چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت که درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه تنها به نفع حماس بوده و هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه طی رأی‌گیری در مجمع عمومی، به قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه رأی دادند. این قطعنامه با ۱۵۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲۳ رأی ممتنع به تصویب رسید و از رژیم صهیونیستی می‌خواهد فوراً حملات به نوار غزه را پایان دهد اما سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی معتقد است که هرگونه درخواست برای آتش‌بس در غزه تنها به نفع حماس بوده و اسرائیل هرگز اجازه آن را نخواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از تاریخ هفتم اکتبر تاکنون، در جلسات متعددی که داشته با کارشکنی آمریکا نتوانسته قطعنامه‌ای الزام‌آور برای برقراری آتش‌بس در این منطقه تصویب کند.

در جدیدترین مورد آن، در تاریخ هجدهم آذر، دولت آمریکا در ادامه حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی، پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز از وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت توسط آمریکا که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه شده بود، ابراز تاسف و ناامیدی کرد.

از سوی دیگر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز در سخنانی هشدار داد که اسرائیل در حال از دست دادن حمایت جامعه جهانی است.

بیش از هجده هزار و ۴۰۰ کشته و حدود ۵۰ هزار مجروح که بیش از ۷۰ درصد آنها نیز زنان و کودکان هستند، حاصل بیش از دو ماه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است. «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید نیز روز گذشته در مصاحبه‌ای به «سی‌ان‌ان» گفته است که واشنگتن از تعداد بسیار زیاد قربانیان غیرنظامی در حملات اسرائیل به نوار غزه آگاه است و به فشارهای خود به اسرائیل برای محدود کردن این تلفات ادامه می‌دهد.

آمریکا بزرگترین حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در حملات همه جانبه خود به باریکه غزه به شمار می‌آید. آمریکا تا کنون چند صد میلیون دلار تسلیحات برای اسرائیلی‌ها ارسال کرده است. اخیرا نیز دولت بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری و بدون مراجعه به کنگره، بیش از ۱۴ هزار گلوله تانک برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

کد خبر 815783
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    73 11
    فلسطین پیروز است
  • GB ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    8 25
    کجا رفتن ما هستیم وغزه خط قرمز
  • داریوش US ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    12 11
    غزه و فلسطین اشغالی هم دنبال آتش بس نیست تا آخرین قطره خون مقاومت می‌کنند و این در تاریخ ثبت خواهد شد
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    7 2
    جنگ یعنی ویرانی وآوارگی وتخریب ویتیم شدن کودکان بی سرپناه ونابودی خانواده هاوکشتن فرزندان پدرومادرجنگ حاصل مناقشه وقدرت طلبی است هرجنگی پس ازکشته شدن هزاران وصدهاهزارنفربه صلح ختم میشوددرجنگ برنده وبازنده وجودنداردچون نیروی انسانی واستحکامات وزیرساختهای طرفین ازبین رفته اندویک عده انسان بانقص عضوتاابدسایه جنگ وآثارجنگ برسرآنهامیماندپس لعنت برپدیدآورنده ونظام سلطه گرجنگ که برای کودکان وغیرنظامیان قدرت مایی میکندلعنت براسراییل جنایتکار
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    35 12
    عوض اینکه کشوهای عربی نگذارند اتش بس بشه و رژیم کودک کش و خونخوار را نابود کنند اون کفتارها جرات میکنند اتش بس را ملغی کنند.
  • ناشناس IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    5 0
    جنگ داره میشه فرسایشی . فعلا" ادامه داره .تا کی خدا داند .