طبق اخبار رسیده به دلیل ناهماهنگی بین سامانه گمرک و پلیس گذرنامه، تلفن های همراهی که از طریق رویه مسافری از تاریخ ۲۲ آذر وارد کشور شده اند، علی رغم ثبت در سامانه گمرک ایران، تا کنون رجیستر نشده اند.

آیفون

به گزارش همشهری آنلاین، مشاهدات و گزارشهای دریافتی حاکی از آن است که از تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۲ سامانه مرتبط با گمرک برای رجیستری تلفن همراه مسافری قطع شده و تلفن های همراهی که از این تاریخ به بعد به صورت مسافری وارد کشور شده و ثبت گمرکی شده اند، همچنان در فرایند ثبت معطل مانده و تا کنون رجیستر نشده اند.

برخی پیگیری ها نشان می دهد اطلاعات مربوط به مسافرانی که تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کرده اند در اختیار گمرک قرار نگرفته و از طرفی پلیس گذرنامه این طور ادعا می کند که سامانه ی ثبت گوشی ها متعلق به گمرک بوده و مشکلات ایجاد شده از طرف سامانه گمرک ایران است.

این در حالی است که تعداد قابل توجهی مسافر که تلفن همراه شخصی خود را از طریق رویه مسافری وارد کرده اند، معطل این سامانه ها شده و در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.

همچنین تا کنون هیچ از یک نهادهای مسئول در این خصوص شفاف سازی نکرده اند و همچنان وضعیت رجیستری تلفن های همراهی که در روز های اخیر توسط مسافران وارد شده مشخص نیست.

کد خبر 819671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha