فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جبهه مقاومت در حال به بار نشستن است. به عنوان خادم سپاه می‌گویم عملیات طوفان الاقصی کاملا یک عملیات فلسطینی بود. طراحی و اجرا توسط فلسطیان انجام شد و در خارج از فلسطین تصمیمی گرفته نشد.

سردار حسین سلامی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسین سلامی در مراسم تشییع پیکر شهید سیدرضی موسوی در میدان امام حسین تهران با اشاره به این‌که «پیکر یک فدایی اسلام همچون نگین انگشتر در بین شما مردم صدیق و مهربان قرار دارد» ادامه داد: شهادت سردار بزرگ اسلام سید رضی را به امام زمان(عج)، رهبر عظیم الشان، ملت ایران و خانواده آن عزیز تبریک و تسلیت میگویم. شهید رضی یکی از باسابقه ترین، میدان دیده‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه در جبهه مقاومت بود. . حدود ۳۳ سال در دفاع از حریم از اهل بیت(ع) و دفاع از مجد و عظمت اسلام، دفاع از حیثیت و امنیت در خطیرترین موقعیت‌ها مثل کوهی از آرامش ایستاد.

وی یادآور شد: او صحابه آن سردار فراموش نشدنی حاح قاسم سلیمانی بود. او در ۴۵ سال زندگی جهادی هرگز میدان جهاد را ترک نکرد. او از حضرت علی(ع) آموخت هر قومی لباس جهاد از تن درآورد ذلیل می‌شود.

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت در حال به بار نشستن است. به عنوان خادم سپاه می‌گویم عملیات طوفان الاقصی کاملا یک عملیات فلسطینی بود. طراحی و اجرا توسط فلسطینیان انجام شد و در خارج از فلسطین تصمیمی گرفته نشد. سخنگوی سپاه روز گذشته گفت که ترور شهید رضی در پاسخ به طوفان‌الاقصی بود اما بنده عرض می‌کنم طوفان الاقصی مستقل عمل کرد و توسط فلسطینیان انجام شد. مقاومت در عراق اگرچه بخشی از جبهه مقاومت است اما خودش مستقل عمل می‌کند. در لبنان نیز حزب الله مستقل عمل می‌کند. ما هنوز انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را نگرفته‌ایم. ما به وقتش این کار را انجام می‌دهیم. ما صادقانه کاری را که انجام می‌دهیم، اعلام می‌کنیم و نمی‌ترسیم.

انتقام ما جز اضمحلال رژیم غاصب آدمکش نیست

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اتفاقات روزهای گذشته و استیصال رژیم اسراییل نشان داد این رژیم توان مقاومت در برابر جبهه مقاومت ندارد اما جبهه مقاومت باید مقاومت کند و شهید دهد. می‌دانیم به زودی فلسطین قهرمان یکی از سرودهای زیبای جهان را خواهد خواند. ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این ملت سکوت نخواهیم کرد. قطعا انتقام شهید را می‌گیریم و انتقام ما جز اضمحلال این رژیم غاصب آدمکش نیست.

او ستون محوریت پشتیبانی شرق مدیترانه در سوریه و لبنان و فلسطین بود

وی در توصیف شهید سردار سیدرضی موسوی گفت: شهید رضی صادق و مهربان بود و با دوستان رافت داشت و دلربا بود، نجیب و با حیا بود. در سخترین بمباران‌ها، جبهه مقاومت را پشتیبانی می کرد. او ستون محوریت پشتیبانی شرق مدیترانه در سوریه و لبنان و فلسطین بود. تشکیل ستون مقاومت در این منطقه بی شک نتیجه تلاش‌های او بود. شهید رضی طی بیش از ۳۳ سال گذشته به زیارت امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) نرفته بود تا روز گذشته که با بدن پاره پاره شده‌اش، موفق به زیارت حضرت عباس(ع)، امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) شد. آفرین بر این مرد با صداقت و مومن که در عمل آن را ثابت کرد.

وی ادامه داد: او در کنار فرمانده سپاه قدس بود و دشمن او را به خوبی می‌شناخت و نقش و تاثیر این فرمانده عظیم در برابر آمریکا و دول اروپایی و منافق را در زنجیره قدرتی که به وجود آورده بود می‌دانست.

سلامی خاطرنشان کرد: دشمن امروز در نامیدی و یاس و شکست فرو رفته است. شهدا وقتی به شهادت می‌رسند تازه جهان را متوجه خود و کار بزرگی که انجام داده‌اند می‌کنند. با وجود شهدا و امثال سید رضی مسلمانان در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند.

فرمانده سپاه تصریح کرد: خانواده صبور، مومن، مجاهد و همرزم این شهید دست کمی از شهید نداشتند. آنان در روز شهادت شهید رضی در معرض این شهادت قرار داشتند. اجر آنان کمتر از شهید نیست.

کد خبر 819617
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 28
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    98 26
    انتقام بگیرید.....
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      1 0
      قبل ش کلیه خطوط هوایی رو تعطیل کنید
    • احمد IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 0
      از کی؟
  • US ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    47 77
    باعث تأسف است سخنگوی سپاه حرفی را میزند که مورد تایید کسی نیست
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    ۰۹:۵۵۰۷ دی ۱۴۰۲/ پایگاه نیرو‌های امریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیرو‌های امریکایی حق حضور در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل را ندارند. مقر آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل 100 درصد فقط به خاطر حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، پ.ک.ک، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      خوب پایگاه امریکا در فرودگاه اربیل عراق به شما چه ارتباطی دارد؟
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    47 95
    مرگ بر آمریکا هیچ فایده ای، نتیچه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و از سال 1357 تاکنون هم نداشته است.
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      3 0
      دوست عزیز برای ما ملت عادی سودی نداشته ولی برای کاسبانش حسابی سودهای سرشاری داشته
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    23 97
    حماس همانند جبهة النصره تفکر دارد؟
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    92 22
    آمریکایی‌ها هر جا به مشکلی بر می‌خورند پای ایران را وسط می‌کشند. الگوی رفتاری آمریکایی‌ها این است که در مواجهه با بحران‌های جهانی ائتلاف سازی و از این موضوع به عنوان قدرت خودشان یاد می‌کنند.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    89 26
    بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار دست نشانده آمریکا جنایتکار از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تاکنون هیچ کاری، اقدامی اعتراضی به این جنایات و حشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    91 21
    چرا دولت از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بین المللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند! دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود. دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    99 20
    داعش از سال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند. داعش منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    80 16
    تروریسم، القاعده و طالبان بهانه آمریکا برای اشغال منطقه بود. تروریسم، القاعده و داعش بهانه آمریکا برای اشغال عراق بود.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    87 15
    تروریسم، القاعده و داعش بهانه آمریکا برای اشغال لیبی بود تروریسم، القاعده و داعش بهانه آمریکا برای اشغال سوریه بود. تروریسم، القاعده و داعش بهانه آمریکا برای اشغال یمن بود.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    97 17
