دوشنبه ۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

کشفیات مواد مخدر روند رو به رشدی دارد به طوری که در سال گذشته کشفیات نیروی انتظامی 12 درصد رشد داشته است . امروز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر 60 تن انواع مواد مخدر به آتش کشیده شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر  فرمانده نیروی انتظامی کشور در حاشیه مراسم  امحای مواد مخدر گفت: سال 84 روزانه 14 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر ناخالص در کشور فوت کرده‌اند. این آمار در سال 83،  12 نفر در روز ثبت شده است. متاسفانه ناخالصی مواد مخدر بسیار زیاد شده به طوری که در مناطق مرکزی کشور، این ناخالصی‌‏ها بین 70 تا 90 درصد گزارش شده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد این آمار در سال 85 افزایش یابد.

 

 سردار اسماعیل احمدی‌‏مقدم  گفت: در سال گذشته، 297 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

 

 وی گفت: در سال گذشته، از طریق انهدام شبکه‌‏های قاچاق 57 درصد مواد مخدر کشف شد که 25 درصد این کشفیات از طریق عملیات انتظامی کشف شده‌‏اند. در این سال 376 هزار نفر عوامل توزیع و مصرف مواد مخدر  نیز دستگیر شده‌‏اند . نیروی انتظامی در سال گذشته در زمینه مبارزه با مواد مخدر، 37 شهید و 120 مجروح داشت و 223 نفر از اشرار را به هلاکت رساند.

 

وی با اشاره به ارائه آمارهای بالا و دروغ از تعداد معتادان در کشور گفت: برخی فکر می‌‏کنند  با انتشار آمارهای نادرست از تعداد  زیاد معتادان در کشور می‌‏توانند اعتبارات بیشتری از سازمان‌‏های بین‌‏المللی دریافت کنند؛ در حالی که این موضوع تنها به خدشه‌‏دار شدن وجهه ایران می‌‏انجامد.

 

فدا حسین مالکی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در  این مراسم گفت : در سه ماه اول سال جاری نزدیک به 80 تن انواع موادمخدر کشف شده است . بر اساس آمار موجود حدود 87 درصد کشفیات سال گذشته توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است که 33 درصد کشفیات موادمخدر از ایست بازرسی خودروها  و 26 درصد در درگیری با قاچاقچیان موادمخدر بوده است.

کد خبر 819

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز