جنبش حماس از تشکیلات خودگردان خواست که همکاری‌های امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و به مقاومت فراگیر روی بیاورد. 

حماس

به گزارش همشهری آنلاین، جنبش حماس اعلام کرد که اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر آمادگی ارتش این رژیم برای مقابله با تشکیلات خودگردان و دستگاه‌های امنیتی آن در کرانه باختری نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر قصد دارد مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری را هدف قرار دهد.

حماس تاکید کرد: این اظهارات ثابت می‌کند رژیم صهیونیستی حتی به کسانی که راه‌حل سیاسی را پذیرفته‌اند اهمیت نمی‌دهد و به دنبال تحکیم اشغالگری در سرزمین‌های ما به‌ویژه در قدس و مسجدالاقصی است.

جنبش حماس خاطرنشان کرد: از تشکیلات خودگردان و دستگاه‌های امنیتی آن می‌خواهیم که توافق اسلو را پشت سر گذاشته و تمام همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و به مقاومت فراگیر روی بیاورند.

این جنبش تاکید کرد که تشکیلات خودگردان تمام امکانات و توانایی‌های خود را در راستای مقابله با اشغالگران و آزادی خاک و مقدسات فلسطین و تحقق حقوق کامل مردم فلسطین به کار بگیرد، زیرا این رژیم تنها زبان زور را می‌فهمد.

پیش از این نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که اظهارات بنیامین‌نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ارتش این رژیم برای درگیری احتمالی با دستگاه‌های امنیتی فلسطین در کرانه باختری آماده می‌شود، به وضوح اهداف پنهان وی را برملا می‌کند.

وی گفت که این اظهارات نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی می‌خواهد در راستای تکمیل جنگ فراگیر خود علیه ملت فلسطین و خاک و مقدسات آن در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، اوضاع کرانه‌باختری را نیز شعله‌ور کند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: اظهارات نتانیاهو مبنی بر تشکیل حکومت مدنی وابسته به رژیم اشغالگر در نوار غزه را نمی‌پذیریم و این امر چالشی برای تمام جامعه بین‌المللی و مواضع علنی دولت آمریکا است زیرا دولت آمریکا اعلام کرده بود که مخالف اشغال دوباره غزه و یا تجزیه بخشی از آن است.

وی در ادامه اظهارات خود بر موضع محمود عباس تاکید کرد مبنی بر اینکه «نوار غزه بخش لاینفک سرزمین فلسطین است و سازمان آزادی‌بخش فلسطین تنها نماینده مشروع و قانونی ملت فلسطین است».

به گزارش همشهری آنلاین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت از تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرده و آن را به تلاش برای از بین بردن این رژیم متهم کرد.

نتانیاهو در نشست کمیسیون امور خارجه و امنیت در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در این باره گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین درصدد ویران کردن مرحله‌ای و تدریجی اسرائیل است.

وی در این باره گفت: تفاوت میان حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در این است که حماس می‌خواهد ما را در اینجا و اکنون نابود کند، اما تشکیلات خودگردان درصدد است تا این کار را به صورت مرحله‌ای انجام دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرده بود که «سناریوی سرنگونی آشیانه‌ها در صورت همکاری بین حکومت تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس در کرانه باختری روی میز است».

وی در جواب سؤالی درباره احتمال همکاری نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین با حماس و حمله آن‌ها به نیروهای اسرائیلی گفت: وقوع جنگ با نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین بعید نیست. ما طرح‌های فوق‌العاده‌ای برای چنین اتفاقی داریم. این سناریو را بررسی می‌کنیم و می‌خواهیم به وضعیتی برسیم که در آن هلیکوپترهای ما ظرف چند دقیقه کوتاه برای تعامل با چنین سناریویی آماده شوند.

نتانیاهو پیشتر در جلسه محرمانه روز دوشنبه کمیته امنیت و دفاع در کنست گفته بود: نوار غزه بعد از جنگی که معلوم نیست تا کی ادامه داشته باشد تحت کنترل نظامی ما خواهد بود. ما بعد از جنگ برای ایجاد یک اداره غیرنظامی تلاش خواهیم کرد که ساماندهی آن با رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود. ما هرگز تسلیم فشارهای بین‌المللی نمی‌شویم.

نتانیاهو گفت: توافق اسلو فاجعه‌ای بود که همان تعداد قربانیان جنگ هفت اکتبر را داشت. توافق‌های اسلو اشتباهی اساسی بود.

وی گفت: فقط اسرائیل مسؤول امنیت در غزه بعد از جنگ خواهد بود. حماس به کسی اجازه خروج از غزه را نمی‌دهد و ما بعد از اینکه مسؤولیت نوار غزه را بر عهده بگیریم، اجازه این کار را خواهیم داد. تنها اسرائیل مسؤول خلع سلاح از غزه خواهد بود. بازسازی نوار غزه از سوی عربستان و امارات تامین مالی خواهد شد.

کد خبر 815450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha