دولت انگلیس در تداوم تلاش‌ها برای احیای طرح شکست خورده غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ۶ تن دیگر از فرماندهان ارشد این نهاد رسمی نظامی ایران را به بهانه ارتباط با حماس و جهاد اسلامی فلسطین، تحریم کرد.

ایران و انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با هماهنگی ایالات متحده آمریکا، «اولین مجموعه از تحریم‌ها در چارچوب نظام جدید تحریمی علیه ایران را به اجرا گذاشت تا حمایت تهران از حماس و جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار دهد.»

بر اساس بیانیه این وزارت‌خانه، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه محمد سعید ایزدی، علی شیرازی، مجید زارعی و مصطفی مجید خانی از اعضای شاخه فلسطین سپاه قدس به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده‌اند. خالد قدومی و ناصر ابوشریف به ترتیب نمایندگان حماس و جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز تحریم شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۵ خودرو سایپا در سامانه یکپارچه عرضه شد | چه کسانی می‌توانند در سامانه خودرو انتخاب کنند؟

همچنین بر اساس بیانیه یادشده، شاخه فلسطین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده است.

وزارت امور خارجه انگلیس ادعا کرد که افراد و نهاد تحریم شده، «در فعالیت های خصمانه» علیه رژیم صهیونیستی مشارکت داشته‌اند.

در همین حال دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم ادعاهای خصمانه علیه ایران ادعا کرد که «تهدیدهای» ناشی از رفتار تهران، برای انگلیس و شرکای آن قابل قبول نیست.

وی با بیان این ادعای بی اساس که ایران «همچنان به تهدید مردم در خاک بریتانیا ادامه می‌دهد و از نفوذ خود برای بی ثبات کردن خاورمیانه از طریق حمایت از گروه‌های مسلح از جمله حماس و جهاد اسلامی فلسطین استفاده می کند» ادعا کرد که تحریم‌های جدید «پیام روشنی را به ایران می‌فرستد که ما شما را مسئول اعمالتان می‌دانیم»

جمهوری اسلامی ایران پیشتر درباره اقدامات «غیرسازنده و غیرمسوولانه» کشورهای غربی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی است و امیدواریم دولت‌هایی که در این زمینه اقدامی دارند، به نتیجه اقدامات غیرسازنده خودشان توجه کنند و به طور خاص منافع دوجانبه خودشان را قربانی مصالح سیاسی زودگذر و تصمیمات احساسی نکنند.

کد خبر 815955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 31
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    2 3
    انگلستان همان شیطانی که بحرین و هرات را از ایران کبیر جدا کرد
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 5
    اصلا جزیره انگلیس چی هست که تحریمش مهم باشد. اگر اینکار را نمی کرد ماهیت پلید شیطانی اش روشن نمی شد.
  • ناشناس IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    2 4
    شما هم فرماندهان انگلیس را تحریم کنید،
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 4
    انگلیس جنایتکار از سال 1357 تاکنون گروهک تروریستی ضد انقلاب را پناه داده است چرا؟ انگلیس جنایتکار از سال 1360 تاکنون گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است چرا؟
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 4
    ارتش رژیم کودک کش آمریکا جنایتکار از خط قرمز عبور کرده‌ است. ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی از خط قرمز عبور کرده‌ است. شهادت ۱۸۶۰۸ نفر در نتیجه ۶۹ روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه/ شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر خبر داد. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در این مدت ۶۹ روز است که در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 5
    از سپاه پاسداران در خواست داریم ورود کشتی های لندن را به خلیج فارس جلوگیری کند. باید تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی انگلیس و مزدورانشان را به دنیا معرفی کنیم
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 3
    انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 5
    ارتش تروریست انگلیس را تحریم کنید
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 4
    انگلیس پایه گذار رژیم کودک کش اسرائیل است
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 4
    انگلیس پایه گذار رژیم کودک کش اسرائیل است انگلیس و دیگر کشورهای استکباری پایه و اساس ایجاد یک رژیم جعلی در قلب جهان اسلام را برای از بین بردن وحدت مسلمین بنیان نهادند. در طول دو ماه گذشته تا امروز بیش از ۲۰ هزار کودک و زن در غزه توسط اسرائیل غاصب به شهادت رسیده‌اند. انگلیس و دیگر کشورهای استکباری پایه و اساس ایجاد یک رژیم جعلی در قلب جهان اسلام را برای از بین بردن وحدت مسلمین بنیان نهادند. رژیم صهیونیستی در عمل نشان داده که هیچ اعتقادی به خدا و دین یهود ندارد و اگر اعتقادی در وجود آنان بود، هرگز چنین جنایاتی علیه ملت بی‌دفاع غزه را مرتکب نمی‌شدند. گروگان گرفتن زنان و کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها خود یک جنایت دیگر محسوب می‌شود که خروجی آن بی‌شک بی آبرویی برای رژیم اسرائیل خواهد بود. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، اگر مسلمانی صدای مظلومی را شنید و سکوت کرد نمی‌توان او را در جرگه مسلمین محسوب کرد.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 4
    داعش از سال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند داعش منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
  • م IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    انگلیس محله ما را هم تحریم کرد دیگه جایی برایشان نمانده که تحریم کنند ایران هم روز بروز قدرتمند تر میشه🤣