رئیس صلیب سرخ جهانی، جنگ غزه را به مثابه یک شکست اخلاقی برای جامعه بین‌المللی ارزیابی کرد.

میرجانا رئیس صلیب سرخ

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی به تازگی در موضع‌گیری گفته است که جنگ غزه، یک شکست اخلاقی برای جامعه بین‌المللی است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی، همچنین خواستار برقراری آتش‌بس فوری در قالب جنگ مذکور و متوقف شدن درگیری‌ها شده است.

«میرجانا اسپولیاریک» پس از سفر به غزه و اراضی اشغالی، به خبرنگاران در ژنو سوئیس گفت که وی به این دلیل جنگ غزه را یک شکست اخلاقی برای جامعه بین‌المللی می‌داند زیرا هر روز ادامه آن، حامل این پیام است که جامعه بین‌المللی در پایان دادن به رنج و مصیبتی به این بزرگی ناتوان است. مصیبتی که تا نسل‌ها آثار و تبعات آن پابرجا خواهد بود.

وی خواستار آن شده که هر چی سریعتر روند مبادله اسرا میان رژیم صهیونیست و جنبش حماس در دستورکار قرار گیرد و اجرایی شود. بر اساس گزارش‌های مختلف و البته تایید جنبش حماس، شماری از اسرای صهیونیستی که در کنترل جنبش حماس بوده اند، بر اساس بمباران‌های سنگین صهیونیست‌ها در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

صهیونیست‌ها تاکنون در چندین نوبت به صلیب سرخ جهانی حمله کرده و آن را به انفعال در آزادسازی تعداد بیشتری از اسرای صهیونیستی متهم کرده‌اند.

«میرجانا اسپولیاریک» تاکید کرده که نیروهای صلیب سرخ جهانی با حضور در میدان‌های جنگ غزه، عملا سلامت و امنیتی خود را خطر می‌اندازند. موضعی که به ویژه در قالب معادله مبادله اسرا میان رژیم اشغالگر قدس و جنبش حماس، جلوه و نمودهای عینی را به خود گرفته است.

رئیس صلیب سرخ جهانی تاکید کرده که نهاد تحت امرش حاضر است، بار دیگر در صورت حصول توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس با محوریت تلاش‌های میانجی‌گران بین‌المللی به هرگونه توافق در رابطه با مبادله اسرا میان دو طرف کمک کند.

کد خبر 817401
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha