رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا در رابطه با مسائل اطراف حرم حضرت عبدالعظیم تذکر داد و همچنین رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا از ارسال لایحه بازنگری در طرح جامع حمل و نقل شهر تهران به وزارت کشور پیش از تصویب در شورای شهر گلایه کرد.

احمد صادقی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در دویست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مسیر دسترسی شهروندان به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مرکز درمانی فیروزآبادی با مشکل مواجه شده است، گفت: حمل و نقل عمومی در این محدوده به دلیل برچیده شدن ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس آسیب دیدند و باعث اتلاف هزینه و وقت شهروندان شده است.

او ادامه داد: بسته شدن خیابان ۲۴ متری شهید بیات، باعث محدود شدن سرعت خودروهای آتش نشانی و اورژانس شده در حالی که نیاز به تردد سریع خودروهای اورژانس برای انتقال بیماران به بیمارستان فیروزآبادی و همچنین تردد خودروهای آتش نشانی در این محدوده ضروری است.

صادقی تاکید کرد: فضای نشیمن در این محدوده ایجاد شده باعث تجمع دست فروشان، کارگران روزمزد و معتادان ولگرد شده است. امیدواریم این نکات مورد توجه قرار بگیرد. با وجود پیگیری ها از سازمان زیباسازی و منطقه ۲۰ هنوز اتفاقی درخصوص پیاده راه حضرت عبدالعظیم(ع) اتفاق نیفتاده است.

درخواست برای ارائه مطالعات تراموا به شورای شهر

جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه اخیرا خبرگزاری ها به قول معاون حمل و نقل شهرداری تهران خبری را مخابره کردند که طرح جامع ترافیک تهران، جهت سیر مراحل تصویب به وزارت کشور ارسال شده است، گفت: همین طور گفته شده که تراموا نیز پیش بینی شده و اگر طرح جامع تصویب شود، تراموا نیز در تهران اجرا خواهد شد. گفتند که حتی طراحی روسازی تراموا نیز انجام شده است و علاوه بر این اعلام شده که کریدور تهرانپارس_آزادی را در نظر گرفتند.

او با بیان اینکه ما در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران اعلام کردیم که ارائه کلیه محورهای بازنگری در طرح جامع حمل و نقل و طرح جامع حمل ونقل ریلی به شورای شهر، پیش از تصویب به شورایعالی ترافیک کشور ارائه شود، گفت: همچنین در این برنامه، مطالعه و امکان سنجی «ال آر تی و تراموا» منوط به شورای شهر و شورای ترافیک است و تکالیف را مشخص کردیم و انتظار بود که لایحه پیش از ارسال به شورای عالی ترافیک، به شورای شهر ارائه می‌شد اما تا این لحظه این لایحه ارسال نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه باید روند احداث «تراموا» مورد بررسی قرار گیرد و ده‌ها هزار میلیارد تومان پول را نمی‌توان بدون نظر شورا و بررسی دقیق در شورا، اجازه هزینه بدهیم، گفت: مردم پول خود را به شهرداری می‌دهند که در فضایی درست هزینه شود و انتظار داریم به فوریت مطالعات «تراموا» در شورای شهر تهران ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه نشست تخصصی با محوریت اجرای «تراموا» در کشور در یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، افزود: باید پول را به جا مناسب هزینه کرد. ما نگفتیم موافقیم یا مخالف؛ بلکه گفتیم کار بدون مطالعه و دور زدن شورا ممنوع است.

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: قطعا باید قبل از ارسال طرح یا لایحه به شورای عالی ترافیک، موضوع در شورای شهر تهران تصویب شود،البته من نمی‌دانم که لایحه را فرستادند یا نه؟ اما اگر فرستادند؛ بیش فعال بودند و اگر در اینجا تصویب نشده باشد، اعتباری ندارد.

کد خبر 818301
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha