رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیش‌بینی هواشناسی، پیش‌گویی نیست، گفت: برای پیش‌بینی‌های هواشناسی از مدل‌های کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان و ژاپن استفاده می‌کنیم.

بارش برف در ارتفاعات تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سحر تاجبخش مسلمان در نشست خبری با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها با استفاده از شواهد و مدل‌های عددی اعلام می‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی، پیش‌گویی نیست و اطلاعاتی است که به‌روش معادلات ریاضی حل می‌شود. از خرداد تا شهریور ماه امسال تمام مدل‌ها حاکی از افزایش بارش در کل کشور به‌خصوص غرب کشور بود و تا شهریور این مدل‌ها حفظ شد.

وی افزود: تا مهرماه هم روند افزایش بارش را داشتیم اما در آبان و آذر پیش‌بینی بارش‌ها اتفاق نیفتاد. طی دهه‌های اخیر پیش‌بینی کوتاه‌مدت و بلندمدت بر اساس احتمالات است، الگوها بارش‌های بالاتر از نرمال نشان می‌داد که آن را اعلام کردیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های نرمال و فرانرمال به‌خصوص غرب کشور، گفت: ۳۰ تا ۵۰ درصد هم این احتمال وجود دارد که این اتفاق نیفتد.

رئیس سازمان هواشناسی گفت: روند افزایش قابل ملاحظه دما باید بررسی شود، شاید همین مورد یکی از اصلی‌ترین عوامل بود که اجازه نداد رطوبت به منطقه ما بیاید، حتی اگر این اتفاق نمی‌افتاد باید این را در نظر داشته باشیم که هوای خشک و نیمه‌خشک در ایران حاکم است.

تاجبخش درباره پیش‌بینی بارش‌ها در زمستان اظهار کرد: در خصوص زمستان هم بارش‌ها کمتر از نرمال است، اما با توجه به اتفاقات روی‌داده در حوزه تغییر اقلیم باید سناریوهای بدبینانه را مدنظر قرار دهیم، حتی اگر زمستان پربارشی داشته باشیم، منابع آب کشور با بارش‌ها جبران نمی‌شود.

وی در خصوص دلیل بارش‌های بالا در ترکیه (مناطق مرزی با ایران) و عدم بارش در همان مناطق در داخل کشور و احتمال بارورسازی ابرها، گفت: باروری ابرها موضوع علمی قابل انجام و قابل بررسی است. سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرده است فعالیت‌ها به‌عنوان عاملی برای حل مشکل خشکسالی می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد، در برخی مناطق با بارورسازی ابرها، افزایش بارش‌ها تجربه شده است، اما توسط سازمان جهانی هواشناسی بارورسازی ابرها به‌عنوان راه‌حلی عملیاتی برای حل مشکل خشکسالی توصیه نشده است.

رئیس سازمان هواشناسی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه "از مدل‌های هواشناسی چه کشورهایی استفاده می‌کنید؟"، اظهار کرد: ما از مدل‌های کشورهای فرانسه، آلمان، انگلستان و ژاپن استفاده می‌کنیم، این مدل‌ها نیز افزایش بارشها در پاییز امسال را فرانرمال نشان می‌داد.

کد خبر 816769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 376
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 451
  • BG ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    هواشناسی وظیفش پیش بینی است حالا درست یا غلط اون چیزی که مهم است اینست که کدام مسول دلسوز دلش سوخته که این موضوع بی بارونی را بعنوان یکی از مسایل اولویت دار کشور در مجلس نطرح کند تا با استفاده از علم و فناوری کشورهای پیشرفته ابر تولید و بارور کنند...
    • اﻳﺮاﻥ IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      ﻣﻂﻤﻌﻦ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎ ﻏﺮﺑﻲ ﺩاﺭﻥ ﻛﺎﺭﻱ اﻧﺠﺎﻡ ﻣﻴﺪﻫﻨﺪ ﻛﻪ اﺑﺮﻫﺎ ﺗﻮ اﺳﻤﺎﻥ اﻳﺮاﻥ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻧﺸﻮﺩ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻨﺪ اﻳﺮاﻥ ﺭا ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﻨﻨﺪ
    • DE ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      کشورهای غربی کاری نمیکنن خودمون داریم با خودرو های بی کیفیت و بنزین بی کیفیت و نیروگاههای سیکل ترکیبی با سوخت مازوت ووووو هوای سطح زمین رو در محدوده کشور خودمون گرم میکنیم و همین گرما باعث عدم بارندگی و عدم رطوبت کافی میشه
    • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      این همه سد بی فایده درست کردن که باعث از بین بردن اکو سیستم شده وطبیعی رو نابود کرد
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      کشورای غربی اینقدبیکارنیستن،کارای مهمتری دارن،هرکاری کردیم خودمون کردیم
    • OM ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      118 7
      آلودگی هوا و سوخت غیر استاندارد عامل شکل نگرفتن ابرهای باران زا
  • DE ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    پارسال میگفتین باران نداریم. بارون زد امسال گفتین خیلی زیاده اصلا نزد
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      دقیقا بخاطر استفاده از مدل کشورهای فرانسه، آلمان، انگلستان و ژاپن هستش ! آخه تو اون کشورها پیش بینی ها برعکسه!
    • محمد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      نه رفیق اونا کاری نمیکنن اوناهزینه میکنن ابر باربر میکنن
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      68 9
      پارسال هم بارون زیادی نبارید
    • عبدالله آذری IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      109 5
      کشورهای غربی میان تو یزد دل کویر برف میارن اما تو اذربایجان بالای قلعه ها برف پیدا نمیشه جلل خالق...
    • میثم US ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      30 51
      نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت مازوت نداریم عزیز دل
    • سیل زده IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      37 8
      اونا هزینه میکنن بارون بباره بعد سیل میاد ایران رو میبره این خنده داره..‌‌‌‌‌......
    • فریبرز IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      چقدساده لوحید ک هرچی رو گردن خارجیان میندازید
  • حسین IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    شما خودتان قضاوت کنید با وجود کفر و بی نمازی....حالا توقع برف و باران الهی دارین
    • رضا IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      داداش با این حرفها باشه در اروپا و امریکا و ژاپن باید کویر باشند.
    • جابر IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      ولی پارسال ب خاطر کشف حجاب خوب بارید
    • هم‌میهن IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      پیش از اظهار فضل پیش‌بینی پاسخ‌های کوبنده را بکن.
    • بهروز IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      الان ترکیه نماز میخونن و‌بی حجاب ندارن؟
    • رضا US ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      305 7
      ....مرد حسابی لطف خدا شامل همه میشود اگر مسئولان بلد باشند از این الطاف الهی بهره ببرن.نه با سوخت مازوت و آلودگی هوا واز بین بردن طبیعت که اقلیم ایران آباد را ویران کردن
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      187 7
      اینجوریه چین که خدارو هم قبول ندارن با این جمعیت باید الان منقرض شده باشن اونا باعلم باران هارو هم میدزدن بعد تو بشین صبح تا شب بخون
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      61 22
      .... بفهم که باران از باب رحمانیت خداست که شامل همه بندگان میشود. اون چیزایی که شامل فقط بعضیها میشه از باب رحیمیت خداست نه رحمانیت.
    • ناشناس IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      بی نمازی بی بارانی نمیآورد.نماز ریاکارانه بی بارانی میآورد
    • زهرا IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      97 6
      داداش تو رو خدا میخای با دخترم که میره مهد بگم بیاد براتون چرخه آب و بارش رو توضیح بده 🤦‍♀️
    • پیمان IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      96 10
      تازمیانی که امثال تو و تو اینجور افکاری داشت باشین همون بهتر که بارون نباره...
    • GB ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      72 3
      خشک سالی مال الان نیست از بعد از انقلاب تا الان الگوی بارشها در ایران عوض شده
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      26 7
      دیدم تو آمریکا واسرائیل داشتن نماز جماعت بر پا می کردند به خاطر بارون نماز شکر به جا آوردن
    • علی احمد کیانی.. IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      1 2
      هیچ علمی بالاتراز علم خدا نیست...آیا این علمی که فرا گرفته اید از آن خودتان است یا اراده خداوند یکتا وبی همتا ست واز سوی خداست وهرگاه اراده کند از ما خواهد گرفت....بی شک هیچ علمی در دنیا نخواهد توانست جلوی اراده پروردگار قد علم کند وهیچ کار خدا بی حکمت نیست واحتمالا یک آزمایش الهی هست برای اهل ایمان...انشاالله باران وبرف هم در ایران خواهد بارید بی شک خداوند بندگانش را یاری می کند پس دعا کنید تا باران پررحمتش را بر این سرزمین حاکم کند آمین یا رب العالمین...
  • میهن دوست IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    لطف کنید بهانه تراشی نکنید، پیش بینی هاتون همه آبکی هستند، سال گذشته هم چند تا شهر رو سیل برد شما با این همه دم و دستگاه نتونستید پیش بینی کنید، از اون به بعد هر بارندگی ضعیف رو هم از ترستون هشدار قرمز و نارنجی میدید.
    • Hm IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      چه ربطی به نماز دارد پس چرا در اروپا و آمریکا به قول شما با آن همه کفر این همه بارندگی دارند مقصر کم بارشی تغییر اقلیم به خاطر نابود کردن طبیعت مثل نابودی جنگل و مصرف زیاد سوخت فسیلی....است بیایید با عقل حرف بزنیم
    • ایمان US ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      13 46
      چین به اندازه کل جمعیت ایران فقط مسلمان داره، کی گفته چین خدا را قبول مدارن؟
  • صمد IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    مثل پارسال کشف حجاب جواب نمیده 😂😂😂
  • لطفی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    پس چرا درست تامرز ترکیه همه بارانها تمام میشه بنظرم یکی به ابرها فرمان میده ،روی حرف بنده تحقیق کنید
    • ناشناس IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      348 5
      من تحقیق کردم به دلیل دزدی‌ها و رانت خوری و پول شویی آقا زاده بارندگی کم شده.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    ایا،ممکن، است،کار،یک،کشور،باشد، ابرها، رو،پرکنده،کند،باتوجه، به،علم، امروز،،
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      123 9
      این حرفای بی حجابی و نباریدن باران را دور بریزین اگر اینجور بود تو کشورهای اروپایی الان باید قحطی میامد خسته نشدین از این چرندیات...
    • ایمان IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      45 6
      دمت گرم
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      33 10
      بخاطر اینه اونا علم عقیم سازی ابرهارو دارن ابرها از کشور ترکیه عقیم میشن و در ایران نمیبارن وگرنه پیش بینی هواشناسی مشکلی نداره
    • ناشناس IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      25 28
      بابا از این جرت و پرتها دست بردارید بهتر است بروید قرآن بخوانید تا خدا را بهتر بشناسید و شکر نعمتهایش را بجا بیاورید این حرفها چیست که میزنید
  • ناشناس IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    از بس خوبی شماها
    • ولی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      76 42
      آمریکا با سلاح هارپ داره فرمان میده به ابرا
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      20 4
      بله این کار کاملا عملی است....و کاملا صحیح است.امیدوارم به زودی راه حلی برای این مسئله پیدا کنن و با باروری ابرها در داخل مشکل را مرتفع نمایند
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      14 2
      اگه واقعا می شد که با علم ابر زائید و یا ابرها را جا به جا کرد الان باید کالیفرنیا و نوادا در آمریکا مشکل کمبود باران نداشت آن هم در مجاورت اقیانوس!
  • میلاد IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    کو پس پاییز پر بارش پر بارش واقعا این پیش گویی که اونم اشتباس بابابزرگ من تشخیصش از شما بهتره
  • حمید IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    خیلی خوبیم که باران نمی باره
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      4 1
      🤣🤣🤣🤣😭😭
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    ترکیه کشور آزاده بدون حجاب هردینی آزاده برف و بارون نعمت خدا زیاده
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      مرگبر ترکیه
  • راضیه IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    دستکاری طبیعت توسط پروتکل های محیط زیست طبق سند ۲۰۳۰ ، خشک کردن دریاچه ی ارومیه ، امکان بارور کردن ابرهاو الوده کردن هوا با افزایش مواد مضره به بنزینو سوزاندن مازوت
    • نوروز IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      80 3
      خسارت ما کشاورزان که با طناب پوسیده مسئولین هواشناسی رفتیم توچاه هر کشاورزی کمتراز۲۰۰الی300میلیون خرج نکرده کی باید بپردازد
    • علیرضا SG ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      سهم تورو خورده ترکیه طلب داری ازش فوش میدی مرگ میفرستی برید... فکر بالا دستی های خودتون باشیدعرضه دارن ابرهارو بارور کنن
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    دلیل بارش برف در ترکیه چون آنها کافر هستند برف میاد که عذاب بکشن ولی ما نه تورفاه پارازیت زندگی گرم و راحت داریم
  • جعفر IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    اینج موی دختر ها بیرون به خاطر اون بارون نمیباره
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    والا من تا چند ماه پیش در مصرف آب صرفه جویی شدید می کردم ولی الان نه وقتی کشور ایران برای ۲۰ ملیون مهاجم افغانی که حمام را با سونا اشتباه گرفته اب دارد چرا من استفاده نکنم عزیزان
    • مهدی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      21 9
      هموطن عزیز منابع ملی حق مسلم ما نیست. اینو دیگه به عقبه ذهنت بسپار.
  • ایران IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    پس حتما کار پارازیت هاست که ابر نمیاد.
    • فریده IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      11 33
      شما با این طرز تفکر حتما از ابر بالاسرتون دقیقه به دقیقه بارون می باره. چه ارتباطی به افغان‌ها بیچاره داره. حالا اینکه یه دلسوز پیدا نمیشه شرایط رو اوکی کنه درست ‌ولی دلیل نمیشه ما بی مسیولیت باشیم در قبال خودمون. حالا صدتا‌ پناهنده هم وارد کشور شن ما که‌نباید بی وجدان باشیم دوست عزیز.
    • Iraneman IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      34 4
      این که میگه به افغان‌ها ربطی ندارد وبیچارن خودش افغانیه
  • فرهاد IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    کارشناسان هواشناسی ایران بی سواد مدارک پولکی دارند یک پیش بینی درست نمی کنند باران برف نمی یاد مال آلودگی هوا هست ابر ها را فراری مي دهد
  • علیرضا IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    مثل رییس سازمان سنجش حداقل استعفا بده !! می دونی با پیش بینی 180 درجه ای غلط چقدر کشاورزان عزیز زمینهایشان را کشت دیم نمودند !!؟
  • کواری IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    همش کار آمریکاست خودتون هم خبر دارید ما بمب هسته ای نخایم باید به کی بگیم با آمریکا صلح کنید ملت نابود کردید خدالعنتتون کنه
    • علیرضا IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      21 51
      چه ربطی داشت !!
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      26 60
      هر چیزی که دشمنان ما ایرانیان دارند و بهش تجهیز شدن. ما نیز باید داشته باشیم و به آن تجهیز شویم .. دنیا قانون جنگل حکم فرماست به حکم همین قانون جنگل ضعیف محکوم به فنا و نابودی است ، قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است .. پاینده ایران بزرگ و قدرتمند
    • احمد US ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      41 1
      عزیز دل تورم بیکاری نبود مسکن بطور کلی وضعبت بداقتصادی ومتلاشی شدن کسور فوقش ۲۰ درصد تقصیر تحریمهاست بقیه اش تقصیر د زدهاست که دارند مملکت را می چابند و ویران میکنند کسی هم کاریشان ندا ر د نمیدانم کی خدا خشمش می گیره نابودسان کند
  • سهراب IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    خب تو کار خدا که نمیشه دخالت کرد ولی خداوند فرموده از تو حرکت از من برکت خب بارور سازی انجام بدین بطور اصولی
  • محمود NL ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    77 9
    چون ترکیه عضو ناتو است و به همین دلیل استان های روبرو ترکیه بارندگی دارد و استان های روبرو عراق خشک سالی است وجود عراق سال ها پیش در زمان جنگ من تمام رادیو های بیگانه بخصوص رادیو آمریکا و اسرائیل گوش میدادم قسمت بیشترش علمی بود این دو کشور آن زمان می گفتن جنگ های آینده بر سر آب می باشد معلوم می شود آنها در حال ساخت دستگاهی بودن که می تواند از بارش جلو گیری کند
  • یول آشان IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    75 5
    مگر در ایران تالاب ها خشک شدن سازمان هواشناسی بین المللی تصمیمی گرفتن که مسولان داخلی گوش به فرمان اونا هستن تا یه چیزی بگن اینا انجام بدن اقا شماچرا نسبت به منافع کشور خودت اقدامی نمیکنی این همه تبلیغ بارور سازی ابرهارو نمایش دادین پس چی شد یعنی پوچ بودن سیاست فقط ترکیه از روسیه پدافند میخره از اونور از امریکا جنگنده
  • مهر IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    66 9
    تو همه کشورها بارورسازی ابرها عملیه و میشه چرا تو ایران خودمون نمیشه قحطی اومده مگه میشه غیر ممکن ابرها بارور نشن مگه که خود دولت نخاد
    • سیدحسین IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      22 3
      بله مسولین سازمان محیط زیست جهانی واسه احیای دریاچه ارومیه وتالابهای دیگه کلی بودجه درنظر گرفتن و پرداخت کردن به ایران ولی مسولین بین خودشون تقص کردن
  • سروش IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    56 2
    درود بله درسته کشور ترکیه از فناوری که داره از قطره ای ابرهای باران زا و برف استفاده ما فعلآ فقط باید سرما خس کنیم و اگه بیاد چند ثانیه فقط برف شادی
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    41 6
    برو با این پیش بینی هوا
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    51 3
    بندگان خدا کشاورزان چه ضررهای هنگفتی کردند از پيش بينی های خانم
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    43 13
    اصلا مدار و موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه یکی نیست ک بخواد مثل هم بباره
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      32 1
      مدار و عرض چغرافیایی تا چند درچه مشابه است و بارش های اسران بیشتر غربی هست . دوستان بارورکننده (ابر) دست بچنبونید
    • حسین IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      30 1
      درود بر شرفت، با پیش بینی اشتباه هواشناسی، پدر کشاورزا در اومد
  • اسد IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    15 26
    نه پیش بینی قبلیتون درست بود اگر خدا بخواهد در عرض یک ساعت تمام سدها را لبریز
  • امیر IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    43 5
    خانم رئیس هواشناسی نوع مدیریت و دانش شما هم مانند سایر مسئولین به نوعی تقلید از الگوهای منسوخ شده ای است که کشورها به دلیل منافع خود از آن تبعیت نمی‌کنند مثلا کشور ترکیه حتی به ابرهای گذرا از آسمان خود هم رحم نمی‌کند و با بارور سازی آنها و بارش در مناطق خود مانع عبور به سرزمین‌های دیگر کشورها می‌شود و این در صورتی هست که اشخاصی مانند مسئول هواشناسی ما می‌خواهد آموخته های دانشگاهی خود را به مردم باز گو کند . عدم استفاده از نعمتهای آب و هوایی در دوران کنونی یعنی وضعیت کنونی اقلیمی ایران
  • احمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    27 2
    خودم یک چیزایی می دونستم اونم فراموش کردم.!!! جواب چی شد قاطی کردم.
  • امیر IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    37 3
    کارشناسان محترم / مدیران عزیز فرزندان دلسوز ایران مدت ۱۰ سال است طبق مستندات کشور عربستان و ترکیه با کمک یک سامانه بار ابرها را تخلیه می‌کنند وگر نه چه وقتی در عربستان ویا کویت برف باریده ، به فکر ملت ووطن باشید
  • ج IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    34 1
    باقرلردادن چهار،پنج عراده توپ ابرها که بارور نمیشن.با استفاده ازپهبادها وروشهای نوین مثل کشور همسایه ابرها رابرای وطنمان بارور کنیم نه بااشتباه محسباتی بارشها توی همسایه شرقیمان بوقوع بپیونده
  • FR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    30 5
    بخاطر تحریم جهت حرکت ابرها عوض میشه تکنولوژی بارور کردن ابرهای که اینا اعتقاد بهش ندارند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    35 1
    خوب نگفتی چرا ترکیه بارش داره ولی ایران نداره؟
  • احمد IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    29 1
    اگه آب معدنی کمترصادرکنیدونیروگاههای آبی رابه اندازه مصرف کشوربرق تولیدکنیدبهیچ وجه کمبوداب نداریم ولی متاسفانه آب و برق بیشترنفت برای حاشیه خلیج فارس صادرمیشه آنوقت به گم آبی میخوری کشاورزی هم که جای خودچکاربااین کشورمیخواین بکنیدخداداند
  • محمد US ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    37 4
    چند سال دیگه ایرانو بایست ترک کنیم و همه بریم
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    28 4
    مسئولین در کشور ما حرف های دانشمندان اجنبی را بیشتر قبول دارند تا نیاز ضروری کشور رو ... نسخه آنها به درد خودشون می خورد شما برای خودمان نسخه دیگری تهیه کنید
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    30 1
    این هم مثل بقیه کاراتون هست بدون مطالعه
  • ناشناس IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    47 4
    حالا این اوصاع خواهشا میلیونها افغان را به کشورشان برگردانید تا مشکل کم آبی مان کمتر شود. مشکل کشاورزی و کارو مسکن و امنیت بماند.
  • محمدی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    45 20
    میدونید مشکل چیه؟! مشکل اینجاست که هنوز در کشور ما مسئولین نفهمیدن که سازمان بهداشت جهانی ، هواشناسی جهانی ، بانک جهانی و هر چیز جهانی دیگه به ما نتنها حقیقت را نمی گویند بلکه برعکسش که به ضرر ما هست آن را توصیه می کنند و هنوز مسئولین اینو نفهمیدن ...
    • ناصر IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      5 1
      چون هرکشوری مهاجرقبول کنه ازاداره مهاجرت سازمان بین الملل پول میگیره ایران هیچوقت افغان هاروبیرون نمیندازه
  • امیر تاجداری IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    22 1
    آفرین بر این پیش بینی ماشالله برای همه چی بهانه ای دارین
  • DK ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    24 1
    همه ی اینها را که خودمون هم میدونستیم چرا ابرها رابارور نمیکنید
  • لوکاس IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    35 2
    با نصب دکل‌های موج پارازیت تمام جو هوای ایران نابود کردی ابرها باران زا را نابود کردی
  • ناشناس IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    40 2
    ابر که مادر باران و برف است به اسما ن تهران میایند ولی بخاطر پارازیت های مبارزه با تلویزیون های ماهواره ای ابتر میشوند و به مرور از اسمان ایران میروند این نظریه متخصصین و مهندسین حوزه هواشناسی و حوزه های ذیربط ماهواره ای است که بارها از صدا و سیما نیز پخش شده است
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    29 4
    تمام ابرها را ترکیه با بارور سازی ابرها انها راخالی و روانه ایران میکند
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    25 3
    حداقل بگوید به امید خدا. باران. میبارد این چه هواشناسی می باشد می گوید. اگر. باران نبارد خشکسالی ادامه دارد. با مشک بزن به کله خودت تا از اتصال دربیاد خوب معلوم اگر باران بیاد زمین خیس می شود. اگر نیاید زمین خشک. این همه علم را کجا بدست اوردید
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    25 0
    فقط با یه توصیه ابرها رو بارور نکردن. همین
  • حقیقت گو IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    16 1
    نشد ما به خبر خوب بخونیم
  • علی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    20 11
    اسرائیل با علم آب و هواشناسی ابرهایی که به داخل ایران میاد رو منحرف ونابارور کرد بعد ازجنگ الاقصی
    • شجاع IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      14 8
      دوست عزیز با شما موافقم چون ابری که به ایران میاد از دریای مدیترانه شکل میگیره والان هم در حیطه امریکا واسرائیل است و ما هم تحریم هستم . امریکا هم علمش را دارد هم میتواند مانع از تشکیل ابری شود که به ایرا میاد . وبا العکس در زمان برداشت محصولات در تابستان این پدیده راممکن میکند تا با ایجادسیل به محصولات و زیر ساختها اسیب برساند دنبال باران ودل خوشی نباشید
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      3 2
      توده های هوا بصورت موج هستند رادار ها هم سیستم موجی دارند امواج رادار بسیار قوی تر از امواج هواهستند وباعث انحراف آنها می شوند
  • علی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    24 6
    هر سال که به گفته های هواشناسی و صدا و سیما گوش کردیم ضرر کردیم همش دروغ
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    31 4
    جناب ،راه حل مشخصه ،سوختهای بی کیفیت ،و مازوت سوزی ،گرما و سنگینی آلایندها،رو شهر ها ماندگار بشن و نزارن ابرها ی بارانزا بیان
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    24 1
    مگه‌اینهادشمن‌نیستند؟!
  • احمد IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    40 2
    چرا نمیگی چهل سال سوء مدیریت در حوزه ی محیط زیست، اتومبیل‌های غیراستاندارد، مازوت سوزی، صنایع عقب مانده و ووو باعث این مسالس..... ؟؟!!!
  • محمد IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    23 1
    مدل و پیش بینی رو اصلا بذار کنار . آیا مثل صدها ستل طبق روال در زمستان آیا نباید برب و باران وجود داشته باشه
  • کارمند IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    31 4
    خاک بر سرتون که به توصیه های سازمان جهانی هواشناسی چشم دوختید کشور از بی آبی داره نابود میشه به جای بارور کردن ابرها و اینکه راه ترکیه و... رو پیش بگیرید، به دنبال توجیه مسئله اید
  • علیرضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    33 1
    یه بنده خدایی میگفت تا زمانی که امواج پارازیت تو فضای ایران حاکم هست اوضاع همینه
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    33 1
    اخه کی توایران راست میگه که هواشناسی بگه اصلا هواشناس کارش چیه میگن فردا بارون میاد وحقوق میگیرن
  • خسروجردی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    29 2
    تاوقتبی دروغ ریا دزدی اختلاس باشه خداازبنداش قهرمیکنه
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    22 19
    مطمنا ترکیه آشغال همه ابرها در فضای خودش رو بارور می کنه تا به ایران و شرق نرسه !!!!!!!!
  • سجاد IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    8 28
    چون اونجا مردمش با حجاب هستند ولی ایرانی ها حجاب ندارند
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    17 3
    واقعا ایران از لحاظ بارش در حد تعمق انگیز است چرا در همسایگان بارش وجود دارد وقتی به ایران می رسد یا مسیرش تغییر میکند یا بارشی صورت نمی‌گیرد باید از کارشناسان خارجی کمک گرفت که چرا این اتفاقات دارد صورت می‌گیرد
  • یک مستمری بگیر IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    21 6
    ابرها هم مرز کشورها را می شناسند ؟؟ همه مشکلات ما کار دشمن و تحریم است حتما ابرها هم همدست دشمن است !
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    30 2
    بزرگترین علتش مازوت سوزی و استفاده از بنزین و ماشین های آلوده و غیراستاندارد هست که باعث آلودگی شدید هوا میشه و جلو ورود و بارش باران و برف رو میگیره
  • کشاورز و باغ دار IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    14 1
    خونه کشاورز را ویران کردن
  • US ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    58 2
    بعدها متوجه می شویم ‌شاید علت عدم بارش نه بدلیل بدحجابی بلکه بدلیل انجام تغییرات توسط کشورهای دیگر است
  • علی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    18 2
    هوا شناسی می‌بینه ابر از غرب وارد کشور میشه اما آیا این ابر بارانزا هست یا نیست رو نمیبینه مثل این میمونه شما با دوربین بالای کوه می‌بینی یه کاميون داره میاد اما اینکه کاميون بار داره یا نه شما نمی‌بینی جدیدا ابرهایی که به سمت کشور میاد بارانزا نیستند چه بلايی سر ابرها میارند خدا میدونه
  • شهروند ایرانی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    14 3
    بارندگی نبود چون پیش بینی تان علمی نبود آبکی بود ولی آب نداشت
  • US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    12 1
    چرا. ایران برف باران نیست علت چیست باید ابرهارا باربرکنید ترکیه برف می زند ایران تریم باران برف شدیم
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    19 1
    رئیس هواشناسی ، از خودت حرف در نکن ، همه دارن بارور میکنن، فقط ما هستیم که بارور نمیکنیم
  • ایران نژاد IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    14 1
    زمان احمدی نژاد با بوق وکرنا گفتند به علم باروری ابر دست یافتیم واونو افتخاری برای اون دولت اعلام کردند په چی شد یکی دوتا از اون چشمه ها بیان بینیم شی میشه ها
  • اکبر اسدی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    30 2
    درترکیه کار دست افراد متخصص است و هرکسی کار خودش را انجام می دهد، منافع ملی بر منافع شخصی و جناحی اولویت دارد
  • محمد. IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    26 5
    بعلت دود وگرمای حاصل از اگزوز ماشینها ودود معادن باعث این خشکسالی های پی درپی در کشور میباشد. برای چند سال آینده قسمت‌هایی از ایران قابل سکونت نیست
  • اهل ولایت IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    9 2
    درخت کیوی باعث شده در شهر ما برف نمی بارد من شنیدم درست یا نادرست ش را نمیدانم ولی تجریه نشان داده که در شمال کشور آن جای که کیوی کاشت نمیشود برف میبارد
  • فرشید IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    19 6
    علت چون ترکیه یا سایر کشورهای دیگه بنزین خوب مصرف میکنن برای همین اسمان همیشه سالمه و تشکیل ابر میشه برای بارندگی
  • نگین IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    28 4
    چون اونا با حیوانات مهربانن، به جای کشتن و اسید ریختن تو قلب سگ های بی گناه، راه حل اساسی را در پیش میگیرن، سنگدلی قلب آحاد جامعه قحطی و... به بار میاره
  • علی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    19 2
    حالا شما در این مورد خاص توصیه هواشناسی جهانی رو در نظر نگیر. وقتی دریاچه ها خشک شدند لاقل با بارور سازی ابرها کمی آب به این مناطق برسه
  • ّبلال IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    13 1
    تو اروپا ترکیه ژاپن وجاهای دیگه بارون وبرف خوبی میاد ولی تو ایران نه چرا .....؟
  • علی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    13 0
    نگفت چرا در ترکیه بارشها بیشتر است
    • حمید IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      1 2
      اینا همش پدیده هارپ هست و دست اروپاییهاست
  • دیوید IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    14 1
    پیش بینی شما به درد همتون میخوره
    • AT ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      4 1
      علتش توپوگرافی منطقه است مانند مقایسه بارش اردبیل با شمال کشور که از لحاظ بعد مسافت زیاد نیست ودلایل دیگر هم مانند عدم استفاده از آبهای زیرزمینی و رعایت الگوی کشت باعث شده است ترکیه کمتر در معرض خشکسالی قرار گیرد چون مدیریت مصرف آب جدی است. اما مدیریت آب در کشور ما خیلی ضعیف و بی برنامه است
  • احمد IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    30 12
    بنظرم کشورهای غربی قطعا افدامی برای نباریدن باران در کسور ما انجام دادند وظا هرا با حرفهایشان مارا گول میزنند
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    18 2
    از همه چی گفتید غیر از این فرق بارش مرزی.... ایران و ترکیه
  • حیدر IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    25 6
    با سلام عجالتا ترکیه بی حجاب و کافه های مشروب و کافه تریا و دیسکو نداره به احتمال اینجوریه
  • ناشناس IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    24 0
    چون تو ترکیه اروپا امریکا خانمها حجاب رعایت میکنن بخاطر این باران برف زیاد میاد ولی اینجا مردم زیاد گناه میکنن مورد عذاب الهی قرار گرفتن
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    23 0
    اب و هوا هم مرزها را می شناسد
  • ناشناس IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    28 1
    اگر بارور سازی روش خوبی نیست ، پس جطور بارش ها در ترکیه زیاد ولی در ایران خیلی کم است
  • مسلم IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    20 2
    ما که شنیدیم رد اون همه هواپیما که روزانه بالای ۴۰۰الی ۵۰۰ تا از آسمون شهر ما و کل کشور تردد میکنن خیلی تاثیر روی ابرهای باردار دارن و جورایی گرمای موتورهاشون و دودهاشون مشکل واسه ابر بوجود میاره...ماشالله همشون هم هواپیماهای روسیه هستن و ساعتی بالای ۲۰تا رد میشن متاسفانه 😔😔
  • ایرانی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    19 7
    چرا میترسه کلمه هارپ رو بیاره این همه حرف واسه گفتن لازم نبود
  • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    26 4
    پیش بینی همش دروغه فقط خدا می‌داند که ابرها باید کجا برود
  • کوروش IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    6 13
    احتمالا چون زنان ایران حجاب رو رعایت نمی کنند
  • علی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 8
    ابرها رو گروگان گرفته اند باید با دشمنان که کم هم نیستند مدارا کرد
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    24 3
    کورش کبیر فرمودند در کشور اگر دروغ باب شد خیربرکت رخت می بندد
  • شلغم IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    13 10
    خودمان را بخدا میسپاریم از گناهان مردم هست ک بارش کم شده وگرنه مسئولین که واقعا تلاش خودشون رو انجام میدهند
  • بچه های ایرانی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    13 11
    عزیزان صدسال هم بگین.همش حرف پوک وتوخالی هس فقط حرفیدن را دوست دارین..علت بارش به ترکیه وعلت نباریدن به ایران وعراق و افغانستان وجود پایگاههای آمریکایی هس که در موقعه ورود ابرهای بارش زا آنها را باعلمی که دارن باپهباد غیر بارور میکنن تا منطقه را فقر وضعیف نگه دارن..آمریکایی هابا پهباد ابرهارا غیر بارور میکنن...پس چطور هس که به آنطرف کوه به ترکیه می‌باره به طرف کوه به ایران نه..ترکیه هم با آمریکا هم دست هس...دو روز سرش به اسراییل گرم شد به عربستان برف وتگرگ بارید بارش به عربستان در تاریخ هم ننوشته..
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    12 3
    صد سالم ببارد باز میگین اب نداریم ... ابم نباشه بهتر میشه آب و هوا رو هم دستکاری میکنن سال داره تموم میشه بررف نیست
  • مجتبی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    6 6
    علت عدم بارش تکیه بر علوم به ظاهر درست خودتان هست بله خداوند نعمت را می دهد اما یکی از راه‌های شکر گذاری صبر بر اذن خداوند است بله ما می فهیم که اتفاق خواهد افتاد اما انشالله را فراموش می کنیم
  • DE ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 2
    ازهمین حالا به فکر پمپ وتانکر آب باشید فقط،اگر به حرف هواشناسی گوش کنید باید امسال از تشنگی بمیریم
  • افشین IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    18 0
    ابرها باید اعدام شوند فقط اعدام
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    19 1
    هواشناسی ایران یعنی صفففففففررره
  • مسعود IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    14 0
    یعنی واقعا خیلی باید ساده باشیم که ندانیم چرا تو کشور باران نمیبارد ..تمام بدبختیای کشور ما روسیه با چین هستش که اجازه ورود سامانه های بارشی را به کشور نمیدهند تا کشور ما تمام کمبود های کشاورزی را از کشور خودشان وارد کنن اگر اینجوری پیش برویم تا چند سال آینده روستایی وجود نخواهد داشت که بخواهد کشاورزی انجام دهد همه اینها به نفع چین و روسیه میباشد وسلام دیگه دنبال این نگردید که چرا ابر میاد ولی بارانی نمیبارد ..
  • مازیار IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    12 1
    خداوکیلی ی نفر دلسوز بی طرف بزارید مسوول آب کشور هر کسی میاد میکشه طرف شهر خودش واقعا بی سرو سامانه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    14 1
    کمبود بارشها یک درد است ولی بد تر از آن نحوه مصرف است که متاسفانه بدون هیچ توجهی انجام می شود کاش یاد می گرفتیم که فقط در صورت نیاز شیر آب را باز کتیم نه برای شستن کوچه و خیابان و ماشین و....
  • شهروز FR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    8 1
    نمی تونین پیش بینی کنین دقیقا کار شما اونجا چیه .که بگین امروز چند درجه بوده.دماسنج ماشین همین کار میکنه
  • علی افشاری IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    8 1
    بچه که بودم داخل روستا دومتربرف می‌بارید الان دریغ ازیک قطره برف وباران الان ایران شدخشک وبیآب ودشت وکویروفلان پس قبلا چه بود شایدبایدخودمان واعتقاد مان رادرست کنیم
  • ناشناس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    10 1
    کشورهای اروپایی و آمریکایی از یک طرف مارا تحریم اقتصادی کردند خدا هم از طرف دبگر
  • محمد جواد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 11
    خیلی از نظرات را خوندم از صبح تا شب ایران ایران جانم فدای ایران میگن اونوقت سر هر مسئله شروع به تحقیر ایران و ایرانی میکنن پاره نشید از تناقض
  • ساسان KR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    10 1
    بی سوادی توجیهی نداره
  • هم وطن FR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    6 0
    هواشناسی ایران به سلیقه من بایستی دوباره سازی علمی با افرادی با سواد و عالم صورت گیرد .نمونه ای داشتیم زرد اعلام شد درحالیکه فوق قرمز شد
  • رضا IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    7 0
    باروری ابرها دردستورکارقرارگیرد قبل ازاینکه دیر شود ۳سال است با رش مناسب نداریم
  • US ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    13 0
    میشه یکی بگه چقدر بودجه برای هواشناسی کشور دیده میشه ؟ و آن را مقایسه کنند با بعضی از مؤسسات که اصلا به درد نمیخورند ولی کلی بودجه مملکت را هدر می‌دهند. باید برای هواشناسی و بهبود اون خرج کرد . مثل بعضی از کشورها حتی جلو تگرگ را می‌گیرند و تبدیل میشه به باران . یعنی یک بلا تبدیل میشه به نعمت
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    8 0
    کاش حداقل آسمان هم با تحریم ها همراه نشود.پاییز رفت ولی باران نبارزد!
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 5
    ما تحریم هستیم و خشکسالی در ایران کاملا سیاسی هست
  • سید مجتبی هاشمی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    11 1
    آقا چرا ما وقتی که علم بارورکردن ابر ها رو داریم و پهپاد برای این کار و داریم پس چرا این کار رو نمی‌کنیم پس منتظر چی هستیم معجزه..
  • تبریزی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 2
    راه حلی جز پیوند دریای خزر با دریای سیاه نیست
  • یک ایثارگر IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 6
    برای اینکه مردمشون ناسپاس نیستند..
  • ابدی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 1
    کار خودمونه ترسیدن زیاد بارون بیاد خرابی به بار بیاره بخوان هزینه کنن
  • محمد جمالی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    اگر. بارش. می‌خواند. باید. ابرها بارور. کنن
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 0
    کلا بگو، دروغ گفتیم؟! چون پیش از این، این پیش بینی ها درست بود؟؟
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    11 2
    تمام سدهایی که تو این ۴۵ سال ساختین خراب کنید بزارید آب خودش راهشو پیدا کنه تمام درخت هایی که قطع کردین ۱۰ برابرشو ایجاد کنید اکثر جرایم نقدی و حبس را به کاشت و نگهداری بلند مدت درختان تبدیل کنید هزینه یک اختلاس را به تغییر آبیاری کشاورزی از سنتی به مدرن رایگان انجام دهید ببینید که کشور ایران به قطب کشاورزی و سرسبزی منطقه تبدیل میشود
  • امیرعلی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    15 1
    من دعا میکنم ایشالا همه ایران باران برف بیاد
  • ناشناس IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    13 1
    دروغگویی فریبکاری توی ایران بیداد مکیکنه پشت خدا پیغمبر خودمونو قایم میکنیم اونوقت انتظار داریم برف وبا ران بیاد وخدا بهمان برکت هم بده
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    7 1
    بله هواشناسی گفتند امسال پاییز بارش ها از حد نرمال می گذرد من هم اومدم یه مقداری کشاورزی کردم به امید بارون که بیاد پیش ببینی هوا شناس غلط ازآب در اومد
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    7 1
    چرا قبل انقلاب بارندگی وبرف زیادبودطوری که دربعضی ازروستاهاوشهرهاتونل برف میزدم در مشهد قدیمیهااینطورمیگفتن تاجایی که سن بنده قدمیدادسال60به بعدهرسال بارندگی خوب بود ولی الان چند سالی هست که هیچ خبری از بارش نیست وچندسددرمشهدخشک شده
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      2 1
      چون در آن زمان ها به این اندازه وسائل نقلیه دودزا وجود نداشته و هوا هم به این شکل آلوده نبوده است.
    • آزاد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      2 0
      بس که ریا و سو استفاده از دین زیاد شده ، خدا هم قهرش گرفته
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    6 1
    نماز باران بخوانیم خداوند اجابت می کند روستاییان اش نذری درست می کنند مادر مشهد از امام مهربانیها طلب باران می کنیم انشالله
  • ناشناس IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    8 3
    ایران بخاطر دزدی واختلاس بودجه ای برای آبادانی کشور ازجمله بارور کردن ابرها را ندارد ونخواهد داشت مملکت را سپردند به دست شانس
  • حسن IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    7 1
    گرمایش شهرها در پاییز و زمستان ناشی از الودگی هواست لذا باید با رفع الودگی گرما را کاهش دهیم تا جریان هوا با اوردن ابر های باران زا منجر به رفع نشکل شود.
  • علب IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 1
    ماتحریم ابری هم هستیم
  • 🤔🇮🇷 IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    8 2
    از بس هوا آلودست و پر از پارازیت و مازوت و دود بنزینهای بی کیفیت و ....معلومه که نه بارون میاد نه برب پاییز تموم شد از بارون خبری نشد زمستونم تموم میشه از برف خبری نخواهد بود
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    8 1
    بارشی که ندیدیم گرما زده هم شدیم بهتر که هواشناسی رو تعطیل کنید که هم هزینه های دولت کم شود هم اعصاب مردم خرد نشود
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 1
    فلات مرکزی ایران نیاز به منبع رطوبت ساز دارد کافی است از طریق دریای عمان دریاچه های شور فلات مرکزی در فصل بارش فعال شوند
  • خشتی IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 1
    ما یه شیخ غلام علی داشتم دو سال پیش فوت کرد اون اینقدر دقیق پشبینی میکرد تابستان میگفت امسال چقدر باران داریم وی کی شروع میکنه افسوس که پسر نداشت که از علمش یاد بگیره و حیف با خودش بگور برد خدا رحمتش کنه
  • شهروند IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 1
    بنظرمن بخاطرسوخت مازوت نیروگاه هاست یا کشورهای پیشرفته دارن ابرهای مارو میدزدن
    • قطره IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 1
      ماشالا باداشتن این همه هم وطن روشن فکر....چاره ای بیندیشید منتظر کمک های تان هستیم ....لطفا😔😔😔
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 1
    چقدر کشاورزها بذر خریدن برای بارشهایی که گفتین میاد و ضرر زدین
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 1
    خداوند بزرگ هست ان‌شا‌الله بارون میاد امین
  • ناشناس US ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 1
    شما خیلی اشتباه کردید پیش بینی کردید بدبخت کشاورزان را بیچاره کردید چرا به خودتان اجازه میدهید تو شبکه های اجتماعی اعلام کنید بارندگی.عالیست
  • وحید قنبری IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 1
    شما هم اگه عرضه دارین ابرها رو بارور کنید..و مشخصه که باوجود تحریمها و کمبود امکانات این کار شدنی نیست و بیخودی توجیح‌نکنید
  • علی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 1
    بارور کردن ابرها پیش کش راضی به زحمت دولتمردان نیستیم اما خواهشمندم ابر های بارور را نابود نکنید چونکه می‌دانیم چین کمونیست ابرهای بارور را بوسیله موشک منهدم کرد.
