آزادکار دورگه ایرانی-ژاپنی به عنوان قهرمانی «امپراتور کاپ» رسید تا برای کسب سهمیه دسته ۹۷ کیلوگرم تلاش کند.

یوشیدا

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی کشتی کشور ژاپن نوشت: این رقابت‌ها که با عنوان امپراتور کاپ معروف است، به عنوان مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شد و نفرات برتر آن مشخص شدند. یکی از مهم‌ترین نکات این مسابقات حذف اوتوگوروِ نامدار بود که برابر کوتارو کیوکا شکست خورد تا رویای المپیک برای وی به پایان برسد. اوتوگورو مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در کارنامه دارد.

در مسابقات امپراتور کاپ، آرش یوشیدا، ستاره دورگه ایرانی‌-ژاپنی سامورایی‌ها در نخستین حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم به راحتی قهرمانی شد تا برای کسب سهمیه المپیک برای این کشور تلاش کند. یوشیدا برای رسیدن به سهمیه این وزن رقابت سختی با مدعیانی از ایران و روسیه دارد. عبدالرشید سعدالله یف قهرمان جهان و المپیک هنوز موفق به کسب سهمیه در این وزن نشده است. تانک روس‌ها به خاطر مصدومیت نتوانست در مسابقات جهانی بلگراد نتیجه لازم را برای حضور در المپیک کسب کند.

براساس قانون انتخابی ژاپن، در اوزانی که ملی‌پوشان این کشور در مسابقات جهانی موفق به کسب سهمیه شده‌اند، همان نفرات ملی‌پوش المپیک خواهند شد اما در سایر اوزان نفرات اول این رقابت‌ها، در گزینشی المپیک قاره آسیا حاضر خواهند شد.

ری‌هیگوچی در وزن ۵۷ کیلوگرم و دایچی تاکانی در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه برای ژاپن در کشتی آزاد شدند. همچنین کنیچیرو فومیتا در وزن ۶۰ و نائو کوساکا در وزن ۷۷ کیلوگرم فرنگی کاران ژاپن هستند که از حضور در امپراتور کاپ معاف بودند.

کشتی‌گیران آزاد و فرنگی تیم ملی ژاپن برای کسب سهمیه المپیک در اوزان باقی‌مانده باید در رقابت‌های گزینشی این رشته در قاره آسیا و گزینشی جهانی که در ترکیه برگزار می‌شود، شرکت کنند. سامورایی‌ها باید چهار سهمیه در رشته آزاد و چهار سهمیه در رشته فرنگی کسب کنند تا با تیم کامل گام به المپیک پاریس بگذارند.

نتایج کامل مسابقات کشتی آزاد و فرنگی ژاپن به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم: ری هیگوچی (معاف)

۶۵‌ کیلوگرم: کوتارو کیوکا

۷۴ کیلوگرم: دایچی تاکاتانی (معاف)

۸۶ کیلوگرم: هایاتو ایشیگورو

۹۷ کیلوگرم: آرش یوشیدا

۱۲۵ کیلوگرم: تایکی یاماموتو

کشتی فرنگی

۶۰ کیلوگرم: کنیچیرو فومیتا (معاف)

۶۷ کیلوگرم: کیوتارو سوگابه

۷۷ کیلوگرم: نائو کوساکا (معاف)

۸۷‌ کیلوگرم: سو ساکاب

۹۷ کیلوگرم: یوری ناکازاتو

۱۳۰ کیلوگرم: سوتا اوکامورا

کد خبر 818437
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha