انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد ایران در ماه نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۷.۶ درصدی به ۳ میلیون تن رسیده است.

فولاد

به گزارش همشهری آنلاین، آمارهای انجمن جهانی فولاد حاکی از این است که تولید فولاد ایران در ۱۱ ماه سال جاری میلادی، به ۲۸.۱ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایران از فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) به جمع بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان پیوسته و باوجود همه محدودیت‌ها و مشکلات، موفق شده در اغلب دوره‌ها جایگاه دهم را حفظ کند.

ایران سابقه ارتقا تا جایگاه هفتم تولید فولاد در جهان را نیز در کارنامه خود دارد.

رشد تولید فولاد در جهان

بر اساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، در یازدهمین ماه از سال ۲۰۲۳ میلادی یعنی ماه نوامبر ۷۱ کشور تولیدکننده فولاد در جهان ۱۴۵.۵ میلیون تن فولاد تولید کرده‌اند که ۳.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

در این ماه، تعداد ۸ کشور از ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان در ماه نوامبر با افزایش تولید و ۲ کشور با کاهش تولید همراه شدند.

چین در این ماه، با تولید ۷۶.۱ میلیون تن، هند با تولید ۱۱.۷ میلیون تن و ژاپن با تولید ۷.۱ میلیون، ۳ تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان بودند.

بر اساس این گزارش، کشورهای تولیدکننده فولاد جهان در سال ۲۰۲۲ بیش از یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تن فولاد تولید کرده‌اند که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۴.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

نکته قابل‌توجه در آمارهای جدید انجمن جهانی فولاد این است که بیشترین افزایش تولید فولاد در این ماه با ۲۵.۴ درصد به ترکیه تعلق دارد و بیشترین کاهش تولید با ۲.۴ درصد به آلمان اختصاص دارد.

جایگاه ایران در میان فولادسازان برتر جهان | رتبه ایران را ببینید

کد خبر 818169
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 0
    اما وضعیت سرانه اقتصادی و رفاه و ارزش پول این کشورها با ایران قابل مقایسه نیست !
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    فولاد ملی اهواز که بدبخت تا که حقوق شان را نمی دهید نه زیادش نمکنید بدبخت بچه دارد گرایه خانه با این گرانه فولاد ملی اهواز که بدبخت