وزیر خارجه ایران گفت: امیدواریم در نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌ها هر چه زودتر شاهد توقف کشتار غیرنطامیان در غزه باشیم. 

حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز سه‌شنبه ۲۱ آذر پس از شرکت در نشستی درباره غزه در ژنو در جمع خبرنگاران گفت: نشست وزرای خارجه در خصوص تحولات غزه و فلسطین همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر در ژنو برگزار شد، وزرا همه اتفاق نظر دارند که بایستی حملات رژیم جنایتکار اسرائیل و نسل‌کشی اسرائیل فورا متوقف شده، مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌های انساندوستانه سریعا به سرتاسر غزه برسد و جلوی آنچه کوچ اجباری ساکنان غزه است گرفته شود.

وی ادامه داد: تقریبا همین وضعیت در کراته باختری هم وجود دارد به هر حال جای تاسف دارد که در هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر در حالی که این مناسبت در ژنو مرکز اروپایی سازمان ملل گرامی داشته می‌شود ما شاهد نسل کشی در فلسطین هستیم و بدتر از آن، اینکه آمریکایی که خود میزبان و محل مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک است، در روزهای گذشته قطعنامه‌ای که توقف جنگ و کشتار زنان و کودکان به رای گذاشته شده بود را به تنهایی وتو کرد و این نشان می‌دهد کاخ سفید هیچ اعتباری در عمل برای حقوق زنان، حقوق بسر و حقوق کودکان قائل نیست.

وزیر خارجه اضافه کرد: امیدواریم در نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌ها هر چه زودتر شاهد توقف کشتار غیرنطامیان در غزه باشیم.

وی بیان کرد: مایلم تاکید کنم براساس وضعیتی که در منطقه وجود دارد بارها اعلام کرده‌ایم اگر جنگ متوقف نشود احتمال گسترش دامنه آن وجود دارد. امروز جهانیان شاهد هستند که این جنگ ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته که برخی از کشورها از جمله لبنان و یمن در منطقه ما در حمایت از غزه اقداماتی انجام داده‌اند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند امکان یک انفجار غیرقابل پیش بینی و غیرقابل کنترل در منطقه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این چیزی است که آمریکایی‌ها تا امروز درک نکرده‌اند چنانچه درک نکنند پیامدهای آن دامن آمریکا را هم قویا خواهد گرفت.

کد خبر 815458
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    4 2
    دنیابدون صهیونیسم
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    5 1
    سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳/ آمریکا، اروپا و ناتو از سال 1400 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    3 1
    سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ سرویس‌های اطلاعاتی 5 کشور در اتاق عملیات تل‌آویو مشارکت دارند که سرویس‌های اطلاعاتی 5 کشور غربی در اتاق عملیات تل‌آویو مشارکت دارند اما تا کنون شکست خورده‌اند. که اسرائیل تا الان در سطح اطلاعات نظامی هم شکست خورده است. در حال حاضر پنج کشور در سطح اطلاعاتی و استخباراتی در دو اتاق عملیات اسرائیل مشارکت دارند که یک اتاق عملیات اطلاعاتی در تل‌آویو است و یک اتاق در مجاورت نوار غزه است و کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در آن حضور دارند. کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 2 ماه و 7 روز است که متأسفانه درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب 5 کشور غربی جنایتکار در این مدت 2 ماه و 7 روز است که متأسفانه درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    3 0
    سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷/ و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    2 1
    سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷/ سوال اینجاست که پس چرا اتحادیه اروپا جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند. سوال اینجاست که پس چرا غرب جنایتکار از سال 1917 تاکنون رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    3 0
    سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶/ و این در حالی است که از سال 2001 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در افغانستان، عراق، لیبی، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    2 0
    سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵/ این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار از 15 مهرماه تاکنون در جنگ غزه از اسرائیل جنایتکار همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    3 1
    جنایات امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا مصداق بارز جنایت جنگی در غزه است