وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک را «قویا» محکوم کرده و به دولت و ملت ایران «صمیمانه» تسلیت گفت.

ايران و پاكستان

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت امور خارجه پاکستان در پی شهادت جمعی از نیروهای فراجا در حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک، این حمله را «قویا» محکوم کرد.

در این بیانیه که در وبگاه وزارت امور خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است: «ما صمیمانه به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع داریم. پاکستان با دولت و ملت دوست ایران در این برهه اندوه‌بار و وصف‌‎ناپذیر در هم‌بستگی کامل است.»

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین اشاره کرد که «تروریسم تهدیدی برای منطقه و برای صلح و امنیت جهانی است و باید به هر طریقی، از جمله همکاری دوجانبه و منطقه‌ای با آن مقابله شود.»

بامداد جمعه، تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک حمله کردند که در این حمله تروریستی تعدادی از نیروهای فراجا به شهادت رسیدند.

«شهریار حیدری»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در پیامی با هشدار به دولت پاکستان درباره این حمله گفت: «از این نوع اقدامات کور چندین بار از سوی تروریست‌های بزدل تکرار شده و این اتفاق اخیر نیز به دلیل عدم شرایط امنیت پایدار در کشور پاکستان بوده است؛ چرا که گروهک تروریستی جیش الظلم که در پاکستان مستقر است مأمن امنی برای جذب و آموزش گروه‌های تروریستی شده است.»

حیدری افزود: «آنچه انتظار می‌رود این بوده که دستگاه دیپلماسی باید این حادثه را از طریق کشور پاکستان رصد و پیگیری کند و اگر قرار باشد در کشور همسایه‌ای به دلیل نداشتن اشراف اطلاعاتی و امنیتی بر مرز، چنین اتفاقاتی بیفتد اصلا پذیرفتنی نیست؛ ضمن اینکه چنین موضوعی از زوایای مختلف قابل توجه است؛ بالاخره اگر کشوری اشراف اطلاعاتی بر مرزها نداشته باشد یک مصیبت به حساب می آید و اگر هم در جریان این حوادث باشد و اقدامی انجام نداده باشد که فاجعه‌بارتر است.»

او همچنین بیان کرد: «به عنوان کمیسیون امنیت ملی مجلس هشداری هم به دولت پاکستان خواهم داد که اگر توان تامین امنیت مرزها را ندارند آنها را به جمهوری اسلامی واگذار کنند تا اقدام بازدارنده انجام دهیم و باید این توافق را بپذیرند و مثل دیگر کشورهای همسایه که تفاهم کردند تا امنیت را برقرار کنیم؛ بنابراین باید به صراحت اعلام کرد که پاکستان قدرت تامین امنیت مرزها را ندارد و می‌تواند با کشورمان همکاری کند تا بتوانیم در آنجا با این گروهک‌ها مقابله و چنین جریان فاسدی را ریشه کن کنیم؛ ناگفته نماند که وقوع چنین حوادثی ناشی از کم کاری های کشور پاکستان نشأت می‌گیرد چراکه اشراف اطلاعاتی کافی بر مرزها را ندارد و باید این موضوع را نیز بپذیرد.»

کد خبر 816356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    60 5
    گروهک‌های تروریستی از سال 1359 تاکنون از سوی آمریکا، غرب، رژیم صهیونسیتی و مزدورانشان حمایت می‌شوند تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش به هیچ دین و مذهبی تعلق ندارند.
    • FR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      2 0
      جالبه که امثال این تروریستها را با براحتی در عراق با موشک و توپخانه میزدند!!! پس چه شد آن شهامت و شعارها ؟ براحتی میایند داخل کشور و عده ای را شهید میکنند و نهایتا برخی میگویند با دیپلماسی و مذاکره درست میشود... مگر بار اولشان است که حالا برخی مسئولین میایند حرف از مذاکره و... میزنند؟
    • FR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      1 0
      این اقا نایب رئیسی بیش نیست و اینطور حرف از مذاکره میزند!آن هم بعد از این تهداد حملات تروریستی از طرف پاکستان وای بحال وقتی که به ریاست هم برسند... چرا مرزهای خطرناک کاملا بسته نمیشوند؟ مخصوصا وقتی اینطور جرات موشکباران مقرهای اینها در پاکستان هم ندارند!خب ببنید مرزها را
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    44 5
    گروهک تروریستی جیش‌الظلم 100 درصد فقط از خاک پاکستان وارد خاک ایران می شوند. گروهک تروریستی جیش‌الظلم از آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل پول دریافت می کنند و در سیستان و بلوچستان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    37 3
    سوال اینجاست که چرا پاکستان گروهک تروریستی جیش‌الظلم را پناه داده است.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    37 4
    گروهک تروریستی جیش‌الظلم 100 درصد فقط وابسته به امریکا و مزدورانشان هستند و از آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل پول دریافت می کنند و در سیستان و بلوچستان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    35 2
    متأسفانه 100 درصد فقط مواد مخدر از افغانستان و هم پاکستان وارد ایران می شود.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    43 3
    دولت پاکستان مرزهای خود با جمهوری اسلامی ایران را دقیق کنترل کند گروهک‌های تروریستی که به دنبال برهم زدن آرامش، امنیت و وحدت مردم استان سیستان و بلوچستان هستند از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدورانشان حمایت می‌شوند.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    38 2
    آمریکا و متحدانش از سال 1982 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. آمریکا و متحدانش از سال 2001 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    41 3
    آمریکا و متحدانش شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی گروهک تروریستی جیش‌الظلم در راسک استان سیستان و بلوچستان هستند.
  • FR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    35 2
    اینکه هر از گاهی چندین تن از نیروهای انتظامی ایران شهید می شوند و کشور همسایه اظهار تاسف می خورد لفظی!!! نه تنها کافی نیست بلکه میشود گفت خودتی! با همکاری دولتشان این حادثه ها اتفاق می افتد گر نه امکانش وجود ندارد.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    34 2
    دولت پاکستان مسئول وارد گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است. ارتش پاکستان مسئول وارد گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    29 1
    حادثه تروریستی راسک، ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و و متحدانش هنوز هم با ملت ایران دشمن هستند/ حادثه تروریستی راسک، ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و و متحدانش هنوز هم با حکومت نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند.
  • احمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    34 2
    کشور پاکستان، چگونه خود را دوست ما می داند بعد به تروریست ها جا و مکان می دهد....این چه نوع دوستی بین ما و پاکستان است....
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    27 1
    حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    26 0
    عاملان حمله تروریستی راسک در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان بدون محاکمه باید اعدام شوند.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    32 0
    سوال اینجاست که گروهک های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش چگونه و چطور از خاک پاکستان وارد این کشور می شوند.
  • میهن دوست NO ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    17 0
    چطوری می‌تونید هر لحظه ناو های آمریکایی را رصد کنید و فیلماشو پخش کنید تو شبکه‌های مجازی ولی اینکه از مرزهای شرقی دفاع کنید را ندارید..
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      5 0