  • کاوه IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    بله
  • ایران IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 0
    این کارشناس هواشناسی علت اینکه در مرز ترکیه برف وبا ان زیاد می بارد و لی در هم مرز ایران نمی بارد چیست هواشناسی مانند همه چیز ایران از علم هواشناسی دور مانده است
  • امیر IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 0
    یکی داره ابرها رو اقیم میکنه!!! ابرها وارد می‌شن ولی متراکم نمیشن!!! ولی تا به مرز هوایی کشوری وارد نشوند نمی‌توانند کاری کنند!!! خطوط هوایی بین المللی تنها راه وارد شدن به مرز هوایی یک کشور...
  • مهدی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    7 1
    باز هم به علت بارش در ترکیه و عدم بارش در ایران درست اشاره نکرد
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 0
    همش‌ساختگیه‌‌نقشه‌دارند‌برای.اب
  • تقی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 3
    به احتمال زیاد تو عربستان و ترکیه عمدا ابر ها رو بارور میکنند که کم آبی بشه و کشور ما رو تحت فشار بزارند
  • محمد IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    6 0
    حالا چون سازمان هواشناسی جهانی،بارورسازی ابرهارو راه حل عملیاتی ندونسته نباید انجامش داد؟چرا اجازه همه چی رو میخواهید از سازمان های جهانی بگیرید؟
  • سعید IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 1
    خب چرا ما مثل ترکیه ابرها را بارور سازی نمیکنیم این یک رقابته جنگ آب هست آیا تکنولوژی این کارو نداریم؟
  • ققنوس IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    5 0
    چقدرم که قشنگ جواب دادید .همه چیو میگید الا جواب سوال..‌‌.و ابنکه قطعا در این موضوع هم دستهایی دخالت داره که در آینده مشخص خواهد شد.
  • وحدت IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 0
    هیچ راه حلی را مناسب ندانستند و راه حلی هم نمی دونن. پس مشکلات حل شد خدا رو شکر
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 1
    این خانم که باز حرف تکراری زد ۵۰ درصد احتمال داره یا نداره .... که هر طرف شد حرفش درست دربیاد
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      سلام به خاطر اینکه ما ازنظر تجهیزات روز دنیا خیلی عقب هستیم تعجب کردم من بیشتر نظرات خوندم ولی کسی به این مهم توجه نکرده بو د چرا خانم مسئول با مردم شفاف و راست نمی گوید ما ازنظر تجهیزات خیلی خیلی عقب هستیم خانم محترم من یک کشاورز هستم خداوکیلی کشاورزان را خیلی خیلی زیان دیدند بسته دیگه استفا چرا از کشورهای دیگه یاد نمی گیریم چقدر مردم باید بمیرند وضرر بکنند با پیش بینی های غلط؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ع IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      2 1
      انشالله ‌زمستان وبهار‌پربارشی‌‌بیاد‌واسه‌ایران‌عزیز‌بارندگی‌دست‌خداست
  • دانیال IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 1
    تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی عوض بشه یه آدم حرفه ای تر و کار بلد بیاد رو کار حل میشه هر کسی بهر کاری
  • غریب آشنا IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    یاد حرف حسن روحانی افتادم که میگفت :ابرها وقتی میرسن به بیابون پایین رو نگاه میکنن دیگه نمی بارن.. فکر کنم بنده خدا یه چیزی میدونسته اینو می گفته
  • م.المان IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    اخه ابرها هم از اختلاس و دزدی تو ایران پراشون ریخته بیچاره ها دیگه چیزی واسشون نمونده....
  • مهناز IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    سلام واقعا مشکلی وجود داره اون وقتی که تو ترکیه زلزله آمد همون موقعه تو ایران بارندگی زیاد شد انگار ترکیه وقتی برای پراکنده کردن ابر نداشت ونمی خاست تو کشورش بارندگی بشه یکم مشکوکه کشور آلوده با سوخت فسیلی داریم که بارندگی خوبی داره !!!!
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    یعنی تا اینجاش هم موندیم... مرزسرو بعد سیم خاردار برف میاد ولی ایران نمیاد...
  • والا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    شما رو بخدا قشنگ بخونید حرف زدن رییس سازمان چقدر مزخرف ،سطح پایین ،حال بهم زن ،اخرش بارش در زمستان کمتراز نرمال خواهد بود اگر هم پربارش باشد جبران کم ابی را نخواهد کرد میبینید هنر سخن گفتن رو خب اینو که عم قزی من هم میدونه یا در فرازی فرموده گرما بیشتراز حد نرمال در کشور ما حاکم هست شاید بخاطر این رطوبت نمیاد باید بررسی شود باشه من میگم نن جونم بررسی کنه...
    • نابسامان IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      باریکلا 👏👏👏
  • حسن IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    خدا هم ایرانو تحریم برف کرده
  • . IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    4 0
    دستگاههای پارازیت قطع و امواج رادیویی رو کم کنید هر روز ابرها بارور شده و باران می‌بارد ده متر اونور مرز بارون میاد سمت ایران فقط نگاه
  • رامین IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    5 0
    بنده سی پنج ساله بخاطرعلاقه ای که به هواشناسی دارم هروزهواشناسی رودنبال میکردم ومیکنم خودهواشناسی دلیل پیش‌بینی های نادرست رومیدانه دلیلش چیه که نمیگه درعجبم بنده تواین چندساله ندیدم که هواشناسی اشتباه کنه مثلا میگفت باورودابرهاازغرب کاهش دمایامثلاافزایش دمارخ میده میزان بارش یامثلا ازاواخرروزپنجشنبه ولی الان اشتباه میکنه این یعنی چی یاغربیهایابیگانگان دارن شیطنت میکنن یاخدایی نکرده سوخت‌های نامتعارف فسیلی که بنده بعیدمیدانم ربطی به سوخت‌های داخلی داشته باشه چون آلودگی همیشه درارتفاع بسیارپایین ترازجووابرها هست پس ربطی به آلودگی نداره به نظربنده دسیسه ی دشمن 😭😭😭😭😭😭😭😭
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 1
    چکار داری به هواشناسی جهانی کار خودتو بکن ترکیه حتماً باربر می‌کنه که میباره
  • رضا IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    3 0
    اینکه از پاسخ دادن طفره رفت.
  • علی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    3 4
    اب وهوای هر جایی رابطه مستقیمی با اعمال همون مردم داره
  • امیر IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    با سلام دوستان گفتن کفر و مسلمانی و نماز تاثیر داره بله تاثیر داره تکلیف ما را آیت الله طباطبایی تعیین کرده جایی که رحم و مروت نیست اثری از نعمت آسمانی هم نیست میشه گفت اثر منفی را که ما در طبیعت میگذاریم دو طرفه هستش
  • امین IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    وعده ی اتفاق نیوفتاده رو میدن، مردم مصرفو میبرن بالا، بعد میگن نشد که نشد
  • AT ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    در مورد پیش بینی ترکیه، کشور ترکیه پیش بینی خودش را بومی سازی کرده وبرای کشور ترکیه خوب جواب می دهداما استفاده ما چون از مدل های کشورهای دیگر استفاده می کنیم بخاطر توپوگرافی و عدم بومی سازی مدل های هواشناسی پیش بینی دراز مدت با خطا و ظریب اشتباه بیشتری رخ خواهد داد.
  • سحر بارانی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    چرا برف نمیباره‌ چرا بارون نمیاد
  • AT ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ترکیه از دانش و ادوات هواشناسی به روز مانند رادار و ماهواره و ایستگاه های خودکار استفاده می کنند متاسفانه کشورما فاصله زیادی از لحاظ دانش و امکانات هواشناسی به خاطر تحریم با کشورهای غربی و همسایگان داریم و بودجه هواشناسی آنها چندین برابر کشور ماست.
  • مهدی FR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    فقط ی دلیل داره ترکیه میادو ایتجا نمیاد اونم حجابه توکلتو الله
  • احمد IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 1
    شما که برای هر چیزی زیر ابی میروید حالا چی شده نظر سازمانهای جهانی برای بارور ساختن ابرها اولویت شما شده
  • محمود IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    یکی از علت‌های اصلی که در ایران بارندگی کم شده تولید بیش از اندازه گرما میباشد ما در کشورمون داریم روزی ۲۷۰میلیون لیتر بنزین و گازوئیل و ۸۵۰میلیون متر مکعب گاز میسوزانیم. که البته نفت سفید مازوت زغال سنگ هم هست که آمار نداریم خوب با این همه گرما چطور انتظار بارندگی داریم در ترکیه به علت گران بودن سوخت شاید یک دهم ایران گرما تولید کند و در عوض میبنیم که انگاری دیوار کشیده دورش و نمیگذره ابر بیاد طرف ایران تولید گرما خیلی روی بارندگی تأثیر داره من خونمون در اراک میباشد تا قبل از ده هفتاد که خودرو کم بود و پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه حرارتی هم نبود و خانه ها هم گاز گشی نبود در اراک فصل پاییز که شروع می‌شد بارندگی باران و برف شروع می‌شد که در زمستان هفته نبود که برف نیاد ولی ده هفتاد به اینطرف هر تولید گرما بیشتر شد بارندگی هم کم و کمتر شد که در سال گذشته فقط یک بار برف بارید تقریبا ۹۰درصد نصبت به ده شصت از بارندگی‌ها کم شده
  • ایرانی مسلمان IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    وقتی که بنده ها درحق هم بد شدند صله رحم،بذل وبخشش،مردم داری،مهر ومحبت،حرمت واحترام،کلاه برداری دروغ غیبت،توهین،اهانت،فحشا،فتنه انگیزی وخلاصه تمام ارزشها کم رنگ شده وادما برا مال دنیا به همدیگه رحم نمیکنن دوروی جای صداقت را گرفته ونامردی جای مردانگی وسرجمع کفر وکفران نعمت وبدیها وهزار هزار دیگر مطمینا خدا در رحمتش را می‌بندد ونعمتهایش را از بندگانش از فزونی به حداقل می‌رساند وجنایتها ودستکاریها وبه هم زدن تعادل طبیعت توسط دولتها وکمپانیها وسازه های صنعتی والودگیها وتغییراتهای که درطبیعت وجود به وجود آوردن هم دلیلی دیگر،خلاصه کلام کم شدن باران ومنابع طبیعی وفراورده های طبیعت وخشونت زلزله وسیل و... مسببش خود انسانها هستند که امروز تاوانش را می پردازندقانون کارما هم که مباحثش برگرفته از دین هست وعلمی واضح هست.به امید رسیدن به مسیر درست وبرگشت به ارزشهای الهی واصول زندگی وبخشش وگذشت پروردگار عالم
  • فرهاد زارعی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    پیشبینی بر مبنای اعداد و ریاضی و دوره ای ، پس چرا همیشه ریاضیاتتان میلنگه ، اعلم میکنید تغییر اقلیم مثبت و بارانی و برفی بعدش دریغ از یک قطره ! تازه هنر کردید و میگید که باروری ابرها قابل بررسیست ...
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    بیاید همه دعا کنیم برف بارون بیاد توروخدا به عیرازاین چیزی ننوسید فقط دعا کنیم اللهم عجل لولیک الفرج
  • ذال IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    شما خط یا شیر میندازین علم تون کجا بود...
  • اکبر IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    قبول دارم ک امنیت داریم و قدرت جنگی کشور رو بالا بردین ولی واسه مردم ایران با این همه ثروت و نعمتی ک داره هیچکاری نکردین .دریاچه ی ارومیه رو ک 20ساله رو به کم شدن اب و خشک شدن بود ول کردین الان ک کاملا خشک شده دوساله الکی میگین احیای دریاچه ارومیه مردمو به مسخره گرفتین. چن سال پیش میخاستن ابرهارو بارور کن ک اشتباهی توی مشهد بارور کرده بودن ...
  • محمد IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    چرا ابرها رو بارور نمی‌کنند ۰ هزینه اش چقدره ...
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    سلام بایددستگاه اب شیرین کن بزاریم وای روازدریای خلیج فارسوعمان واردلوله های بزرگ بکنند سدبزنند ابرهاروتانیمه بارورکننداب روبهداخل کشورهدایت کنندمثل کشورعربستان عمل کنندتادچارخشکسالی درسال اینده نشیم
  • منیر مطفری IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    چرا بعضی ها از قرنها پیش وحرف وحدیث بیرون نمیان بسه دیگه به علم دنیا همسوباشید وکمک بگیرید این سرزمین داره کلا نابود میشه
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    سلام اگ درهفته دوباربارندگی درکشوروتهران نداشته باشیم خاکش کمکم به حالت مردگی ودچارفرورفتگی ومردگی وپودرشدن پیش میرودوخاک نرم ومرده شده فروکش میکندخاک کمکم سس میشود بارندگی بایدگموبیش ادامه داشته شدتاازفرسودگی خاک جلوگیری شود تولیدکشاورزی رونق پیداکندوباشکست وخوشکسالی روبرونشیم
  • لیلی IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    بالاخره باید شاغلین در حوزه هواشناسی و کسانی که در این دستگاه فعالیت میکنن یه نونی دربیارن برا خونواده هاشون پیش بینی می کنن بعد که اشتباه شد میگن خب پنجاه در صد احتمالش هست که این پیش بینی اشتباه باشه خب اصلا چرا اینقدر زحمت پیش بینی می کشین صبح ساعت هشت میرین سرکار پیش بینی می کنین الگو و فرمولهای ریاضی رو می ریزین رو هم ظهر ساعت دو و نیم میرین خونتون فقط برای اینکه حقوق ماهیانه بگیرین خب از همون اول بگین خودتونو خلاص کنین بگین ما اومدیم فقط سرماه حقوق بگیریم حالا پیش بینی درست شد شد نشد نشد چرا مردمو علاف خودتون می کنین ...
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اینکه از مدل های کشورهای نام برده شده استفاده می کنید یعنی دقيقا چکار می کنید اول بفهمیم بعد اظهار نظر کنیم
  • شاپور ساسانی BE ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    ترکیه اگر چه در اروپا است و در پیمان ناتو اما نه در کشورهای شینگن اما اکثر قوانین چه سیاسی، اقتصادی و اقلیمی که دراتحادیه اروپا تصویب می‌شود را مورد اجرا می‌گذارد به جرات می‌توان گفت که جنگ آب از ۲۰ سال پیش شروع شده بطوری که آب به یک سلاح بلقوه برای تفهیمات سیاسی تبدیل گشته اما اروپا و حتی ترکیه و همین روسیه متحد رژیم ایران سالهاست که با باروری مصنوعی آسمان را مجبور به بهرش می‌کنند و شاید یک درصد از بخار آب از مرز کشورهای اروپایی خارج و به کشورهایی چون ایران عراق اردن و سوریه وارد شوند یعنی این دو کشور به ظاهر دوست (ترکیه و روسیه) باعث خشکسالی و کم بارانی ایران و سه کشور عراق اردن و سوریه هستند
  • کشنی IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 1
    در ترکیه قهوه مینوشند ولی ما چای دبش
  • شهاب US ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    شاید ابرهایی که به کشورمون میاد از چین میاد ؟؟؟؟؟ بزن دست قشنگه رو!!!!
  • US ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    نفت تصفیه شده را به روسیه و عراق و سوریه و لبنان میدهند برای خودمان مازوت سوزی میکنند
  • شهاب US ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    ابرهای چینی به علت بی کیفیتی به ایران میان ؟؟؟ومتاسفانه بجای بارش برف وباران بقیه ابهای روی دریاچه ها رو هم می دزدن می برن
  • ایرانی IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 1
    امام معصوم درموردنبتریدن باران می فرمایند هنگامی که قاضی حکم ناحق می دهد یاخون ناحق درسرزمینی بریزد دران سرزمین ابرها بدون باریدن عبور میکنند همچنین می فرمایند درسرزمینی که ابربدون باریدن عبور میکند بی شک ظلم عظیمی صورت گرفته است
  • ناشناس IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 7
    چون در ترکیه حجاب را رعایت میکنند خدا به زندگیشان برکت داده است
  • ناشناس IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    ولی جدی وقتی پالایشگاهها و نیروگاهها و کارخانجات ۲۴ ساعته و چهار فصل دود بیرون میدهند باران معلوم است نمیآید.مثل اینست که طبیعت را کتک میزنید
  • محمد ظاهری IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    چرا چون تتلو اونجا بود
  • یعقوبعلی رضائی SG ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    آلودگی بنزین نامرغوب است .که باعث کم بارشی درکشوراست.ما بنزین مصرف نمیکنیم گازوئیل مصرف میکنیم.
  • اکبری IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    حال امروزه آب و هوای کشورمامثل حال امروز بعضی مسوولین هست .ابرهاهم به فکراختلاص بارش های خودبه سمت ترکیه وکاناداهستن.میان روی ایران یه دوری میزنم ومی رن کانادا.
  • ایرانی IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    به خاطر دکلهای پارازیت رو ماهواره هستش. امواج زیاد باعث عدم بارش میشه.کشورهای دیگه پارازیت ندارن وباران دارن.مقصر پرتغال فروشه
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 1
    اولا کشورهای اروپایی از قدیم رو مدار پر بارش بودن دوما خشک سالی ی اتفاق جهانی هس منتها در مناطق پر بارشبارش کمتر حس میشه
  • پینوکیو US ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    درود پارسالاعلام کردن خشک سالیه ما هم همه دام خودمونو با کمترین قیمت فروختیم چون هیچ برنامه کمک علوفه ای از سوی دولت اعلام نشد وامسال هم گفتند بارش باران فرا نرمال که خودمونو بدهکار کردیم کشاورزی انداختیم که خشکسالی از آب در اومد واین یعنی نابودی تولید کننده که انصافا موفق هم بودند
  • ایرانی IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    چرا توی تمام دنیا پیش بینی هاشون بیش از ۷۰ درصد درسته،پس این نشون میده دوستان ما بجای ریاضی بقول خودشون ،برای محاسبات از علوم دیگری استفاده می کنند که نتیجه کاملآ عکس میشود
  • حسام IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خب وقتی بباره یا نباره فرقش چیه بی تدبیری یکی از عاملی است که نمیبارد قطع درختان، به اتش کشیدن جنگلها
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    هواشناسی اگر توانایی پیش بینی رو ندارم باید مردم رو سر کار نظاره این برنامه رو به دست افراد با خارجی بدند تا بهترین نتیجه رو به مردم اعلام کنه همه مغز ها که از کشور رفتن
  • اسد قلیزاده IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    پیش گویی شده است است که درآینده کشاورزی ایران به صفر میرسد
  • کمی تعمق IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    کلا از مدل های غربی استفاده می‌کنند.... گور به گورشان کنید ، غرب زده هستند... کمی هم از مدل های کشورهای دیگر استفاده شود..‌همین ترکیه ببینید از کدام مدل استفاده می کند شما هم استفاده کنید.... آخه شماها چقدر حقیر هستید که فقط فکر می کنید پیشرفت در غرب است که آنها ریخت شما را هم نمی توانند تحمل کنند.‌‌
  • پیمان IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    تیتر زدید چرا در مرز ترکیه ایزان، ترکیه باران می آید ولی ایران نه، یعد نزدیک به ۲۰ خط یا ۵۰۰ کلمه با آقای تاجبخش صحبت کردید، ولی جواب اصلی رو به حاشیه بردید، این چه جوابیه رو که میگوید «باروری ابرها موضوع علمی قابل انجام و قابل بررسی است» خوب دلیلشرو بگو قابل بررسیه که حتمن یک بررسی کردی اگر با آقای اصغری مصاحبه می کردید بهتر بود.
  • بنده خدا US ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    6 0
    والا گوگل تمام پیش بینی هارونشان می ده وتا هشتادنوددرصدهم درسته فقط آخرش نفهمیدیم چراترکیه بارش داره ومانداریم؟آیا علتش آلودگی کمترهوادرترکیه نیست؟
  • مهدی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    دوستان زحمت بکشند ابرها را بارور نکنند.این کارشون عقیم سازی ابرها است نه بارور سازی.ربطی هم به غرب وشرق نداره.طبیعت کارشو خوب بلده.دخالت ممنوع
  • محمد رضا IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    آقای مسول هواشناسی عرضه داشته باش و بگو به مسولان بی کفایت با بلای که شما سر محیطزیست، وساخت وساز های غیر کارشناسی، ونابودی جنگل، کوهها دیگر توقع باران وبرف چطور داشته باشیم
  • ایرانی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اقلیم ایران عوض شده
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    اشتباه نوشتم آب وکاه
  • کورش IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    هارپ سلاح جدید قوی‌تر از بمب هسته ای است آمریکا با تاسیساتی که در الاسگاه دارد عامل تغییرات آب وهوایی است راجب هارپ مطالعه نمایید!
  • مهدی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    شهرهای نزدیک ترکیه هم مثل شهری ما کم بارشه واون عکس کوه هم که عکاس گرفته طرف آفتاب گیر کو هست که یکم برف روش بوده آب شده وکوه ترکیه طرف سایه اندازه ازدرگاه خداوند ناامید نشید یه دفعه دیدی درعرض یه ماه جبران شد
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    این پیش بینی شما برای سالهای قبل بوده اشتباهی شما بجای امسال پیش بینی کردید به عبارتی به روز نیست
  • رضا IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    حکایت هواشناسی ما:ازکرامات شیخ ماچه عجب، برف رادیدوگفت می بارد
  • مهدی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    ... از سالی که اومد برف بارون قطع شد
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    8 0
    تنها راه برون رفت از خشکسالی اینه که باور داشته باشیم صنایع قدیمی و آلوده مثل فولاد که یک کارخانه در اروپا و آمریکا ازش دیگه نیست را ماهم از خیرش بگذریم
  • ناشناس. IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    یکی هم مثل من به پیش بینی هواشناسی اعتماد میکنه.میره دیم میکاره.چی بشه اون زراعت خدا داند..
