سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آتش سوزی 4 ساعته در مقر کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل باعث تخلیه دفاتر مقامات ارشد این اتحادیه و خروج تعداد زیادی از کارمندان و بازدیدکنندگان از ساختمان مقر این کمیسیون شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات می‌گویند که به احتمال زیاد آتش سوزی از زیر زمین که آرشیو این ساختمان در آن قرار دارد، آغاز شده است. به گفته مقامات امنیتی ساختمان کمیسیون اتحادیه ارپا زبانه‌های آتش و دود از طریق یک سیم به طبقه‌ای که دفاتر ژوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و سایر کمیسیونر‌های این اتحادیه در ان واقع است سرایت کرده بود.

 در پی بروز این آتش سوزی تعداد زیادی از خیابان های اطراف محل ساختمان کمیسیون اروپا بسته شد و دود غلیظی از پشت بام این ساختمان به هوا برخاست.

فرانسیس بوالو گرئیس سازمان آتش نشانی بروکسل گفت: آتش سوزی در زمان نهار اغاز شد و 40 آتش نشان تمام بعد از ظهر را صرف اطفا و مهار آن کردند. او افزود: کسی در این حادثه مجروح نشد و صدمه شدیدی نیز به ساختمان وارد نیامد.

پلیس اعلام کرده است که به نظر نمی‌رسد این آتش سوزی عمدی و یا جنایی باشد.

یوهانس لایتنبرگر سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: مشخص نیست که ایا دفاتر ساختمان اتحادیه اروپایی روز سه شنبه 19 مه مجددا بازگشایی خواهند شد یا خیر. باروسو و 26 کمیسیونر دیگر اتحادیه اروپا موقتا دفاتر خود را به ساختمان دیگری در بروکسل انتقال داده‌اند تا درذ فعالیت اتحادیه اروپا خللی ایجاد نشود.

گفته می‌شوند هر روز 2 هزار نفر از جمله کارمندان خبرنگاران و بازدید کنندگان در ساختمان محل کمیسیون اتحادیه اروپا حضور می‌یابند.

این ساختمان که دارای 4 بال است با نام برلیمون شناخته می‌شود در دهه 1960 ساخته شده و پس از 13 سال بازسازی مجددا در سال 2004 بازگشایی شده است.

کد خبر 81735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز