نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه برقراری آتش‌بس در نوار غزه را پیش از تحقق همه اهداف این رژیم به ویژه «نابودی» حماس بعید دانست‌.

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد، این رژیم جنگ را تا پایان ادامه می‌دهد و این جنگ تا «نابودی حماس» تا «پیروزی» ادامه خواهد داشت.

به نقل از سایت خبری «i24»، وی در ادامه مدعی شد: «کسانی که فکر می‌کنند ما جنگ را متوقف می‌کنیم کاری به واقعیت ندارند. تا زمانی که به تمام اهدافی که برای خود تعیین کرده‌ایم یعنی از بین بردن حماس، آزاد کردن اسرا و پایان دادن به تهدید غزه دست یابیم، جنگ را متوقف نخواهیم کرد».

نتانیاهو ادعا کرد: «ما به یاران حماس از دور و نزدیک حمله می‌کنیم». وی در ادامه گفت، حماس دو راه بیشتر ندارد: «یا تسلیم یا مرگ».

نتانیاهو پس از آن این اظهارات را مطرح کرد که اسماعیل هنیه، رئیس حماس امروز به قاهره رفته تا درباره برقراری آتش‌بس جدید مذاکره کند.

همچنین قرار است شورای امنیت امروز قطعنامه‌ای را به رای بگذارد که خواهان تعلیق جنگ و انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه است.

نتانیاهو در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که اختلافات داخلی در اراضی اشغالی درباره اداره جنگ توسط وی در غزه و روش استفاده وی از جنگ برای ماندن در قدرت در حال افزایش است. نارضایتی‌ها از نتانیاهو با کشته شدن تعداد بیشتری از صهیونیست‌های اسیر نزد حماس در غزه افزایش یافته است. به‌تازگی رژیم صهیونیستی به کشتن سه اسیر صهیونیست‌ در غزه در حملات اشتباه اذعان کرد و موجی از اعتراضات را برانگیخت.

روزنامه هاآرتص نوشت که نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ است و حمایت مردمی از وی کاهش یافته است. نتانیاهو اگر دستاوردهای واضحی را محقق نکند با مشکلات زیادی در مرحله آتی برای ادامه جنگ روبرو خواهد شد چراکه نمی‌تواند اهداف جنگ را برای صهیونیست‌ها توضیح دهد.

کد خبر 817540
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    1 0
    برو کنار بذار باد بیاد قصاب غزه. قرار بود چند روزه حماس را نابود کنی خودت و ارتش جنایتکارت آنچنان در گل ماندید که از دست حامیان گنجشک مغزت هم چیزی ساخته نیست. راستی انصارالله یمن را می شناسی ؟
  • اکبر IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    1 0
    آیا دولتها و ملتهای جهان در اسارت مشتی دیوانه مالیخولیائی! هستند؟ آنها با زیر پا گذاشتن همه قوانین انسانی و سازوکارهای حقوق بشری علیه خواسته همه جهان قدرتنمائی میکنند. این استبداد و دیکتاتوری جدید سالهاست بنام (دموکراسی و دفاع، منافع ملی و...) همه قراردادها و تعاریف از قانون، دفاع، جنگ، اشغال، کشور و هر نوع ادبیات حقوقی در جهان را بخطر انداخته. *راهی بجز نبرد شهادت طلبانه برای بر پا ماندن انسانیت باقی مانده؟ * اندیشه ورزان جهان، تغییر و پایمال شدن هر آنچه را که موجب بقای انسان بر روی زمین است چه عواقبی دارد؟