چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

نماینده دائم روسیه در سامان ملل متحد نسبت به اینکه شورای امنیت نیز همچون مجمع عمومی، خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شود، ابراز امیدواری کرد.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ضمن ابراز امیدواری درباره اینکه شورای امنیت نیز همچون مجمع عمومی تصمیم به درخواست آتش‌بس فوری در غزه بگیرد، گفت که اسراییل قصد دارد این باریکه به عصر حجر برگرداند.

نبنزیا در نشست اضطراری مجممع عمومی سازمان ملل با موضوع حمایت از مردم فلسطین گفت: امیدواریم که بعد از مجمع عمومی، شورای امنیت سازمان ملل نیز سرانجام تعهداتش را برآورده کند و عمده دلیل آن هم این است که نمایندگان امارات متحده عربی، پیش‌نویسی را تهیه و سند دیگری با موضوع گسترش و نظارت بر محموله‌های بشردوستانه به غزه، تدوین و به منظور بررسی ارجاع داده‌اند.

وی تاکید کرد: عملا شاهد پیاده‌سازی نقشه‌ای برای بمباران نوار غزه و بازگرداندن آن به عصر حجر هستیم. متاسفانه باید بگویم که در این مدت، تلاش‌های جمعی سازمان ملل هیچ نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: البته دلیل این مساله آنطور که برخی می‌گویند، ناکامی دیپلماسی چندجانبه یا ناتوانی شورای امنیت در انجام وظایفش نیست!

مجمع عمومی سازمان ملل دیروز(۱۲ دسامبر) پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مصر-موریتانی که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شده بود را تصویب کرد.

این قطعنامه با ۱۵۳ رای موافق اعضا همچون ایران، روسیه، چین، برزیل، اسپانیا، کانادا، کوبا، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، فرانسه، سوئیس و سوئد و ۱۰ رای مخالف شامل اتریش، اسرائیل، آمریکا، جمهوری چک و همچنین ۲۳ رای ممنع از جمله انگلیس، آلمان و اوکراین به تصویب رسید.

کد خبر 815605
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • انا عمار IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    6 10
    نوار غزه را خدا حفظ می‌کند و نابودی اسرائیل نزدیک است ، اسرائیل با وحشی‌گری و کشتار غیر نظامیان و کشتن کودکان نشانگر جعلی بودن و بی ریشه بودنش است و نشان می‌دهد دیگر در روی کره زمین اعتباری ندارد .
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    18 6
    آقامن اصن ب نوارغزه کار ندارم ،ولی این آقای نماینده روسیه ک الان دارن اینجوری حرف میزنن،مگر تو اکراین کم زن و بچه کشتن؟کم روسیه نمیخاس ک اکراین حتی خلع سلاح کنه ی دولتی سرکاربیاره ک مطیع روسها باشه،الان شدن مفسر جنگ
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      7 16
      روسیه کی به غیر نظامیها حمله کرد ؟ اگر حمله میکرد که مردم اوکراین همه از کشورشون رفته بودن. حالا روسها میگن دو تا استان اوکراین روس زبان هستند و خود مختار شدن و دولت اوکراین اونجا رو بمباران میکنه و زمینه جنگ رو فراهم کرده. به نظر من انداختن بمب ۱ تنی روی بیمارستان و مساجد و خونه های مردم و محاصره شهر و قطعی اب و برق و نداشتن سوخت و.. در هیچ جای دنیا نمی بینیم مگر توسط صهیونیستای داعشی
  • علی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    15 7
    روسیه خودش یک کشور متجاوز بوده و هست،یک کشور متجاوز که در روز روشن به یک کشور دیگر حمله نظامی کرده
  • نجمه IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    10 3
    مظلومتر از غزه ای ها ماییم تورم۷۰درصدی،مالیات سرسام آور و کمر شکن اما افزایش حقوق ۱۸درصدی بجای مهار تورم دولت قصد داره حقوق کارگرو مهار کنه