سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم نکوداشت دکتر عباس شیبانی عصر روز دوشنبه 28 اردیبهشت با حضور شهردار تهران در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمدباقر قالیباف در این مراسم ضمن تسلیت رحلت آیت ا... بهجت، گفت: امروز شهرداری تهران توفیق دارد تا از یک چهره خدوم، مردی مبارز و نستوه، مجاهد، مخلص، بی ریا، اندیشمند و فرهیخته قدردانی کند.

وی افزود: تاریخ زندگی دکتر عباس شیبانی سراسر مجاهدت و مبارزه بود.

قالیباف ادامه داد: از اینکه امروز در شورای اسلامی شهر تهران به برکت انتخاب خوب مردم تهران از این چهره خدوم ، الهی و فرهیخته برخورداریم بسیار خوشحالیم.

شهردار تهران در ادامه به آشنایی خود با این عضو شورای شهر اشاره کرد و گفت: من از روزهای اوایل انقلاب با وی آشنا بوده‌ام. اما او مرا نمی‌شناخت تا آنکه روزی پس از پایان جلسه‌ای توفیق آشنایی حضوری و نزدیک با ایشان را یافتم. آن هم روزی  که پس از پایان جلسه‌ای در خیابان ولیعصر، ایشان را در حال قدم زدن در خیابان ولیعصر دیدم . همه مسوءلان با محافظ و اتومبیل‌های خود از آن جلسه بر می‌گشتند اما دکتر شیبانی به تندی و تنهایی داشت  ازپیاده روی خیابان ولیعصر می‌رفت. من از ماشین پیاده شده و ایشان را دعوت کردم تا سوار اتومبیل شود. اما قبول نکرد به او توضیح دادم که هم مسیر هستیم. به اصرار پیشنهادم را پذیرفت و اجازه داد تا ایشان را تا تقاطع خیابان طالقانی مشایعت کنم. به خوبی به خاطر دارم به این خیابان که رسیدیم از ماشین پیاده شد زیرا ما باید به سمت بالا می رفتیم اما ایشان می‌خواست به انتهای خیابان طالقانی برود.هرچه اصرار کردم که ایشان را تا آنجا برسانم قبول نکرد.

وی در ادامه از شیبانی به عنوان مرد بزرگی یاد کرد که در رعایت بیت المال، ساده زیستی بی‌ریا و خدمت بی‌منت نمونه است.

قالیباف با بیان اینکه شیبانی در مبارزات ملی شدن صنعت نفت ، 15 خرداد 42، پیروزی انقلاب، 5 دوره مجلس شورای اسلامی، وزارت کشاورزی،  بنیاد مسکن و ... نقش داشته است، گفت: دکتر شیبانی در هر جا و هر پستی که بوده هیچ گاه هیچ حقی را برای خود قائل نبوده و در حوزه مدیریت خرد محور و توجه به وقت مردم چیزهای زیادی به ما آموخت.

وی معتقد است دکتر شیبانی درس اخلاق، تربیت و مدیریت به همه ما می‌دهد.

شهردار تهران با اشاره به همکاری چهارساله خود با شیبانی در شورای شهر، اظهار داشت: تا کنون پیش نیامده که دکتر شیبانی کاری با من داشته باشد و 2 دقیقه در دفترم بر روی صندلی بنشیند  و یک استکان چای بنوشد، زیرا معتقد است وقت شهردار تهران متعلق به مردم است.

قالیباف در ادامه گفت: انصافا آقای شیبانی دست پرورده مکتب اهل بیت و انقلاب و نظام است و همه ما باید در زندگی خود شخصیت‌های بزرگی چون ایشان را قدر بدانیم.

وی افزود: وقتی به زندگی دکتر شیبانی نگاه می‌کنیم به یاد بزرگانی چون مرحوم طالقانی، رجایی، باهنر و شخصیت‌هایی که هرکدام به نوعی به مردم، نظام، کشور و اهل بیت خدمت کردند.

شایان ذکر است پیش از سخنان قالیباف، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با بیان مطالبی پیرامون شخصیت دکتر شیبانی به خریداری زمینی در مشهد جهت اشاعه فرهنگ مذهبی میان جوانان و نوجوانان اشاره کرد و به شهرداری پیشنهاد همکاری در این زمینه را داد که شهردار تهران هم اظهار امیدواری کرد تا سازمان فرهنگی هنری پیشنهاد ایشان را پیگیری کند.

همچنین دکتر عباس شیبانی در این مراسم گفت: من نمی‌دانم با چه زبانی و چگونه از همه عزیزانی که درباره من سخن گفتند، تشکر و قدردانی کنم. هرچه هست از اوست. اوست که همه جا با ماست. هرچه هست و هرچه که بود جز خدمت به خدا و خلق خدا نبود. خداوند ناظر بر اعمال ما، ناظر بر رفتار ما و ناظر بر گفتار ماست. ما باید روز بروز بر ایمان مان بیفزاییم.

وی تاکید کرد: ما باید به مردم خدمت کنیم. به درماندگان  که اینان براساس گفته امام(ره) ولی نعمتان انقلاب هستند.

شیبانی ادامه داد: باید که از اسراف و تجملات بپرهیزیم. راه قناعت را در پیش بگیرید. دنیا محل گذر است. دل به این دنیا بسپارید بلکه دل از د نیا ببرید تا خدا در حقیقت به دل راه یابد.

این عضو شواری شهر تهران در ادامه خطاب به جوانان  گفت: باشد که در سایه پروردگار، تقوای الهی پیشه گیرید، ترک محرمات کنید، ارتباط‌تان را با خداوند بهتر و بهتر کنید. باشد که برای مردم و برای جامعه خود، مفید باشید.

وی افزود: جوانان از کمترین امکانات به نحو احسن استفاده کنید. به خداوند توکل کنید که او توکل کنندگان به خود را دوست می‌دارد.

عضو شورای شهر تهران در پایان ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری مراسم نکوداشت خود تصریح کرد: از همه دوستان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دوستان شهرداری نیز تشکر می کنم. امیدوارم خداوند مرا ببخشد و امام زمان(عج) از من راضی و خشنود باشد که منتظران مهدی (عج) خود باید صالح باشند.

در مراسم نکوداشت دکتر شیبانی، دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، احمد نوریان ، رئیس سازمان فرهنگی هنری، دکتر محمود بهشتی منفرد، جراح قلب بیمارستان شهید مدرس، دکتر پزشکیان و حداد عادل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، نماینده ولی فقیه و مدیر مسوءل روزنامه اطلاعات، دکتر غلامرضا پورمند، رئیس بیمارستان سینا، حضور داشتند. احمد مسجد جامعی، علیرضا دبیر و  بیادی، عضو شورای شهر، از دیگر چهره‌های اعضای شورای شهر بودند که در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 81761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز