اینطور که شواهد نشان می‌دهد قرار است برای اولین بار یک مسابقه باشگاهی فوتبال ایران با VAR برگزار شود.

دربی

به گزارش همشهری آنلاین با اینکه فدراسیون فوتبال هنوز به طور رسمی برگزاری دربی روز پنجشنبه با حضور VAR را اعلام نکرده، اما شواهد اینطور نشان می‌دهد که این مجوز از سوی فیفا صادر شده و بازی پرسپولیس و استقلال با کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.

در جلسه شنبه شب اعضای کمیته داوران درباره کسب اجازه از فیفا برای استفاده از VAR در دربی بحث شد و بعد از آن افشاریان جلسه‌ای را با مهدی تاج داشت. رایزنی‌های فدراسیون فوتبال با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه یافت تا بتوانند مجوز استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی را دریافت کنند و حالا شواهد نشان می‌دهد این اتفاق رخ داده است.

با توجه به اینکه در صورت برگزاری دربی با VAR تیم داوران قضاوت کننده باید لایسنس کمک داور ویدئویی را دریافت کرده باشند و از ایران فقط موعود بنیادی‌فرد این لایسنس را داراست. از قبل مشخص بود که برای اتاق مانیتورینگ فدراسیون فوتبال باید یک داور خارجی دارای لایسنس را به ایران بیاورد و حالا ظاهرا مقدمات این کار صورت گرفته است.
فدراسیون فوتبال برای "زید ثامر" داور عراقی و دستیار او که "حیدر عبدالحسن" نام دارد برای روز چهارشنبه از بغداد به تهران بلیت تهیه کرده و این دو داور دارای لایسنس VAR به ایران سفر خواهند کرد تا در اتاق مانیتورینگ مستقر شوند.

اینطور که شواهد نشان می‌دهد قرار است برای اولین بار یک مسابقه باشگاهی فوتبال ایران با VAR برگزار شود.

با این شرایط تنها داور ایرانی که می‌تواند در دربی پایتخت قضاوت کند، موعود بنیادی‌فرد است و حتی گفته می‌شود فدراسیون به او برای حضور در تهران آماده باش هم داده است.

سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم نیز با سابقه همکاری با بنیادی‌فرد کمک‌های خود خواهند بود و داور چهارم را فدراسیون اعلام خواهد کرد.

وجود VAR در دربی 102 پایتخت اتفاقی مثبت برای فوتبالدوستان است که می‌تواند اشتباهات داوری را به پایین‌ترین حد خود برساند و باعث شود حق تیمی در مسابقه حساس لیگ برتر ایران خورده نشود.

با شرایط موجود احتمالا طی ساعات آینده شاهد اعلام رسمی فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دربی با تکنولوژی کمک داور ویدئویی خواهیم بود.

کد خبر 815481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    8 6
    از همین الان میگم نوش جون پرسپولیسای عزیز، شک ندارم این بازی هم کمیته داروران عزیز براش گل میکارن،مثل چندین سال گذشته میشن یار دوازدهم پرسپولیس
  • A IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    5 5
    خوبه به سلامتی استقلال هم var را می بینه
  • سجاد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    5 3
    خدا کنه var بیارن این پرسپولیسی‌ها دگه پرو بازی در نیارن بخوان گل‌های آفساید بیارن
  • هوادار پرسپولیس IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    به نظرم var هم نمیتونه به ما کمک کنه چون اولا هنوز فرهنگ فوتبال ما آماتوره و با کوچک ترین اتفاقی بازیکن ها میریزن دور داور و همش در حال اعتراض هستن نیمکت تیمها رو هم که نگم بهتره چون همشون در حال اعتراض کردن هستن مخصوصا بعضی از کادر فنی ها مثل کادر هوادار یا استقلال که انگار اومدن جبهه جنگ . نکونام جوری آدم دور خودش جمع کرده رو نیمکت که انگار برای دعوا آمده و وظیفه هاشمی نسب هم که قشنگ مشخصه.... دوما اینکه بعضی ها اصلا var رو هم قبول ندارن اگه دقت کنین بعد از بازی برنامه های فوتبالی با دیدن فیلم بازی صحنه ها رو کارشناسی میکنن و نظر میدن که اونم یه چیزی تو مایه های وار میشه که اتفاقا در اینجا کارشناسها وقت بیشتری برای اعلام نظر دارن اما اگر نظر کارشناس خلاف منافع اونها باشه حرف کارشناس رو هم قبول نمیکنن. مشکل اصلی اینه که در درجه اول باید فدراسیون از داورها حمایت کامل بکنه که اونها بدون استرس قضاوت بکنن و اگه بازیکن یا کادر فنی اعتراض به داور کنن یا حتی علیه داوری مصاحبه کنن با جریمه سنگین مواجه بشن و در طرف مقابل قضاوت داورها رو زیر ذره بین ببرن که در صورت اشتباه جریمه بشن