  • محمد IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    3 0
    بس که مردم خوبی داریم اینقدری که به هم ظلم میکنیم ادامه قهرش گرفته
  • مهدی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    بیشتر از سی ساله اندک کارشناسان دلسوز هشدار کم آبی و مدیریت صحیح منابع زیر زمینی می‌دادند. حالا هم باید فکری اساسی بکنند ولی در کنارش عاملان این بدبختی را نیز برای این جنایت تنبیه کنند.کاری که در کشور ما خیلی کم انجام می‌شود.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    نوع بنزین
  • فرامرز IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 2
    ... من میدونم خدا میخواد از ما ایرانیها چون مسجدها خالی انتقام بگیره کارمون تمامه
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    دوستان خدا بزرگ همه چی درست میشه
  • فاطمه یا خانم زینب IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    مسئولین وقتی کاری از دستشون برنمیاد برای خلاصی بی کفایتی اشون میندازن گردن خارجی ها ...
  • محمدطاها طحانی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    برف پیش کش بگو چرا یه قطره بارون نمیزنه
  • زینب IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    دخترم تو آلمان زندگی میکنه چرا بارش برف و باران تو کشورهای اروپایی عادی و نرماله ولی تو ایران زمستون بهار و تابستون شده ...
  • تاری GB ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    وقتی اشغالترین خودرو ها سبک سنگین مال اهل عتیق و موتورسیکلت‌ها در سطح ایران رطوبت می سوزند و وارد اتمسفر میکنند وبا فرهنگ فقیر فکری فرهنگی که توف می کنند توی سفره خدا چرا بران بیاد بجاش بلا میاد چون ناسپاس هستیم نسبت به پروردگار خود ورحمة نداریم
  • جانباز جنگ RO ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    برید یمشتی هستن الکی پیش بینی میکنن اینم از روی الگوهای کشورهایی که ‌میخان سر به تن ایران نباشه برید استعفا بدهید حقوق مفت نگیرید
  • عادل IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 1
    هرچه ایران و کشورهای منطقه می‌کشند از ترکیه است.همه همسایه های ایران دشمن ایران هستند مخصوصأ ترکیه.اززمانی که خداوند زمین رو خلقت کرد ترکیه دشمن ایران بود و هر وقت فرصتی پیدا می‌کردند به ایران حمله میکردند حالا هم که زورشون نمیرسد،به یه طریق دیگه ای.همیشه دردسر بوده چه زمانی که جزء خاک ایران بود و چه بعدها.مسئولین باید روی ترکیه بعنوان یکی از دشمنان درجه یک کشور تمرکز کنند
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    بخاطر این که درترکیه حجاب رعایت میکنن وبی حجاب نیستن برفو باران نعمت خدا به سرشون میباره
  • مهدی FI ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    زیاد دنبال دلایل مبهم و فضایی نباشید علتش یه چیزه برکت از این کشور رفته تمام
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    تموم اینا که دوستان میگن دلیل اما بزرگترین دلیل ربا و ظلم هست که باعث میشه برکت بره این حرف من نیست آیه و حدیثه
  • محمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    دلیل فقط فقط دشمنی و دست کاری انسانی است .دنبال دلیل نگردید .دشمن دست گذاشته بر موضوعی که نه توپ و تانگ و نه جنگ افزار بلکه فقط گذر زمان لازم دارن تا به اهداف شوم خود برسند .وگرنه دلیلی نسیت که دریاچه وان پر آب و دریاچه ارومیه بیابان باشد در حالی که ۱۰۰ کیلومتر فاصله بیشتر نیست.
  • CH ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 1
    به نظر من اختلاسها باعث خشکسالی ایران است
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 2
    خدا لعنت کنه اون شاهی که سرزمین مارا به ترکیه داد ما را این حال گذاشت
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    بیسوادی اینجا خودش نشون میده.
  • حسینی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 1
    علت بارش‌های زیاد در ترکیه کاملا معلوم است. در ترکیه زنان و دختران حجاب اسلامی را بشدت رعایت می کنند و همین باعث افزایش بارندگی شده.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    مگه ترکیه ایرانه که انقدر آلوده باشه. برف و بارون هم نشه بیاد
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 2
    نماز بارون بخونید قربانی کنید صدقه بدید خمس زکات انفاق یادتون نره
  • سعید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 2
    دوستان در کشور ترکیه و اردن با نصب انتن های اچ اف و ارسال دایمی امواج به الکترونهای لایه یونسفر انرژی میدهند و باعث افزایش دما در این لایه میشوند با افزایش یک صدم درجه در این لایه گرادیان دمایی از استراتوسفر به لایه تروپسفر شکل میگیرد و این لایه گرمتر شده و تحمل پذیرش رطوبت بالا رفته و رطوبت به حالت اشباع در نمیاید و ابر تشکیل نمیشود.
  • عباس IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 1
    شما اختلاس نکنید برف و باران خودش میاد
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 1
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • حاجی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    اگر آز گذشتگان یاد می‌گرفتیم بجای کشیدن آب اززیر زمین آب انبار در باغچه هایمان می‌ساختیم ویک پمپ کف کش داخل آن قرار می‌دادیم لازم نبود یک قطره آب خریداری میکردیم من کل تابستان با آب ذخیره شده باغچه آبیاری میکنم ایران عزیزمان بارشهای ناگهانی دارد که در یک روز کل آب‌انبار پر میشود
  • مملی NL ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    4 1
    کاش دراقتصاد هم مدل این کشورهارا الگ‌و قرار میدادید
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خشک سالی وعدم خشک سالی دست کسی نیست بجزخداوند، این مطالب که بعضیها میگویند، چرندیات نجویده ایست، که تو معده هیج انسانی حضم نمیشود، ومعده حیوانی میخواهد،...؟!
  • آراد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 1
    بر میگرده به قضیه هارپ
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      1 0
      داداش الان علم صحبت میکنه چه در معده هضم بشه .چه نشه .الان علم میگه ببار ونبار .اگه قبول ندارید علم در حد عصر هجر است
  • سون IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    مدلاشون به درد ایران نمی خوره اگه تو ترکیه برفه ایران نمیاد یعنی دوباره هارپ فعال شده
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    واقعا غم بزرگی برای ایران جانم هست که بارش باران و برف نداریم اگه به همین منوال باشه ایران عزیزم از تمام جهات آسیب پذیر میشود😔و همین مسئله ویران گر است
  • شیقون IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    چون که تحریمیم
  • علی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    آیه۵۲ سوره هودرا بخوانید علت رامی فهمید ۰
  • مجید IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    ایران از نظر جغرافیایی در منطقه خشک ونیمه خشک خاورمیانه قرار دارد وهیچ زمانی حتی اگر همه سدها و بقول شما سیکل ترکیبی و خودروهای بنزین سوز هم نابود کنیم باز باعث بارندگی وجنگل در مناطق ايران نمی‌شود پس باید مدیریت مصرف وانتقال اب چه دریا و چه سرزمینی انجام گیرد
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    اگر بارور ساز یا هر راه ممکن بارش نداشته باشیم تابستان آب برای خوردن هم نداریم
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    4 0
    خدا رو شکر که گفته زمستان کم بارشه قطعا بارشها خیلی زیاد میشه چون اینا هر چی میگن بر عکسش درسته
  • مهدوی مهیار IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    5 0
    به عنوان یه تحصیل کرده رشته هواشناسی باید بگم تمام کسانی که در این رشته فعالیت میکنن علم و دانش کافی برای ارتقا و بهبود وضعیت جوی و ندارن تمام پیش بینی های ۸۰ درصدشون غلط .کلا کسای و به حوزه ی هواشناسی راه دادن که رشتون فیزیک و شیمی نه هواشناسی از سر پارت و هزارتا زد و بند دیگه
  • محسن IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 11
    نگران نباشید عظمت خدا زیاده یک روز زمستان باقی باشه خدا زمستانشو میکنه کم بارندگی فقط بخاطر بی ناموسی کشور گرفته کفرهستش داخل کشور مردم ندارن حیاشونو میدن گناهش گردن مسئولین ...
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خودمون کردیم قطع درختان خشک کردن دریاچه ارومیه تولید بیش از حد خورو بخارهای گازی
  • Keyvan IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    چیزی که مشخصه اینکه دارن آب و هوا رو تغییر می‌دهند.حتی در عربستان شاهد بارش برف و باران هستیم ولی به ایران که می‌رسد ابرها از بین می روند و بارانی نمی بارد.پدیده هارپ چیز خطرناکی است که متاسفانه مسئولین ما در خواب عمیقی فرو رفته و در حال نوشیدن چای دبش هستند.فقط با پمپاژ آب دریای عمان و خلیج فارس می توانیم این حرکت را خنثی کنیم.اما کو گوش شنوا
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    تو کشور ما عامل اصلی این پارازیتها هستش
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    قدیمی ها میگن : "تاظلم و ظلم پذیری و گناه و معصیت در رسرزمینی باشه خیر و برکت الهی هم نخواهدبود " بدتر هم خواهدشد !!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    پیش بینی شما هم مثل خودروسازیمونه،باتکنیک آلمان و......‌
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    آخه نه اینکه همه چیزمون مثل اروپاست باید بارشهامونم اونجوری باشه اروپا اسمش قاره سبزه اصلا اکوسیستم اونجا با ما فرق داره ایران حتی درباره آسیا جزو کشورهای کن باران هست دیگه خالا با این آلودگی‌ها و ماشینهای دودزا گرمازا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • مریم IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    اونهاآب میشه میادازکوهابه رودخانه ها 🤗🤗🤗🤗
  • ... US ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    الان میرن نماز بارون میخونن میباره نگرلن نباشید
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    پیش بینی وضع هوای ما آفتابی تا کمی ابری تا نیمه ابری تا تمام ابری همراه با ورزش باد و بارش برف و باران . خلاصه یکیش درست از آب درمیاد
  • Mohamad BG ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    باید هزینه کرد تا ابرها رو قبل از رسیدن به ایران بارور کنندکه ان شاالله وقتی به ایران رسید بارندگی خوبی داشته باشیم مثل عربستان که اینقدر ابرها رو بارور میکنه که تمام صحرای عربستان حتی تگرگ میباره
  • صابر لاویفرد IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    از این به بعد باران تو حمام برف تو یخچال میبینید
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    الودگی هوا عامل اصلی نباریدن ابرها میباشد
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    چون اونا کافرند و ما مسلمان و خداشناس
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    به احتمال زیاد عدم بارندگی در ایران بدلیل وجود پارازیت هایی است که در سطح کشور پخش میشود
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    انگلیس، فرانسه و آلمان تو هوا شناسی هم سرتون کلاه گذاشتن و داده های غیر واقعی به خوردتون دادن.
