پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

چه چیزی تهران را با میلان و لندن و مادرید و بوئنوس‌آیرس و لس‌آنجلس و... در یک فهرست قرار می‌دهد؟ به جز اینکه همه آنها ابرشهرهای بزرگ و مهمی در کشورشان هستند، همه این شهرها میزبان برخی از جذاب‌ترین شهرآوردهای بزرگ دنیا و قاره‌شان هستند و وقت برگزاری بازی، تمام شهر متوقف می‌شود.

شهراورد تهران

به گزارش همشهری آنلاین کافی است امروز بعدازظهر که استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با هم بازی می‌کنند، نگاهی به خیابان‌ها بندازید تا ببینید شهر چطور برای ۹۰دقیقه تعطیل می‌شود. همه آن جوش و خروش بازارها و تب و تاب خیابان‌ها و استرس ترافیک‌ها، برای یک ساعت‌ونیم به زمین سبز ورزشگاه آزادی منتقل می‌شود و بزرگ‌ترین رقابت ورزشی کشور، در غرب تهران ده‌ها میلیون نفر را به تلویزیون می‌چسباند. شهرآورد تهران، از یک منظر کاملا منحصر به فرد است؛ کمتر پیش می‌آید یک ملت درگیر یک شهرآورد شود و چه بسا دامنه هیجانات آن، از دیوارهای آن شهر فراتر نرود، اما هم استقلال و هم پرسپولیس در سراسر ایران ده‌ها میلیون نفر هوادار دارند و تهران امروز به نمایندگی از کل ایران میزبان بازی آنهاست. در خود تهران هم کمتر پدیده‌ای می‌تواند اینطور ساکنان شهر را درگیر یک موضوع واحد کند و از این منظر هم شهرآورد نعمتی برای شهر تهران است. شهرآورد، در این چند دهه به بخشی از فرهنگ عامه مردم تهران تبدیل شده و بخشی از هویت آن از دل همین رقابت قدیمی و ریشه‌دار شکل گرفته است. تهران خوش‌شانس است که خانه این رقابت جذاب، قدیمی و همیشه زنده است.

کد خبر 815743
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حیدر IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 0
    همچین میگین شهرآورد که هر کی از کشور دیگه بیاد فکر می‌کنه چی خبره دیگه مردم بیکار نیستند که شهر تعطیل بشه و همه بشینند پای تلویزیون و زیر توپ زدن بیست و دو نفر رو ببینند دیگه الان مردم هزار تا گرفتاری دارند برای نود درصد مردم اصلأ مهم نیست غیر از تعدادی نوجوان که هنوز از بیکاری سرگرمی شون اینها هستند