پنجشنبه و جمعه (۷ و ۸ دی) بارش باران و برف در اغلب استان‌ها رخ می‌دهد. سامانه بارشی جدید که از جمعه گذشته در کشور آغاز شد، اواسط هفته از کشور خارج شد، اما از صبح پنجشنبه بار دیگر بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات اغلب استان‌ها شروع می‌شود.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی با تایید این موضوع به همشهری می‌گوید: «از صبح روز پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر شروع می‌شود.»

کبری رفیعی ادامه می‌دهد: «همچنین بارندگی بخش‌هایی از اردبیل، خراسان شمالی و شرق خراسان رضوی را فرا می‌گیرد که گاهی هم با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود. به طور طبیعی در مناطق کوهستانی بارش‌ها به صورت برف رخ می‌دهد.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بارش‌های پراکنده برخی از استان‌ها را در بر خواهد گرفت. او عنوان می‌کند: «روز جمعه بارش‌های پراکنده مناطقی از ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غربی اصفهان را در بر می‌گیرد. در ارتفاعات این استان‌ها بارش به صورت برف خواهد بود.»

رفیعی همچنین با اشاره به وزش باد در برخی استان‌ها می‌گوید: «پنجشنبه در شمال شرق کشور و جمعه در شرق و شمال شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی از ساعات وزش باد شدید خواهد بود. همچنین در مناطق مستعد، وزش باد سبب گرد و خاک خواهد شد.»

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه می‌کند: «روزهای شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ دی) دوباره جوی پایدار و آرامی را شاهد خواهیم بود که موجب افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی از جمله تهران، کرج، اراک، تبریز و اصفهان خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

بارش باران و برف در ۱۳ استان از فردا | سردتر شدن هوا در نیمی از کشور

بارش‌ها در ترکیه ۳ برابر ایران است | خشک شدن دریاچه ارومیه بارش‌ها را در شمال‌غرب ایران کاهش داد؟

کد خبر 819549
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمدجوادزاهدی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام سرکار خانم کبری رفیعی کارشناس هواشناسی هوا باران رحمت می ربارد ادامه دارد آفتاب برکات