وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستمزد و حقوق کارگران را در بودجه براساس دو شاخص تورم و شاخص سبد معیشت تعیین می‌کنیم.

سید صولت مرتضوی

به گزارش همشهری آنلاین، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در خصوص تعیین دستمزد و حقوق کارگران در بودجه ما این موضوع را براساس دو شاخص تورم و شاخص سبد معیشت تعیین می‌کنیم. در این موضوع قانون‌گذار «متناسب با»، «با توجه به» و «با در نظر گرفتن» این دو شاخص را عنوان کرده است که ما در این موضوع با نمایندگان کارگران و کارفرمایان به نتیجه می‌رسیم.

مرتضوی ادامه داد: یعنی ما پیشنهاد نمایندگان کارگران و کارفرمایان را در دستور قرار می‌دهیم و به رای می‌گذاریم. امیدواریم در سال ۱۴۰۳ گشایش‌هایی صورت بگیرد و ما شرمنده آحاد مردم نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه وزیر کار حداقل حقوق و دستمزد را مشخص نمی‌کند، گفت: بعضاً فکر می‌کنند وزیر کار حداقل حقوق و دستمزد را مشخص می‌کند، در حالی که ما یک نخ تسبیح هستیم که نمایندگان دولت، نمایندگان جامعه کارگری و نمایندگان جامعه کارفرمایی را به نقطه مشترک می‌رسانیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ گشایش‌هایی صورت بگیرد و ما شرمنده آحاد مردم نباشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص عدد احتمالی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳ هم عنوان کرد: این موضوع سه‌جانبه‌گرایی است؛ یعنی اصل بر مذاکرات و چانه‌زنی است و باید ببینیم چه عددی پیشنهاد و چه چیزی تصویب می‌شود.

کد خبر 815874
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    12 0
    بیا سر سفره کارگر بشین تا ببینی باید از خجالت اب بشید.نه اینکه از شاخص وشاخوص حرف بزنید.ما شرمنده خانواده هستیم. آیا شما شرمنده مردم و شهدا هستید؟
  • مهدی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    11 0
    کاره ای نیستی برو کنار تا وزیر با عرضه قبلی بیاد که 57 درصد حقوق کارگر رو افزایش داد.من نخ تسبیحم یعنی چی .زندگی کارگر ها در دست تصمیمات شماست.
  • مهدی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    10 0
    اقای وزیر چرا برای افزایش سن باز نشستگی نخ تسبیح نیستی ولی برای افزایش حقوق کارگر شدی نخ تسبیح .هر کاری که به نفح شما باش رو بی قید و شرط روانه مجلس یرای تصویب میکنی.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    10 0
    شما ماهی خدا تومان پول میگیری از قشر کارگر و بازنشسته خبر نداری با بدبختی زندگی میکنن
  • مهدی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 10
    درود برشما سرور گرامی که حرفهای ی کارگر رو خوندید و منتشر کردید درود خدا بر عدالت و عدالت خواهان
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      0 0
      حیف از کلمه درود که واسه اینا نثار میکنی در ضمن از کدوم عدالت و عدالت خواهان دم میزنی مگه داریم
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    11 0
    تورم لجام گسيخته مرتبا در حال اوج گيری است اما برخی از مسئولان با کلمات و جملات بازی می کنند، وقتی صحبت از افزايش حقوق کارگران و بازنشسته ها می شود، تنها جمله آقايان اين است که، افزايش حقوق فقط اين دو قشر مظلوم و محروم يعنی کارگر و بازنشسته تورم زا است و حقوق های چندصد ميليونی اين آقايان در ماه تورم زا نمی باشد. بابا بس کنيد،
    • رها IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      5 0
      رمقی برای بازنشسته نذاشته به داد مردم دردمند برسید مدیونید
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    خداکنه این مردمم ازاین بیشتر شرمنده وسرافکنده پیش زن وبچه شون نشن آقای وزیر
  • احمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    وزارت کار جای چیه چرا من ۲۵ ساله کار می کنم قراردادم ماهانه و حداکثر ۶ ماهه است اگه بد بودم چرا اخراجم نکردن اگه خوبم چرا قراردادم سالانه نیست برای خوابگاه دخترم ضمانت من رو دانشگاه دولتی قبول نکرده شرمنده بچه هایم شدم و نقدی هزینه خوابگاه دانشجویی دولتی رو ازمن می‌گیرند بیچاره کارگر چطور باید به شعار رهبر معظم در مورد تولید عمل کنه
  • علی IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    اینقدر دخالت میکنید....که نگو همین که میگویید حقوق بازنشسته ها باعث تورم میشه یک نوع مستقیم دخالته..
  • خلیل IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ما روز بهروز داریم بدبخت تر میشیم دیگه هیچ دل خوشی به زندگی ندارم اگرکسی هست قلب کلیه و ریه کلبه اعضای بدنم درعوض مقداری پول که زنو بچه ام تا چندسالی نمئرند من حاضرم این کارو انجام بدم شب خوش
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    امیدواری؟ عزیز شما مسئولیت به این بزرگی رو قبول کردی و در قبالش داری حقوق میگیری، آخه این حرفه که میزنی؟
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    هیچکدام از پاسخ وزیر کار منطقی نیست .شما نه بر اساس،تورم ونه براساس سبد معیشتی حقوق جامعه کارگری را افزایش می‌دهید. تورم لجام گسیخته کجاش با افزایش حقوق برابری دارد .تورم ۴۵ الی ۵۰ درصد با افزایش ۲۰ درصدی مطابقت ندارد جناب وزیر ‌.
  • سید IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام ما به شما احترام میزاریم امیدواریم حداقل یه سال با حقوق کارگری زندگی کنید متوجه تورم میشید . اگه حقوق را بر مبنای معیشت درنظر میگیرید افزایش راهم میتوانید بر نرخ ان تغیر دهید مثلا اگه مرغ در بهمن شده ۱۰۰ تومن شما هم موقعی که حقوق را تعیین میکنید در نظر بگیرید و وقتی بعد گرونتر شده هم باید در نظر بگیرید حداقل یه ایتم متغیر در فیش حقوق در نظر بگزرید که جبران نواسانات بشه اگر گرون شد اضافه واگر ارزون شد کم بشه مانعی نیست حقوق کارگر باید هر سه ما بررسی بشه و مابه التفاوت پرداخت یا کسر بشه مانعی نیست امیدوارم بدونید که این میز و صندلی به کسب وفا نمیکنه این عمل شماست که ماندگاره .اگر شخصی فوت کنه اول عنوان ازش گرفته میشه دیگه کسی دکتر مهندس صداش نمیکنه موقع حمل جنازه میگن جنازه فلانی رو اوردن بریم به تشیع شاید با نفرت بیان . این رو دیدم . در اون ور خبری از حقوق کلان ملان نیست . خوبی شماست حتی اندازه تکه نونی که برا گربه یا پرنده یا مورچه ریختی هست .