      ناو آمریکایی اندازه میدان فوتبال است و دزدکی هم وارد نمی شود.و بعید است به جایی حمله کند.باید مرزها را رصد کرد و امنیت مرزبان که فرزندان این سرزمین هستند حفظ شود فرماندهان باید از زیردستان خود مراقبت کنند و جان آنان را عزیز بدارند
  • حزب الله سعید US ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    28 1
    پاکستان هم کلی پلیس شهید داده از دست تروریستها کلا بیزار و نگران هستش باید پاکستان و ایران بسیج بشوند و یک پاک سازی کلی انجام بگیرد چون هر دو کشور ضربه خوردن از تروریستها باید کلا تروریستها را از منطقه پاکسازی بکنند تا شر تروریستهای نوکر اسرائیل و آمریکا خلاص بشویم
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 4
    فورا خاک پاکستان را به کشور اضافه کنید!
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 1
    مرز با پاکستان یکی از کوتاه ترین مرزهای مشترک ایران است و قطعا باید به روش مرزبانی ترکیه مسدود شود
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    2 1
    مقامات پاکستانی حرف و عملشان یکی نیست اصلا" ارتش بازی خود را میکند و دولت چیز دیگری همه اینها دست پرورده مپریالیسم جهانی امریکا هستند به اضافه نوکران نفوذی آنها در داخل چه مذهبی چه غیر مذهبی
  • رضا IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 0
    از قدیم گفتن .مال خودتو نگهدار همسایه تو دزد نکن.ما وقتی توان بستن مرزها رو نداریم و یک جا تروریست و ازهزاران جا افغانی. اگر از هر ۱۰ هزار افغانی یک نفر یک سلاح و یا مواد منفجره وارد کنه خودتان ببینید چه میشود؟ کجاست پهپاد و قدرت و ووو؟ بلد نیستید مرزهارو بدید همان کهنه سربازان زمان جنگ بهتون یاد بدهند‌مرزبانی را
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 1
      مرزو میشه تا حدودی کنترل کرد ولی بازم راحت میتونند هر دیواری رو شبانه خراب کنند یا از زیر تونل بزنند و... و وارد کشور بشن
  • زینب IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    3 0
    نمیخواد همدرد ملت ما باشی برو گروههای تروریستیتو از مرز ما دور کن ما باید درمرز پاکستان دیوار بکشیم
  • ایرانی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    7 0
    اظهار تأسف پاکستانی ها به درد هموطنان خودشون میخوره دولت ایران در رابطه با پاکستان بسیار ضعیف عمل میکند. این وضعیت تا کی ادامه خواهد یافت.
  • پرویزایران پرست IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    در ایران هم کم کاری و اهمال زیاداتفاق می افتد وشما هم هردفعه همین صحبتهارو میکنید ودوباره بعداز مدتی این ازخدا بیخبرها این بچه های جان بر کف رو شهید میکنند به خاطر خدا وخانواده های این عزیزان دیگر اجازه ندهید به این مزدورها دست به این اعمال بزنند
  • عشقم حاج قاسم . IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    كجایی مالک اشتر سید علی؟??؟؟؟؟؟؟ به یاد سردار دلها حاج قاسم مقابله به مثل. اولا مگر میشوددولت پاکستان و سیستم اطلاعاتی پاکستان نتونسته باشه و نتواند یك گرؤهک را شناسایی و مدیریت كند.والا باهیچ عقل سایمی جوردرنمیاد.نمیخواند با توجه به روابط حزب حاکم با امریکای تروریست و سگ هارش اسراییل و امارات و عربستان. کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من باید در ظاهر گروهکی مخالف با نظام و عقایددولت پاکستان تشکیل و اعلام موجودیت و هدف را مقابله با کشور و نظام جمهوری پاکستان و درکل مثل جیش السرطان و جیش خون آشام.دو بارکه وارد خاک پاكستان شدن و عملیاتی كه لااقل منافع اقتصادی رو نشانه و هدف قرار دهند(حفظ وایجاد امنیت و آرامش بدون ریختن ریختن خون و اسلحه امکان پذیر نبست.و هزینه های هنگفتی پرداخت شده)در اندک زمانی کوتاه تمامی حیوانات ؤحشی و درنده خوی این باغ وحش را با كلیه لوآزم و امكانات ابتدایی و جزیشان موجودشان را تحؤیل میدهند.سلب امنیت نیرؤهای مرزبان ایران عزیز و مردمان زحمتکش این وادی ها در کشؤر خط قرمزههه دوران بزن و در رو ,‌‌‌Fiñish تمامه...مقام معظم رهبری حضرت آقا سید علی خامنه ای
  • خاکستری US ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    شما که اشراف اطلاعاتی کامل بر مرز دارید اجازه ندهید وارد خاک ایران شوند!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    خود ما مرزها رو ول کردیم افاغنه راحت تردددمیکنند این ایراد اول به خود ما وارد است...چرا دیوار وموانع سخت در مرزها ساخته نمیشود؟
  • محدثه IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    پاکستان افغانستان رو خراب کرد طالبان رو پرورش داد سلاح داد هر چی میکشیم از دست پاکستان هست وگرنه افغانستان کشور آرامی بود مردم زندگی خوبی داشتند از دست پاکستان تمام مردم افغانستان آواره شدن
  • amir IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    کار خود پاکستانه