  • ارش IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    درود زمانی که سد گتوند بر روی رودخانه کارون احداث کردید باید فکر اینجاش میکردید شما با احداث سد گتوند مانع سیلاب های فصلی به پایین دست شدید سیلاب های به ظاهر خسارت بار ولی به باطن مفید برای جلگه های پایین دست
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    هوا شناسی هم انداختن گردن روپا
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    مشکل فقط سدسازی های غیراصولیه. رودخانه ایی نمونده ک ابررو بارور کنه. ابرمیاد اما این پایین چیزی نیست ک اونو بارورکنه
  • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    تو ایران دریاچه ها تالاب ها در کل هرچی رطوبت ساز داشت از بین رفته و نابود شده هیچ کجای دنیا تو این حد اکوسیستم طبیعی از بین نرفته نتیجش هم داریم میبینیم دگ از همه جا تحریم شدیم فقط آمریکا نیس
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    تاوقتی دریاچه هامون خشک باشه ۸۰درصد ایران هم خشک میشه ترمز دستی ابرها در تالاب هامون هست
  • نوریه بیگم صدخروی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    به اکو سیستم واقلیم زیست در ایران وطبیعت آسیب زده ایم دریاچه ارومیه .سدهای بی رویه ساختن ومیسر رودها رو تغییر دادن وهزاران مشکل زیست محیطی وقصع درختان واسیب به طبیعت عامل تمام این چیزهاست ونداشتن حس مسئولیت وبی برنامه گی قطع درختان واز بین بردن جنگلها
  • ایراندوستمنش IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    یکی از دوستان صیاد من در شمال گفت که الان بیش از یک ماه هست که از دریا نمی توانند ماهی بگیرند.علت چیست.تا چند سال پیش بسیاری از خانواده ها با صیادی امرار معاش میکردن.ولی با بی خیالی مسولین دریا نیز نعمتش را از ما دریغ کرده.این همه فاضلاب وارد رودخانه واز اونجا وارد دریا میشه.این نمونه ای از دلسوزی مسوولین است برای مردم
  • ناشناس IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خدابه همه ی ملت ایران رحم کنه . خدا نکنه یه روزی بیادکه کشورمون دچارکم آبی بشه مخصوصاًنسل آینده که بچه هامون هستن . خداخودش یه فرجی کنه .
  • پویا IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    طبیعت رابه حال خودش لطفارهاکنیدخودش ترمیم می شودوحق آبه ها را ازکشورهای همسایه بگیریدوآب شیرین به خارج صادرنفرمایید
  • حامد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    ولی ای کاش دولت یه قانونی برای نظافت ساختمانها میزاشت .بنده خداهایی که برای نظافت ساختمونها زحمت میکشن بعضیهاشون خیلی آب هدر میدن.یعنی دلشون نمیسوزه ،دیگه هر سوراخی رو با صد لیتر آب میشورن.خیلی تو این قضیه اسراف میبینم
  • احسن IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    دیگه همه چیز از ایران رخ بر بسته نان آب انسانیت وقهر خداوند ای وای بر این بشر دوپا اما در ایران مسئله ( هارپ )را جدی نگرفتن که مسئله اصلی آن است
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    این افغانی ها وضو میگیرن شیر آب را تا آخر باز میکنن ما خیال می کنیم دارن حمام میکنن حالا چند هزار داخل ایران هسته
  • ف IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    علت اینکه در ترکیه برف میاد ولی در ایران نمیاد اینه که دخترها حجاب رعایت نمی‌کنند ،😄😄😁
  • جلیل IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    کاملا مسلمه، اینها یه سری کارهایی میکنن که بارندگی ها کم و بالاخره خشکسالی بشه تا با دست های غارتگرشون تمام مواد معدنی رو استخراج کنن و ببرن! یه امر کاملا عمدیه... مثل خشکاندن دریاچه ارومیه
  • یاسین برهانزهی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اعلان ها روشن
  • مجتبی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    وقتی کوروش میگفت خدایا کشورم را از خشکسالی و دروغ حفظ کن برای این روزهای الان گفته.
  • ابوالفضل GB ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    نه که اونا کافر هستن برا اونا بلای آسمانی هست
  • .پدانشجو IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    پیش بینی های شما تبلیغ های شما باعت شد کشت کشاورزی را زودتر انجام دهیم. و بارش کم باعث کپک زدم محصول شد. کشاورز هارو بیچاره کردید. مگه مسئله خشک یا نیمه خشک بودن ایران تازه هست که میگید خشک و نیمه خشک هست یا افزایش دما داشتیم. شما این متغیر های اصلی رو وارد مدل نکردی درست پیش بینی کنی بعد میگی پیش بینی اشتباه بوده. اصلا مدلتون اشتباه بوده
  • حسین IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    سازمان جهانی هواشناسی اگر توصیه می کرد شما ابرها رابارور می کردید.مگر خودتان نمی تواندتشخیص بدهید که بارش از هر طریقی به نفع کشور است اما را از بی آبی نجات می دهد مایه تأسف است که مسولان ماخودشان نمی توانند منافع کشور راتشخیص دهند
  • اکبر IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    دیگه خدا هم اینجا رو ول کرده و سپرده دست مرده پرستان
  • بدون تاریخ بدون امضاء IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    بخاطر همین هست که اگه دو تا لکه ابر هم رد میشه بدون بارور کردنش فقط نگاهش می کنید تا عبور کنه؟امارات کتار دست خودمون یه روزی بیابان بود و حالا صادر کننده آب به دنیا
  • عبدالرحمن لطفی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    جنگ. آب وهوایی روسیه وچین علیه ایران چه. معنی دارد
  • چی بگم IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خسته نباشید واقعا تازه میخواهد الگو از دیگر کشور ها استفاده کنه ..یه لطف کن تمامی خودرو های آلاینده ‌.اتوبوس های شرکت واحد .کامیون های دیزل زیر ده سال کلا متوقف .نیروگاه های بخار ترکیبی .کلا حذف .حرکت های خودرو شخصی در کل کلان شهر ها ممنوع کنید .سد های الکی ساخت داشتید رو لایروبی کنید و از چند استاد رشته هواشناسی برای چند طرح که ورود ابر و خروج ابر و جهت باد ها که الکی بار دار نکنید .افغانستان رو آب ببره .مسیر ورود و خروج مشخص هستش ‌.دقت میخواهد و زمان کوتاه .
  • واحدی US ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 3
    اونا حجاب دارن.
  • شهروند IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    دوستان تقصیر سحر خانم نیست.تو معادلات دیفرانسیل یه عدد کم و زیاد بشه بارون بر عکس میشه. دعا کنید معادلات زمستان هم اشتباه حل شده باشه.
  • علی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام. مسوولین هواشناسی بروند دستگاه‌ها و سوادشون بروزرسانی کنند حله
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    نتیجه ی نباریده ابرها واقدام لازم چی بود؟
  • یا علی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    مازوت رو جای بنزین تو چرخه سوخت وارد کردن عاقبت محیط زیست و بارش برف باران خداحافظ
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    انصافا چه قشنگ پیچوند چیزی حالیتون شد در آینده معلوم میشه چرا تو یه منطقه یه جا میباره یه جانمیباره
  • بیتا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    همش بخاطر دستگاه های پارازیت ماهواره سطح شهرهاست. الان توی گوشیهای همراه همه چی هست دیگه نیازی به ماهواره نیست .این دستگاهها رو از سطح شهر جمع کنن دیگه
  • ج IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خانم دکتر ، چرا جواب ندادی که جرا برف در مرزترکیه میباره ولی توی ایران نمیباره؟ کاملا معلومه که علم پیش‌بینی هواشناسی رو ندارین .
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    هروقت آنتن های پارازیت خاموش شدن ، اون موقع منتظر ابرهای پربارش باشید
  • انسان باشیم IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    پارازیتوفرکانسهاروجمع کنید تمام مریضیهاواین مشکلات حل میشه
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    چون آنها حجاب دارند اما ما نداریم!!!
  • ن IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ترکیه سردمدار کشف حجاب است بی حجابی برای ترکیه بارون میاره به ایران میرسه قطع میشه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    فسادهای زیادبرکت را ازبین میبرد،،
  • کشاورز IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خدا وند می گوید هر وقت شما به همدیگر رحم کردید من به همه شما رحم میکنم حالا اینجوری کسی به فکر کسی هست خدایا ما را ببخش
  • احمد FR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    در زمان قدیم وقتی بارش چه برف یا باران چندین روز بارش های خوبی داشتیم اما متاسفانه در این سالها ابرها به سرعت آسمان ایران را ترک میکنند وبارش اندکی داریم.
  • علی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    زمانی که ترکیه سدهای خودرابناکردمابایدبه فکرش می بودیم نه الان که گلوهای مان خشک شده ودریاچه اورمیه خشک شدوبه هزاربهانه به نام سدهای خودزدندوبهانه چاه کشاورزان کرد ...
  • وحید IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    به نظر میاد دعای ایرانیان مقیم ترکیه هست که بارش برف باران در ترکیه زیاد شده
  • امید IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    تاوقتی سر هم کلاه بزاریم بارا ن وبرای نخواهد آمد
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    وطنم چه شدی
  • H IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    هر وقت بساط بانکهای رباخوار جمع بشه بارندگی زیاد میشه. توی قرآن هم گفته که ربا باعث کم شدن رحمت الهی میشه.
  • رضا IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام به نظر من این بودجه ای رو که صرف سازمان هواشناسی میشه و نهایتا هم پیش بینی ها اکثرا غلط از آب در میاد رو اگر صرف بارور کردن ابرها می کردند الان دیگه خشکسالی نداشتیم.
  • تاج لنگی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    فقط مشکل اساسی وجود سایپا و پراید هست
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    علت اینکه در ایران برف و باران نمی اید سوختهای فسیلی است که در کارخانه و پالایشگاه ها سوزانده میشود و بنزین و‌ گازوئیل های خطرناکی که حتی طالبان هم حاضر نشد انها را مصرف کند و پس فرستاد،
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    در کشورهای پیشرفته خود کشاورزان با دستکاری ابرها باعث باریدن و یا نباریدن باران و برف و تگرگ میشوند تا بتوانند محصولات خود را جمع کنند ولی در کشور ما هنوز دارند دنبال مقصر میگردند که دختران بی حجاب یا دزدها یا کسانی که نماز نمیخوانند باعث سیل و خشکسالی میشوند، بهتره به جای دعای باران از خدا بخواهیم فهم و شعور ما را بالا ببرد
  • ارش IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    باران هم که نیاد حتما کار دشمنه
  • نعمت الله اکبری برمایی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    چرا ترکیه برف میاد ولی ایران نمیاد ؟ چون خدا اونا رو بیشتر از ما دوست داره 🤣🤣
  • danesh IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    خوب
  • مریم سادات IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 1
    خداروشکر ،هر چی خدا میخواد همون میشه ،حتما یک حکمتی در کاره بعدا میفهمیم
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    ازبین بردن جنگل ها تاثیر زیادی داره در بارش
  • پدرام IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    بهتر نیست از مدلهای بورکینافاسو و گینه بیسائو پیروی کنید ؟
  • سعید IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    قطعا غربی ها به آب وهوا واقلیم ما کار دارند اینها یک بار با قحطی ساختگی بیش از 9 میلیون ایرانی را قتل عام کردند واگر بتوانند از هیچ کاری در خصوص نابودی ایران جهت به زانو در آوردن ما کوتاهی نخواهند کرد واگر محرز شود ترکیه با سیستم هارپ مانع ورود ابر به ایران می شود این خود یک اعلام جنگ است وباید یک گوشمالی اساسی به ترکیه داده شود. دنیا دنیای زور وجنگل شده سازمان های بین المللی در خدمت مستکبرین هستند وتا لیبرال ها در اقتصاد ایران فولاد خودرو وپتروشیمی نفوذ دارند همسو با غرب ایران را آسیب می زنند وآلودگی هوا از آن ضربه های کاری این جماعت به ایران است