رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت امسال در بودجه‌نویسی تجربه جدیدی دارد، گفت: سازمان برنامه و بودجه قول مساعد داده که بودجه این وزارتخانه بر مبنای احکام برنامه هفتم توسعه تنظیم شود. 

مراد صحرایی

به گزارش همشهری آنلاین، رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران، روند هوشمندسازی مدارس را در بخش‌های مختلف متفاوت دانست و گفت: در برنامه هفتم اتصال تمامی مدارس کشور به اینترنت پر سرعت از طریق فیبر نوری پیش‌بینی شده است و اکنون هم با پیشرفت فیبرنوری اولویت با مدارس بوده و این کار در مسیر اجرایی است.

وی درباره بودجه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه هم توضیح داد: برنامه هفتم توسعه به گواه متخصصان آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت قوی‌ترین برنامه پس از انقلاب است. که نزدیک به ۳۰ حکم آن مرتبط با این وزارتخانه است که در قالب ۶ و ۷ ماده اختصاصی آمده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بر اساس این سند، تقویت اجرای سند تحول بنیادین، افزایش کیفیت مدارس دولتی و آموزش در دستور کار قرار دارد.

صحرایی با بیان اینکه دولت امسال در بودجه‌نویسی تجربه جدیدی دارد، گفت: درباره بودجه آموزش و پرورش باید به جداول مراجعه کرد اما قول سازمان برنامه و بودجه این است که بر مبنای احکام آمده در برنامه هفتم، بودجه این وزارتخانه تنظیم شود.

وی درباره جذب معلمان حق‌التدریسی و سامان‌دهی وضعیت این گروه بیان داشت: سال گذشته، وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی توافق کردند که سال تحصیلی ۱۴۰۲.۱۴۰۱، سال پایان به کار گیری نیروهای خرید خدمات در نظام آموزش و پرورش باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با وجود ردیف‌های استخدامی خوب و قبولی ۴ هزار نفر از این نیروها در آزمون استخدامی، تعدادی از آن‌ها هم قبول نشدند و در سال جدید به دلیل کمبود نیرو، با کسب اجازه از رئیس جمهور از آن‌ها استفاده کردیم اما راهی جز آزمون برای تبدیل وضعیت وجود ندارد.

صحرایی تصریح کرد: خدمات این گروه از معلمان شایسته تقدیر بوده و در نظام برنامه‌ریزی به گونه‌ای اقدام خواهد شد که به سنوات خدمت این گروه با توجه به سابقه تجربه آن‌ها امتیاز تعلق گیرد.

وی درباره صدور مجوز الکترونیکی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای مدارس غیرانتفاعی هم توضیح داد: وزارتخانه با این مدارس و درگاه ملی مجوزها در تعامل تنگاتنگ بوده و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: این وزارتخانه به عنوان بزرگترین دستگاه اداری کشور مقام نخست ارائه خدمات در پنجره خدمات را میان دستگاه‌های اجرایی در کشور دارد.

صحرایی با بیان اینکه سازمان‌های تابعه هم کار خود را در صدور مجوزهای الکترونیکی آغاز کرده‌اند، توضیح داد: برخی از آن‌ها باید مجوز خود را از روش‌های دیگری اخذ کنند چون ماهیت حاکمیتی دارند و مطمئن هستیم که مشکل به صورت زیرساختی حل خواهد شد.

وی درباره روند توزیع شیر در مدارس ابتدایی هم گفت: این فرایند پس از یک وقفه ده‌ساله که تمام زیرساخت‌های آن از بین رفته بود، آغاز شده است و در مجموع از میان ۸ میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی مدارس دولتی، ۷۰ درصد شیر را دریافت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پراکندگی توزیع شیر در استان‌ها متفاوت است، در ۱۲ استان پوشش صددرصدی و هفت استان تا ۷۰ درصد زیر پوشش طرح توزیع رایگان شیر قرار گرفته‌اند و هشت استان نیز قراردادهای خود را این هفته نهایی می‌کنند.

صحرایی افزود: در ۴ استان هیچ‌یک از شرکت‌های لبنیاتی خدمات ارائه نداده‌اند که این موضوع با وزیر کشاورزی مطرح شده و حتما صنایع لبنی که شیر در اختیار مدارس قرار ندادند به دلیل‌عدم ایفای نقش مهم به این وزارتخانه معرفی خواهند شد.

کد خبر 815694
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha