آمریکا و کره جنوبی بار دیگر تهدیدهای خود را علیه کره شمالی تکرار و اعلام کردند که هر گونه حمله هسته‌ای پیونگ یانگ با «پاسخ قاطع، کوبنده و سریع» مواجه شده و به «پایان دولت کیم» منجر خواهد شد.

کیم جونگ اون

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «گروه مشورتی هسته‌ای آمریکا و کره جنوبی» در بیانیه‌ای که شنبه توسط کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد: آمریکا بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود بر ایجاد بازدارندگی هسته‌ای برای کره جنوبی با استفاده از تمام قابلیت‌ها از جمله هسته‌ای تاکید می‌کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ماه آوریل نیز هشدار مشابهی صادر کرد و گفت که هر گونه حمله هسته‌ای کره شمالی به پایان حکومت پیونگ یانگ منجر خواهد شد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هم پنج ماه پیش گفته بود که هر گونه حمله هسته‌ای کره شمالی به ایالات متحده و متحدانش به «پایان رژیم کیم» منجر خواهد شد.

شین وون سیک وزیر دفاع کره‌جنوبی چهارشنبه به کره شمالی هشدار داد در صورت انجام اقدامات «بی پروا» از سوی پیونگ‌یانگ، تنها یک جهنم و ویرانی در انتظار این کشور خواهد بود.

وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرده است که برای تقویت سامانه دفاعی خود در مقابل تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی ۸۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ سرمایه گذاری می‌کند.

همچنین کیم تائه هیو معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی از احتمال پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) توسط کره شمالی در ماه جاری خبر داد.

کره شمالی در سال ۲۰۲۲ خود را یک قدرت هسته‌ای «برگشت‌ناپذیر» نامید و تاکید کرد که هرگز از برنامه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید.

کد خبر 816324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    خودکشی
  • رضا هاشمزهی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 6
    ازعهده ویتنام برنیامدی ، کره قویتر ه و میتونه بامحور مقاومت متحد بشه.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 2
    این زمین عجب کدخدای کثیف و ظالمی دارد. ریشه این کدخدا و مراقبان و حامیان انها کنده شود