند و او اعتراف کرده که مأموریت داشته یک صهیونیست را در سفارت این رژیم در ترکیه، یک نظامی آمریکایی را در آلمان و یک روزنامه‌نگار را در فرانسه ترور کند.

افشای واقعیت ماجرای منصور رسولی

اگرچه نمایش ضدایرانی تازه صهیونیست‌ها به سرعت با استقبال ویژه شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین قرار گرفت و تحلیل‌های ناشیانه درباره این فایل صوتی آغاز شد، اما به‌زودی پشت پرده این ماجرا نیز افشا شد و رسوایی تازه‌ای برای رژیم‌صهیونیستی و موساد رقم خورد. فردی که ادعا می‌شد نیروی سپاه‌قدس است، با انتشار فیلمی از خود افشا کرد منصور رسولی نام دارد و فردی غیرنظامی و کشاورز ساکن در شمال‌غرب کشور است که در تیرماه ۱۴۰۰ ازسوی چند نفر اراذل و اوباش به‌ازای مبلغی پول ربوده شد و ربایندگان او را مجبور کرده‌اند اظهارات مشخصی را بازگو کند.

دستگیری عوامل رژیم‌صهیونیستی

به‌دنبال این ماجرا، در نخستین روزهای آبان‌ماه ۱۴۰۱ بود که مقام‌های قضایی استان آذربایجان‌غربی از دستگیری ۱۰ نفر از عوامل خرابکار مرتبط با ماموران موساد دراین استان خبردادند. از جمله اتهام‌های دستگیرشدگان این بود که نسبت به ربودن برخی افراد می‌کردند و با تهدید و شکنجه از آنان می‌خواستند به دروغ، خود را از ماموران امنیتی ایران معرفی و به‌دنبال آن، دروغ‌هایی را درباره ماموریت‌های محوله شده به آنان مطرح کنند. در واقع ماجرای «منصور رسولی» نیز یکی از اقدام‌های خرابکارانه‌ای بود که ازسوی این افراد اجرا شد.

مزدوران موساد در ایران چه می‌کردند؟

متهمان دستگیر شده اما طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های جاسوسی و اقدام‌های خرابکارانه را با هدایت مستقیم ماموران موساد انجام می‌دادند. به‌گفته مقام‌های قضایی مربوط، این گروه با هدایت اطلاعاتی موساد نسبت به شناسایی برخی نیروها که با بخش‌های امنیتی کشور همکاری داشتند، اقدام می‌کردند و با ربایش و ضرب و شتم آنان، قصد تخلیه اطلاعاتی‌شان را داشتند. این گروه که برای خرابکاری‌های خود مبالغی را از ماموران صهیونیست دریافت کرده بودند، مرتکب چندین فقره آتش زدن خودروها و منازل و حتی اقدام به ترور شده بودند.

متهم ردیف اول پرونده کیست؟

این پرونده با وجود داشتن ۱۰ محکوم، ۴ متهم اصلی داشت که صبح جمعه به جرم «محاربه و افساد فی‌الارض از طریق همکاری اطلاعاتی با رژیم‌صهیونیستی به قصد برهم زدن امنیت کشور» اعدام شدند. متهم ردیف اول، فردی به نام «وفا هناره» بود که به‌عنوان یکی از عناصر عملیاتی اصلی موساد در ایران فعالیت می‌کرد و با به‌کارگیری چند شرور و تشکیل تیم عملیاتی، برای انجام فعالیت‌های جاسوسی و خرابکاری در شهرهایی ازجمله تهران، میناب و تبریز اقدام می‌کردند.

مجازات خیانت به میهن

عوامل موساد در ایران در شرایطی به دار مجازات آویخته شدند که تل‌آویو می‌کوشد با ترور و جنایت، فشارهای وارد به خود به‌دلیل شکست‌های سنگین در غزه را تحت‌تاثیر قرار دهد. این‌درحالی است که مزدوران این رژیم یکی پس‌از دیگری در ایران به کیفر اعمال خود خیانتکارانه خود می‌رسند. درچنین شرایطی به‌نظر می‌رسد با وجود فضاسازی رسانه‌های غربی درپی مجازات عوامل رژیم صهیونیستی درایران، دستگاه‌های امنیتی به موفقیت‌های قابل‌توجهی در مقابله با این‌دست عوامل دست یافته‌اند و باید در انتظار انتشار خبرهای بیشتری دراین زمینه بود.