    ترور شهید سردار رضی نقض قوانین بین المللی و جنایت جنگی است اسرائیل جنایتکار قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد. از این اقدامات جنایتکارانه روشن می شود که رژیم صهیونیستی از ترس و وحشت دست به چنین جنایات جنگی زده است. حمله هوایی رژیم غاصب صهیونیستی در دمشق حمله به حاکمیت داخلی سوریه است و عواقب ناگزیری در پی خواهد داشت. سردار شهید رضی موسوی در حمله موشکی به منزلی به شهادت رسید. وی به عنوان دیپلمات و سرکنسول دوم سفارت ایران در سوریه بود. وی گذرنامه دیپلماتیک داشت، حمله به وی نقض فاحش کنوانسیون های بین المللی ۱۹۶۱ و ۱۹۷۳ و جنایات جنگی است. اسرائیل جنایتکار قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد. از این اقدامات جنایتکارانه روشن می شود که رژیم صهیونیستی از ترس و وحشت دست به چنین جنایات جنگی زده است. این حمله همچنین نقض کامل حاکمیت سوریه نیز است زیرا وظیفه کشور میزبان حفاظت از دیپلمات ها است.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    80 14
    پرتاب ۱۲ هزار راکت از غزه به سوی اراضی اشغالی پس از پرتاب ۱۲ هزار راکت به اراضی اشغالی حماس هنوز زرادخانه راکتی خود را دارد.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    88 7
    بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) بود که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس حشد شعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    79 11
    آمریکا با ترور شهید سلیمانی به اهدافش نرسید/افزایش مقاومت/ که آمریکا با به شهادت رساندن سردار سلیمانی نیز نتوانست به اهدافش دست پیدا کند و مقاومت در منطقه افزایش یافته است.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    95 13
    رژیم آمریکا غده سرطانی جهان است رژیم اسرائیل غده سرطانی منطقه است
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    92 10
    سلاح اتمی رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای منطقه و جهان است دستیابی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سلاح هسته ای، تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    28 14
    چندتا موشک بزنید توی نیروگاه تل آویو.تا معلوم بشه انتقام گرفته شده.
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 0
      تو هنوز زنده ای رادیو بی مخاطب
  • US ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    اجناس روز به روز داره گرانتر میشه تعرفه آب و برق و گاز دو برابر شده هیچکس در فکر مردم نیست
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    طرف ۵تا کامنت گذاشته ۵تاشم منتشر شده واس منم یدونه بود ک منتشر نشد چون همشهری دوس نداش،آزادی بیاااااان
  • Borzoo NO ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    اما شما گفتید که با پرتاب چند موشک به عین الاسد انتقام گرفتیم و حالا میگوئید که ما هنوز انتقام نگرفته ایم ؟؟؟ باز هم باید وعـــده داد ؟؟
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سازمان ملل به وظایف خود درقبال ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس حشد شعبی عمل کند. سازمان ملل به وظایف خود درقبال ترور شهید سید رضی موسوی عمل کند.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    مگر سخنگو بدون هماهنگي با شما بیانیه میده حالا این بنده خدا تاوان اشتباهات شما را بده مسئولیت پذیر باشید زیاد وعده میدید اما عملی نمیشه
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ایران اگر می خواهد با اسرائیل بجنگد تصمیم بسیار عاقلانه و به موقع وبجایی است ولی قبل اینکار باید با دول اسلامی اتحاد نظامی برقرار کند وتنها به میدان نبرد نرود که بازنده خواهد بود ، کشورهای عراق ومصر و اردن و عربستان و عمان وقطر پتانسیل‌های خوبی برای جنگ با اسرائیل و متفق شدن با ایران هستند وایران باید به دور از تکبر و تک روی دست بیعت با آنها برای جهاد با اسرائیل دراز کند ، قطعا این کشورها از این بیعت استقبال خواهند کرد ، در این صورت قطعا پیروزی با دول اسلامی خواهد بود. ناگفته نماند کشور مصر بیشترین هزینه وخون را در راه جهاد با اسرائیل هزینه کرد ولی جمال عبدالناصر موفق نشد و از غیرتش سکته کرد ومرد ، جمال عبد الناصر هنوز قوی ترین و غیرتمند ترین سرباز اسلام در جهادبا صهیونیست است وجمال تنها به میدان نبرد با اسرائیل رفت وشکست خورد. برای نابودی اسرائیل یاغی باید از تجربه کشورهای متفق اروپا برعلیه هیتلر والمان نازی استفاده کرد که کشورهای اروپایی با هم متحد شدند و بر هیتلر یاغی ویرانگر فائق آمدند و گرنه آلمان نازی کل اروپا و قفقاز را اشغال می کرد ، دست خداوند با جماعت است نه تک روها و متکبرین.