مجموع نظرات: ۱۰۸
یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
۱ نفر

شهردار قم مهم‌ترین وظایف شهرداری را مدیریت هزینه و درآمد شهری خواند و گفت: روزانه ۲۷ میلیارد تومان برای مردم قم هزینه می‌شود که این پول از مردم و برای مردم هزینه می‌شود.

ائمه جماعات مساجد قم

به گزارش همشهری آنلاین، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در دیدار با ائمه جماعات مساجد منتخب قم که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد اظهار کرد: شهرداری محوری‌ترین دستگاه شهری است که مکلف به اداره شهر است و باید به شهر به چشم یک موجود زنده نگاه کند تا بتواند آن را ازنظر اداره موردتوجه اساسی قرار دهد.

شهردار قم مهم‌ترین وظایف شهرداری را مدیریت هزینه و درآمد شهری خواند و گفت: روزانه ۲۷ میلیارد تومان برای مردم قم هزینه می‌شود که این پول از مردم و برای مردم هزینه می‌شود.

سقائیان نژاد یکی از بحث‌های مهم در شهرهای اسلامی را مسجد محوری معرفی کرد و افزود: مرکز محله که از مسجد و بازار تشکیل‌شده نقش اساسی در شهر دارد و دو ردیف بودجه برای این امر اختصاص پیداکرده که کمک به‌ظاهر مساجد و فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری را شامل می‌شود و برای هر مسجد ۷۰ مترمربع فضای تجاری در نظر گرفته شده است.

وی درباره مشارکت خیرین در امر مساجد، بیان کرد: اگر خیری در امر ساخت‌وساز مسجد شرکت کند، شهرداری یک‌سوم بودجه را تقبل خواهد کرد؛ چرا که توجه به مسجد، نماز و دین، باعث مرتفع شدن بسیاری از مشکلات مردم و جامعه می‌شود.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در برنامه دوم شهر مقدس قم، در بحث سخت‌افزاری به زیرساخت‌های شهری توجه خاصی شده که ساخت ۳۵ تقاطع غیر هم‌سطح در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۲۲ تقاطع آن در محورهای خیابان فردوسی، جمهوری، صیاد شیرازی و کبیری انجام شده است.

وی تأکید کرد: بعضی از خیابان‌ها مانند شهیدان برقعی، روحانی، عماریاسر، ۵۰ ساله بوده که تا پایان این ماه تمام تملکات به تونل غدیر وصل می‌شود تا راه‌های بین‌شهری از لحاظ آمدوشد قوام بیشتری داشته باشد.

سقائیان نژاد در خصوص ناوگان خدمات حمل‌ونقل شهرداری قم و حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر در سال، ابراز کرد: کنار گذاشتن تاکسی‌های فرسوده، جمع‌آوری وانت‌بارها از مرکز شهر و انتقال آن به حاشیه شهر، پاک‌سازی ساحت مقدس حرم مطهر بانوی کرامت از دست‌فروش‌ها، آماده‌سازی پیاده‌راه خیابان ارم، تأمین اتوبوس اطراف حرم مطهر و آسفالت معابر که تاکنون ۳۰۰ هزار تن را به خود اختصاص داده است ازجمله اقدامات شهرداری قم است.

وی اضافه کرد: گل‌آرایی شهر نیز به‌صورت یکسان در سطح شهر انجام می‌گیرد و تفاوتی بین مناطق ۲، ۶ و ۴ وجود ندارد و سالانه شهرداری از مناطق برخوردار گرفته و به مناطق دیگر تزریق کرده است.

سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی راه‌اندازی می‌شود

شهردار قم در برنامه دوم بحث نرم‌افزاری را مدنظر قرار داد و بیان کرد: فرایند هوشمندسازی سیستم شهرداری در ابعاد مختلف و راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی ازجمله این کارهاست.

وی در ادامه با توجه به خشکی هوای قم تأکید کرد: فضای سبز شهری با ۴۰۰ بوستان باعث تلطیف شهر شده و ۱۵۰ بوستان دیگر اضافه شده که همه دارای محیط آموزشی هستند.

شهردار قم در ادامه ابراز کرد: قم قوی‌ترین سیستم ایمنی در کشور را داراست و ۲۴ پایگاه آتش‌نشانی در سطح شهر وجود دارد؛ بوستان‌ها نیز از لحاظ برق‌گرفتگی، کنترل کردن سرقت‌ها با حضور ارگان‌های امنیتی دارای امنیت بسیاری هستند.

وی به سجایای شهر قم اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، حضور مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه در شهر مقدس قم باید بحث معماری اسلامی بیش‌ازپیش، مدنظر قرار گرفته شود.

وی ارتباط شهرداری مناطق مختلف شهر با مساجد شهر را از سرمایه‌های اجتماعی قم دانست و افزود: در این راستا یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های اتصال، ائمه جماعات هستند که می‌توان با تعامل با ایشان نقاط ضعف را از بین برد.

کمک در تأمین هزینه‌های نوسازی مساجد، مشارکت در تجهیز لوازم فرهنگی مساجد برای جذب حداکثری قشر جوان به مسجد، ارتباط مستمر شهردارهای مناطق مختلف شهری با ائمه جماعات مساجد، لزوم برنامه‌ریزی برای رعایت حجاب و عفاف در بوستان‌ها، ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌ها و موضوعاتی بود که توسط ائمه جماعات مساجد منتخب شهر مقدس قم در این نشست بیان شد.

کد خبر 818414
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 56
  • مینو IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    17 0
    من ده ساله منطقه سه زندگی میکنم منطقه دو میرم سر کار انصافا منطقه دو رسیدگی میشه درسته که هنوز خیلی کمبود داره .ولی منطقه سه هیچ تغییری نکرده و نکرده
  • حسین IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    28 0
    باید هزینه ها رو شفاف گذارش کرد .که.مردم.درجریان خدمات باشند
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      23 0
      درآمد شهرداری ها مگه از کجاست از خود مردم میگرند خرج مردم و شهر می‌کنند هر چه شهر بزرگتر درآمد شهرداری بیشتر آقای شهردار اول بفرمایند روزانه چقدر شهرداری درآمد داره
  • بندا خدا IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    27 8
    سلام علیکم یک سوال انصافا آیا تیتر با تصویر سازگار است؟ این کارتان شیطنت رسانه ای است لطفا یا تیتر یا تصویر را تغییر دهید
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    31 6
    والا ما که تا امروز ندیدیم ،
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    25 2
    سلام علیکم.تو رابه خدا چرا به بازنشستگان های تامین اجتماعی با ۵میلیون تومان که از سازمان تامین اجتماعی میگیرم از قحطی میمیرم.اقایان امام جمعه باید اسامی افرادی که نمیزارند حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی اضافه نمی‌کنند را فریاد بزنند
  • شهرند قمی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    30 1
    وجدانآ چند میلیارد از مردم می گیرید منظورم مالیات ، جریمه ، جریمه خانه ها ، پارک کنار خیابانها و.....هست
  • حقگو IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    26 1
    صحبتی که شفاف نباشد، قطعا برای همه ابهام به وجود می آورد، تغییراتی در سطح شهر و منتطق محسوس نیست تا این هزینه ی سنگین مورد قبول واقع شود!!!
    • یه بدبخت IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      1 0
      ما هم هنگام ساختمان سازی مجبورمان کردند حدود ۹۰ میلیون تومان خسارت به شهرداری بدهیم
  • جهانگیر روحانی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    24 2
    از شاهکار میدان نماز که بعدا خراب کردید و از تنگ کردن بلوار فردوسی و میدان مرجعیت که همگی باعث ترافیک بیشتر شد و از افتتاح نشدن فاز اول متروی قم که قرار بود سال ۹۵ افتتاح شود پیداست!!!!!! اگر هزینه های سو مدیریت بعضی از آقایان گرفته شود بسیاری از مشکلات مردم قم حل می شود.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    27 3
    جناب آقای شهردارلطفاسری هم به خیابان شهیدکریمی وکوچه های چپ وراست خبابان شهیدحقانی بزنیدووضع اسفبارنظافت وآسفالت(جگرزلیخا) آنهاراببینیدوبعدبگوییدچقدرهزینه کردید. بیش ازنیمی ازدرامدشهرداری خرج حقوق وغیره پرسنل میشود منتش هم برای مردم قم.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    21 1
    متاسفانه در قم کارهای تکراری انجام میشه. بطور مثال در رودخانه در ابتدا میله کار گذاشتن بعد جدول گذاشتن ..... بلوار فردوسی کشیده شد بعد امدن با کندن اسفالت بلوار جدول بندی کردن بعد فضای سبز درست کردن .... از این قبیل کارها الی ماشاء الله.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      3 0