ضرباتی بر پیکر رژیم‌صهیونیستی

اعدام ۴ عضو تیم خرابکاری مرتبط با رژیم‌صهیونیستی در استان آذربایجان‌غربی در شرایطی است که طی ماه‌های گذشته ضربات متعدد و قابل‌توجهی ازسوی دستگاه‌های امنیتی کشور به عوامل و فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی درایران وارد شده‌است که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۲۵ آذرماه ۱۴۰۲

حکم اعدام جاسوس رژیم صهیونیستی در سیستان و بلوچستان اجرا شد.

۲ مهر ۱۴۰۲

دستگیری عوامل طراحی تروریستی ۳۰ انفجار همزمان در ایران، با شیوه‌ها و سازوکارهای شناخته شده‌ رژیم‌صهیونیستی

۲ مرداد ۱۴۰۲

بازداشت اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی متصل به رژیم‌صهیونیستی در چند استان کشور و کشف ۴۳ بمب از آنان

۲۰ دی ۱۴۰۱

شناسایی و دستگیری ۲ تیم سازمان جاسوسی موساد در داخل کشور و دستگیری ۱۳ نفر از عوامل عملیاتی

۱ دی ۱۴۰۱

دستگیری اعضای ۴ تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد

۲۵ آبان ۱۴۰۱

دستگیری جاسوس موساد توسط سازمان اطلاعات سپاه در استان کرمان با قصد انجام عملیات خرابکارانه

۹ آذر ۱۴۰۱

براساس اعلام قوه قضاییه اعضای شبکه اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی به اعدام محکوم شدند.

۱ مرداد ۱۴۰۱

بازداشت همه عناصر عملیاتی شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی ازسوی وزارت اطلاعات

۱ خرداد ۱۴۰۱

دستگیری شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی موسوم به «شبکه زکریا» در عملیات مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه

کد خبر 819827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ایازی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 1
    ایااینها عوامل داخلی رژیم صهیونیستی بودند یا فریب خوردگان داخلی کشور ایران
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 2
      حالا هرچی که بوده.آیاشما ازاعدام جاسوسها ناراحتی.شایدهم .............الله واعلم.کس نمیداند
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 2
    درودبرشما.ای کاش همه این جاسوسهارواعدام میکردید.توبه گرگ مرگ هست.اینها آزادبشوند.هیچ رحمی نمیکنند ازدوباره میرون به طرف جاسوسی.بالاخره پول خوبی میدهند.
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 2
    کارتون عالی بود.فقط یه سوال مهم برام مونده؟لطفا جوابشوبدین!! اینکه الان جناب ( منصور رسولی ) به قول شما کشاورز بی گناه که ربایش شده وشکنجه شده ومورد ضرب وشتم این جاسوسان خدانشناس واقع شده،خودش کجاست؟ظاهرا خودش روهم به اعدام محکوم کردید،ولی به دلایلی،(احتمالا رسوایی امنیتی)اعدامش رو اجراش نکردید؟!!ظاهرا باید عنوان تیترخبرتون به عکس باشه.باملت صادق باشید.اگرضربه خوردین باصداقت بگین،نه اینکه مثل کبک سرتون رو توی برف کنید.ما نیروهای امنیتی پاک وسالم وکاربلد کم نداریم،متاسفانه به دلایلی که برام مشخص نیست،چندسالی هست که ازاقتدار بی نظیر نهادهای امنیتی ایران عزیزمون دربرابر دستگاه های امنیتی دشمن صهیونیستی کاسته شده وضربات سنگینی خوردیم.امیدوارم یه خونه تکونی اساسی در این نهادها با نظارت رهبرمعظم انقلاب انجام بشه تادوباره شاهد نهادهای اطلاعاتی کم اشتباه وقدرتمند باشیم.انشالله...