روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی پمپاژ آب دریا به داخل شبکه تونل‌های حماس در غزه را آغاز کرده است.

تونل حماس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه الجزیره، مسؤولان آمریکایی تاکید کردند که پمپاژ آب دریا به داخل تونل‌های حماس بخشی از تلاش‌های "اسرائیل" برای نابودی زیرساخت‌های این جنبش است.

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که عملیات نابودی تونل‌ها محرمانه است و نمی‌توان در مورد آن چیزی گفت.

منبع مذکور اشاره کرد که پر کردن تونل‌های حماس با آب دریا ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

این رسانه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: نگران هستیم که استفاده از آب دریا برای پر کردن تونلها، تأمین آب شیرین غزه را به خطر بیندازد.

وال استریت ژورنال هفته گذشته بود که به نقل از مقامات آمریکایی فاش کرد: اسرائیل سیستمی از پمپ‌های بزرگ را برای آن که شبکه تونل‌های حماس در نوار غزه را از آب دریا پر کند، آماده کرده است.

این نشریه نوشت: پر کردن تونل‌ها در نوار غزه از آب دریا برای بیرون راندن اعضای حماس، منابع آبی را تهدید خواهد کرد.

سوم آبان ماه نیز سیمور هرش خبرنگار تحقیقی آمریکایی در یک یادداشت در پلتفورم «ساب‌استک» با طرح این موضوع نوشته بود که اسرائیل پیش از حمله زمینی قصد دارد در تونل‌های زیرزمینی حماس آب جاری کند.

وی افزود: یک مقام آمریکایی مطلع به من گفت که سران اسرائیل در نظر دارند پیش از ارسال نیروها (به غزه) در سیستم تونل گسترده حماس آب بیاندازند.

ادعای آغاز طرح طرح رژیم صهیونیستی برای پر کردن تونل‌های حماس درحالی است که کارشناسان مسائل راهبردی اعلام کردند که با وجو محدودیت‌های موجود، حدود ۳۴۰ کیلومتر تونل در غزه وجود دارد که نقشی محوری در تحولات آینده نبرد در سرزمین‌های اشغالی دارد.

تخمین زده شده که این تونل‌ها دارای ارتفاع ۱.۸ تا ۲ متر و عرض ۱.۵ متر باشند که قدرتی راهبردی برای رزمندگان مقاومت ایجاد می‌کند.

براساس نظر کارشناسان، از دیگر نکات قابل‌توجه در این تونل‌ها عدم‌توانایی شناسایی راداری دشمن است.

نکته دیگر درباره این تونل‌ها، عدم کارآیی بمب‌های رژیم‌صهیونیستی در تخریب آنهاست، چرا که با توجه به تجربه‌های حماس در طول سال‌های گذشته و برآوردهای انجام شده از قدرت تخریب بمب‌های صهیونیستی، تونل‌ها در عمقی ساخته شده که بمب‌های آمریکا و اسرائیل که در افغانستان هم از آنها استفاده شد، توان تخریب و نفوذ به آنها را ندارند.

کد خبر 815485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 33
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    غرب جنایت‌های نتانیاهو را نادیده گرفت. غرب جنایت‌های ارتش اسرائیل را نادیده گرفت. جنایات امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا مصداق بارز جنایت جنگی در غزه است.
    • بهرام IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      امریکا همیشه پشت اسراییل بوده هزاران دلار براش گذاشته کنار واسه جنگهای بعدیش ساده نباشیم اگر بمب اتم داشتیم مثل خودشون رفتار میکردیم بدون بمب اتم اصلا به حرف هیچ کس گوش نمیدن دنیا دست خودشونه ما تا کی سرمون تو برف باشه ملت بمب اتم میخان بسازین
  • FI ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    47 52
    هر چند که این کار عیر عملی است لیکن حتی اگر ژیم نجس،یهود هم اقدام به سرازیر کردن اب به کانالها نمایو حد اقل به یک سال زمان نیاز دارد در صورتی که رژیم صهیونیستی تا یکماه دیگر هم دوام نخواهد آورد.
  • محسن IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    90 37
    حماس باید با سرعت مسیر های انحرافی خروج آب ایجاد کند و تونل ها مسدود کند
  • سید مظفر IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    36 76
    رزمندگان مقاومت باید شنا یاد بگیرند تا کمتر آسیب ببینند
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      2 2
      ربطی به شنا نداره.. مثل سیل است
  • یه ایرانی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    باباغرب کیه؟ حقوق بشرچیه؟ مشتی جنایتکارکودک کش هستند. مشتی بیشرف فاسدی هستندکه دلشان برای هیچکس بجزخودشان نمی سوزدبعدازغرب لعنت براعراب بی غریت وخاین که تعصب مردم بی گناه غزه راندارند. کشورهایی مثل امارات دولت بحرین عربستان مصروچندتادولت دیگرعربی
  • فرزاد IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    73 29
    باید به منافع شیطان بزرگ در منطقه حمله اساسی شود تا دست ازشرارت بردارد
  • مرتضی موسیوند FR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    68 24
    جالبه که حماس عقب تر از ورودی تونلهارا با بتن مسدود کرده و را نفوذ آب به عمق تونلها را بسته است.
  • بهرام IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    84 29
    راهش فقط اینه بمب اتم بسازیم اگر داشتیم جرات حمله به غزه رو نداشتن اسراییلیای کثیف .ما بدون بمب اتمی اسراییلیا رو جسورتر کردیم خود کرده را ....
  • طوفان IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    69 28
    سرانجام این قوم نابودی است خداوندیارمظلومان است دست خدایارشان باد پیروزی نهای از آن غزه است به گفته رهبرمان پایان اسرائیل نزدیکه انشالله با ظهور منجی عالم بشریت این قوم ظالم نیست ونابود میشوند
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    19 5
    خواب بودی این خبرروهروز ۶ روزپیش دیده بودیم
  • علی IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    15 5
    وقتی طرحهای محرمانه در جنگ رو این قدر تبلیغ میکنین باید میدونستین این تونلها هم نقطه ضعف دارن!
  • هادی IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    69 16
    خدا یاور مظلومانه. اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    86 12
    قطعا اینکار شدنی نیست ولی جهت اطلاع به اسرائیل بگویم اگر تونل ها هم پر از آب شوند سربازان حماس با لباس غواصی و اسلحه از تونل ها بیذون خواهند آمد و فقط مراقب باشند که پشت سر هر سرباز اسرائیلی یک فلسطینی حماس وجود دارد که از تونل های غزه سر برآورده است
  • US ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    5 1
    تونلهای برای جمع اوری ابهای سطحی و فاضلاب شهری بوده که انها استفاده کردند برای کاربری خودشان و وامی بود که صندوق بین المللی به کشورهای توسعه نیاقته و درحال توسعه داده بود. و اسراییل بدرستی ازکاربری اش استفاده میکنه؟
  • شهروندمسلمان IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    انشالله خداوند بزودی انتقام کودکان وزنان بیگناه فلسطینی راازصهیونیست هاوبایدن روانی خواهد گرفت