      در شهر های دیگه هم همین کارها میشه یک مشت مهندس وکارشناسهای تقلبی هر روز برای سود کردن
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    16 0
    کار جهادی بین شهرک قدس و فلکه مفید یادتان نرود. انگار رالی کوهستان میری.... پروژه منو ریل😓😓😓
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    27 1
    جدی میگی خرج مردم قم میشه ؟ بیخیال جیب مارو نزنن خرج کردن پیشکش
  • علی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    31 1
    اگه روزی۲۷ میلیارد خرج مردم و شهر میشد الان اینجا دبی بود خالی نبند بابا.نون نداریم بخوریم
  • م IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    22 3
    ۲۷میلیارد روزانه به نظر شما به هر قمی چقدر می رسه ؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    17 0
    سلام روزی ۲۷ ملیارد درطول یکسال راحساب کنید
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    25 2
    اولا که کی به کیه ... بگین روزی ۴۰ میلیارد تومان هزینه میشه ! صورت هزینه ها که منتشر نمیشه مردم ببینند ، کسی هم بازخواست نمیکنه ! دوم اینکه روزی چقدر از مردم بابت عوارض و نوسازی و ماده ۱۰۰ و غیره میگیرید که اینقدرش رو هزینه میکنید ؟
  • محمدی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    20 1
    من ساکن انتهای ۲۰ متری بهشتی هستم و ۴۵ سالمه چهل ساله که میخوان انتهای ۲۰ متری رو به نواب وصل کنن ولی نکردن چطور باور کنم ۲۷ میلیارد روزانه خرج میکنن شاید خرج خودشون میکنن
    • محمد محمدی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      2 0
      منظورم الهادی بود ببخشید
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    11 0
    ۹هزارو ۷۲۰ میلیارد تومان تنها خرج قم میشه در طول یکسال !!!؟؟؟
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    10 1
    نیروگاه یه پارک درست حسابی نداره طفلی بچه ها برن بازی کنن سر هر کوچه تو تهران یه پارک یه فضای سبز کوچیک برا اهالی گذاشتن شما چیکا دارین میکنین هیچی حالا اونوقت هی شما برید دوربرگردون جا به جا کنید و هزار تا کار بی فایده دیگه...
  • مرادی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    24 0
    تورو خدا بسه دیگه این همه دروغ کم نمک روی زخم مردم بریزید
  • محسن IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    22 1
    جان؟؟؟؟ ۲۷ میلیارد روزانه خرج قم و مردمش اگه میشد که اینجوری نبود یه آسفالت درست نداره ، یه تفریحگاه نداره خرج همین عکس میشه که گزاشته شده، آفرین👌
  • Hadi GB ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    17 0
    جنازه منوریل ده ساله افتاده وسط شهر
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      8 1
      بیشتر داداش 15 تا 20 ساله
  • مهدی جانباز IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    17 1
    برای جانبازان ۶۰درصد پول ندارید وبوجه نیست، چرا به دروغ مدعی مسلمانی شیعه، هستید .دار الاسلام قم به کجا می‌برد این غافله را.
  • ... BR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    13 2
    اگه به شهر قم رسیدگی می شد الان وضعیت قم اینطوری نبود
  • احمد IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    10 2
    تیتر شیطنت آمیز همشهری جای تقدیر داره تصویر با تیتر و هر دو با متن خبر ناسازگار است
  • فیروزه اسدیان IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    11 0
    تمام اسفالت خیبان ها وصله پینه فضای سبز داغون شهرک قدس یک گلکاری نداره سطل زباله نداره خرم ابادی چراغ نداره حتی چندین تصادف منجر به فوت شده از نظر بهداشت داغون فقط به نیرو گاه رسیدگی می کنن خیبان ها همه خراب یک دقیقه راحت نمی تونی رانندگی کنی از بس اسفالت ها ددعون یا جادهی معدن در شهرک قدس از صدا و خاک مردم اهالی را داغون کرده رسیدگی کجا بود خوب حتما شهرداری فقط بخودش رسیدگی و خرج می کنه سر هر کوچه و خیابان میری سطل نیست کوه اشغال هست که می بینی نمایندگان قم کجا هستند تا از حق مردم دفاع کنند
  • عباس دارستان IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    6 1
    سلام خدمت شهرداری قم .لطفا کوچه های منطقه امام ۱۶ متری ایت الله سعیدی یا یخچال رو رسیدگی کنید .کف کوچه ها خصوصا کوچه های قایم ۱۰ ۱۲ و ۱۴ الی آخر همش چاله است و با کمی خلاقیت میشه کف این کوچه ها رو مدل سنگ فرشی درست کرد که هم زیباست هم مقاومه .تیرهای برق و سیم کشی برق هم نیاز به جایگزین و جابجایی داره .ای کاش رسیدگی کنید .با تشکر
  • شهردار محترم سلام وخداقوت IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    9 0
    سلام فرمودید پاک‌سازی ساحت مقدس حرم مطهر بانوی کرامت از دست‌فروش‌ها، چقدر این عبارت توهین به قشر دست فروش عزیز هست؟
  • شیما IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    8 2
    چه عجیب که من ۲۳ سال تو قم زندگی کردم و به نظرم تو خیلی چیزا از بقیه شهر های کشور عقب تره پول کجا خرج میکنید خودتون بهتر میدونید یه مترو بعد سالها تموم نشد فرودگاه که هیچی بیخیال حتی امکانات تفریحی آنچنان هم نداره و به جلوه شهر مثل خیلی از شهرها رسیدگی نمیشه
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    3 5
    کوچه های باجک خیلی کوچیکه لطفا درستش کنید محله ما هم انصافا خیلیییی پیشرفت کرده ولی همه محله هارو بهش برسید ممنون
  • امیر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 3
    سلام اقا جدا داره خرج میشه نمیگم ۲۷ یا ۱۵ خودشون بهتر میدونن ولی قم تعقییر کرده
  • محمد گندم نژاد (سعید طوسی) IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    6 2
    یا حضرت عباس.حتما این پول از بیت المال هست
  • صا دقی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    6 0
    درمیدان مرجعیت سالانه به اندازه چندتا پل خسارت تصادف وسوخت خودروهادرترافیک میشود شهرداری یک پل طبقاتی با سرعت ساخت بالا ایجاد کند تامشکل رفع گردد
  • ناشناس IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    8 3
    نگو مردم قم .بگو آنهایی که آمده اند مجبوریم راضی نگهشان داریم .
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      1 0
      افغانی ها
  • T.b. IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    منظورتان از این عنوان و تصویر چیست؟ به غیر از شیطنت رسانه ای؟
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 1
    منتظر باش رسیدگی میشه
  • احد IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 0
    سلام لطفاً یک سر به خیابان انقلاب چهار مردان بزنید وضعیت بهداشت کوچه ها فقط ببینید
  • شهروند IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    3 0
    شهرداری قم تنها کاری که می کنه تنگ کردن خیابون‌ها برای ایجاد مثلا فضای سبزه که تنها نتیجه اش ایجاد مشکل ترافیک ه
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      2 1
      فقط قم نیست اصفهان هم همینطوره هزینه های الکی ومرتب کندن خیابانها
  • BR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    3 1
    وقتی تو قم یه بیمه بیکاری رو نمیدن چجوری ۲۷ میلیارد روزانه هزینه میکنن؟
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      0 0
      والا ما فضای سبزی نمیبینیم تو قم...🤔🙄
  • حسین یزدی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 1
    درسته شعر قم بواسطه وجود پربرکت مرقد مطهرخانم فاطمه معصومه(س) بعنوان یک شهر مذهبی مدنظر هست ولی جوانان و نوجوانان این شهر مقدس از کمترین فضای ورزشی برخوردار هستن که امیدواریم به همان اندازه که به ساخت مساجد پرداخته میشه و اکثرا هم لاکچری و پرهزینه س،نیم نگاهی هم به ساخت ورزشگاه داشته باشند.
  • حسن IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 0
    لطف کنید به روستاهای قم هم سربزنید وجادهای خراب وجادهای مرگ روستاهاش روهم ببینید
  • سالار IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 1
    من دوسال تو شهرقم زندگی کردم وخیلی دوست داشتم مجاور بانو باشم. اما شهر قم تو خیلی چیزا از شهرهای دیگه ضعیف تره مخصوصا بهداشت و وصعیت اسفالت مهابر و فضای سبز 967
  • حقوق بگیر تامین نه دولت IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    عکسی از جلسه رسمی افعانستان دیدم که فقط آب معدنی روی میز بود ولی عکس اینجا ببنید پرتقال وسیب ... انگار حاضرین اومدن مهمانی...
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام شاید منظورش خرج این تصویر میشه این جور رسونده بدبخت راست میگه تو رو خدا یکم هم خرج مسکن ملی کنید تا عصا بدست نشدیم بریم تو خونه