مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

پیش از آن که از کروسان شیبابا و ویژگی‌هایش بگوییم و طعم شگفت‌انگیز آن را برایتان شرح دهیم، بد نیست به سراغ اهمیت میان وعده برویم و بگوییم یک میان وعده درجه یک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و چطور می‌تواند سبب کارکرد بهتر مغز شود.

image-20231213164500-1.jpeg

شاید تصور کنید وقتی از میان وعده می‌گوییم منظورمان یک خوراکی دم‌دستی است که برحسب اتفاق اگر ارزش غذایی هم نداشت، ایرادی ندارد. ابدا اینطور نیست و باید بدانید یک میان وعده می‌تواند ارتباط مستقیمی با سلامت ما داشته باشد.

آیا ارزش غذایی میان وعده هم اهمیت دارد؟

تصور کنید از ساعت 8 که صبحانه میل می‌کنید تا ساعت 2 که به سراغ ناهار می‌روید یا از این زمان تا ساعت 9 شب که شامی برای خود تدارک می‌بینید، چیزی نخورید! آن وقت است که افت قند خون پیدا می‌کنید و عملکرد مغز شما کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط است که دیگر نمی‌توانید سرِ کار به خوبی فعالیت کنید، به درستی درس بخوانید و فعالیت‌های روزمره را انجام دهید.

نکته مهم دیگر در این بین، ارزش غذایی است که باید در هر میان وعده بگنجانید. به‌عنوان مثال شما نیاز به میان وعده‌ای دارید که با داشتن فیبر شما را سیر و قند خونتان را تامین کند و نهایتا به افزایش سطح انرژی شما کمک کند. آیا این مسئله با خوردن تنها یک نارنگی تامین می‌شود؟! در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

یک میان وعده سالم چه ملزوماتی دارد؟

ویژگی‌های یک میان وعده مناسب

آیا خوردن یک واحد میوه، نیاز ما را تامین می‌کند؟ باید بگوییم هرگز. مصرف میان وعده ملزوماتی دارد؛

غلات

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، آن است که حتما بخشی از میان وعده شما باید با غلات تامین شود. فیبر و کربوهیدرات به شما کمک می‌کند که زمان وعده اصلی سیر بمانید، از ریزه‌خواری دوری کنید، قند خون را کنترل کرده و نهایتا انرژی لازم برای فعالیت‌های خود را به دست آورید. در واقع به همین دلیل است که تاکید داریم کروسان شیبابا یکی از بهترین میان وعده‌هایی است که همه چیز را یک‌جا به شما می‌دهد.

میوه ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات مهمترین منابع تامین کننده ویتامین‌ها هستند و توجه داشته باشید که مصرف روزانه آنها به حفظ سلامتی شما کمک بسیار می‌کند. اما یک نکته مهم، مصرف میوه‌ها و سبزیجات با معده خالی سبب ایجاد حس ضعف در شما می‌شود و حتی مصرف میوه‌های ترش در این شرایط، قند خون را کاهش می‌دهد. پس مراقب باشید چه زمانی از روز میوه و سبزی مصرف می‌کنید.

دانه ها و مغزها

مغزها حاوی پروتئین هستند و می‌توانند نیازهای بدن شما را تامین کند اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مصرف آنها به صورت مداوم و حجم بالا می‌تواند سبب افزایش وزن شما شود و همچنین به دلیل دانه‌ای بودن، شما را به مصرف بیشتر ترغیب می‌کند. پس حین استفاده از دانه‌ها و مغزها جوانب احتیاط را رعایت کنید.

چرا شیبابا؟

همان طور که گفتیم شیبابا از غلات تشکیل شده است و همین امر می‌تواند هم نیاز جسمی شما را تامین کند و شما را سیر کند؛ هم به دلیل جذابیتش، برای بچه‌ها مناسب است. در واقع کروسان شیبابا به دلیل تخمیری بودن، نوعی نان خوشمزه به حساب می‌آید که در میان وعده گزینه مناسبی است. از سوی دیگر کروسان شیبابا می‌تواند برای تمامی سنین جذاب باشد. دانش‌آموزان مدرسه، کارمندان ادارات، دانشجویان و... همه و همه این نان کروسان خوشمزه را دوست دارند و می‌توانند با مصرف آن هم انرژی لازم و مورد نیازشان را دریافت کنند و هم از طعم آن لذت ببرند.

ویژگی‌های یک میان وعده مناسب

یک تست شگفت‌انگیز از کروسان

در یک پژوهش خاص چند دسته کروسان بدون هیچ بسته‌بندی به مردم داده شد و از آنها خواسته شد بعد از مصرف، نظرشان را بگویند. در نهایت آن چیزی که انتخاب شده بود، کروسان شیبابا بوده است. حالا چرا؟ چون هم خوش‌طعم است، هم هزار لایه‌ای با بافت تازه است و هم مغزش در تمام شیرینی پخش شده است.

  1. تخمیری بودن

تخمیری بودن سبب می‌شود کروسان شیبابا عطر و طعم مخصوص نان تخمیری را داشته باشد، کمتر بیات شود و ارزش غذایی بیشتری داشته باشد.

(اسید فیتیک به صورت طبیعی در آرد وجود دارد و موجب کاهش جذب مواد معدنی موثر مانند آهن و... می‌شود. با فرآیند تخمیر، بیشترین هیدورلیز این اسید انجام می‌شود و مواد معدنی جذب بدن خواهد شد، در صورتی‌که این ویژگی در محصولاتی مانند بیسکویت، کیک و...که مخمر استفاده نمی‌کنند، وجود ندارد)

  1. مواد اولیه مرغوب

یکی از مهمترین ویژگی‌های کروسان شیبابا هزار لایه بودن آن است که به دلیل بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب سبب شده مردم با رغبت بیشتری آن را انتخاب کنند.

  1. باب میل سیلقه‌های مختلف
    کروسان شیبابا دارای مغزهای متنوعی است که همین امر سبب شده افراد با سلایق گوناگون از مصرف آن لذت ببرند. کروسان فندقی، کروسان آلبالویی و کروسان شکلاتی، طعم‌های مختلف مغز کروسان شیبابا هستند.

  2. صادراتی بودن محصول

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کروسان شیبابا صادراتی است و کروسان‌های داخلی از نظر کیفیت کاملا با نمونه صادراتی آن برابری می‌کنند.

تکلمه

در انتها باید بگوییم کروسان شیبابا یکی از بهترین، جذاب‌ترین، ارزشمندترین و خوشمزه‌ترین میان وعده‌هایی است که می‌توانید با هزینه بسیار کم و بدون هیچ دردسر آماده‌سازی، آن را خریداری کرده و مصرف کنید. میان وعده‌ای سالم که هم دارای غلات است و هم به دلیل تخمیری بودن، سلامت بیشتری برای شما به همراه دارد. از سوی دیگر طعم‌های متنوع آن می‌تواند سبب شود افراد با سلایق گوناگون از خوردن آن لذت ببرند و میان وعده‌ای با ارزش غذایی بالا را دریافت کنند.

کد خبر 815732

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha