پکن امیدوار است هواپیمای مسافربری سی-۹۱۹ که ساخت شرکت دولتی «هوانوردی تجاری چین» است بتواند با هواپیماهایی نظیر ایرباس آ-۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ مکس رقابت کند.

هواپیمای مسافربری سی-919 چین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، هواپیمای جت مسافربری ساخت چین روز چهارشنبه ۱۳ دسامبر برای نخستین بار در آسمان هنگ کنگ به پرواز درآمد.

این هواپیمای مسافربری که نخستین خیز چین برای رقابت با کشورهای غربی در حوزه هوانوردی تجاری است در ماه مه میلادی در چین رونمایی شد.

دولت چین امیدوار است که جت مسافربری «سی-۹۱۹» که ساخت شرکت دولتی «هوانوردی تجاری چین» است بتواند با هواپیماهایی نظیر ایرباس آ-۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ مکس رقابت کند.

ویدئوی زیر را تماشا فرمایید:

این هواپیما روز شنبه اولین پرواز رسمی خود در خارج از سرزمین اصلی چین را بر فراز بندر ویکتوریا در هنگ کنگ انجام داد.

به گفته مسئولان این شرکت، این هواپیما در هفته اخیر بیش از هزار بار سفارش دریافت کرده است و ۳۱ مشتری تا کنون به خرید آن ابراز علاقه کرده اند. چین در زمینه استقلال هوایی سرمایه‌گذاری زیادی داشته است اما بسیاری از قطعات را هنوز هم وارد می‌کند.

هواپیمای سی-۹۱۹ از سال گذشته اجازه پرواز در چین را دریافت کرده است اما هنوز اجازه پرواز بین‌المللی ندارد. به گفته مقامات چین، تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر با این هواپیما مسیر رفت و برگشت چندو-شانگهای را طی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پیش از این شرکت ایرباس اعلام کرده بود قصد دارد توانایی تولید خود در چین را دو برابر کند و قراردادی برای احداث کارخانه ساخت ایرباس آ-۳۲۰ در تیانجین امضا کرد.

کد خبر 816342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    8 4
    افتخار بزرگیه .
  • علی FR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    11 11
    ایران شده حیاط خلوت چین و داره بد جوری از این آشفته بازار و تحریم و البته به همراهی ترکیه استفاده می کنه و غول ارباس و بوئینگ همیشه پرچم دار صنعت هوایی هست چینیها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و الگو برداری عکس گرفتن قصد دارند که با دنیا رقابت کنند که هیچ وقت موفق نخواهند شد
    • مقدس IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      3 11
      جناب !! اغلب متخصصين و طراحان ايرباس و بوئينگ و ساير تكنولوژيها و فن آورى ها در غرب چينى و ژاپنى و بعضا ايرانى هستند ، چين بكى از بهترين الگوها در جهان براى رهائى از غارتگرى و بردگى جوامع بشرى توسط غرب وحشى هست .
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      2 12
      بیشتر قطعات همون ایرباس و بوئینگ را هم چینی ها می‌سازند زیاد حرص نخور فشارت میره بالا
  • JP ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 11
    چین الگویی مناسب برای پیشرفت صنعتی،ترکیبی از مطالعه و تحقیق و کپی برداری و پشتکار و دقت و احتیاط۔
  • میهن دوست NO ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    9 0
    بستگی به اون آدمی داره که مبره چین و برای کشور خرید می‌کنه. ایلان ماکس ماشیناش را در چین مونتاژ می‌کند قالب بندی می‌کند موتورش را سرهم می‌کند. شرکت اپل هم همینطور تلفنش را با دستگاه‌های چینی و کارگر چینی سرهم می‌کند و به بازار عرضه می‌دهد. بستگی به اون آدمی داره که میره خرید برای کشور ایران
  • کمال US ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    13 2
    این که هواپیمای مسافربری چینی که تازه پرواز آزمایشی انجام داده، بخواد با بویینگ که هفتاد ساله هواپیماهای اون در جهان پرواز میکنند، رقابت کنه، کمی شبیه لطیفه است.
  • امید IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 1
    هنوز خیلی از قطعات رو وارد میکنن فکر نکنم به این زودی کاملا خودشون بتونن تولید کنن حالا حالاها برن جلو