فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در نقشه سیاسی جهان "ضعفا" جایگاهی ندارند و بنابراین باید قوی شویم، گفت: زمانی کشور ما واردکننده پزشک از هندوستان و پاکستان بود اما این روند اکنون معکوس شده است و الان ایران در عرصه پزشکی سرآمد است.

سردار سلامی: قدرت سپاه پشتوانه دیپلماسی ماست/ نگاهی به مواضع بین‌المللی فرمانده جدید سپاه

به گزارش همشهری آنلاین، سرلشکر حسین سلامی امروز در سیزدهمین جشنواره باقرالعلوم در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) اظهار کرد: زمانی ما واردکننده تعداد انبوهی از پزشکان از پاکستان و هندوستان و در آموزش پزشکی نیازمند کشورهای‌پیشرفته بودیم و افرادی که دچار بیماری‌های سخت می‌شدند، نگاهشان به خارج از کشور بود و برای درمان به خارج می‌رفتند اما اکنون همه این روندها معکوس شده و محققان و پزشکان و پرستاران ما علیرغم این جنگ روانی سخت که علیه کشور ما در این حوزه وجود دارد، همچنان به ارائه خدمات نوین می‌پردازند و درمان شدن در ایران برای اغلب کسانی که فضای پزشکی ایران را می‌شناسند یک ایده آل است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: علم پزشکی در ایران ریشه‌های عمیقی دارد و ابن سینا ۱۶ جلد کتاب قانون را نگاشته که ۷۰۰ سال در دانشکده‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد و هنوز تندیس ابن سینا زینت‌بخش دانشکده‌های پزشکی کشور ما و سایر کشورهاست بنابراین ایران در علم پزشکی بنیان‌گذار و سرآمد است.

وی افزود: دانشجویان جوان کشورمان برای ساختن ایران بزرگ و سربلند و صاحب تمدن در آینده تلاش می‌کنند؛ ما محکوم به پیشرفت هستیم زیرا در جهان امروز برای آنکه بقای عزتمندانه و حیات شرافتمندانه و زندگی توام با کرامت داشته باشیم باید قوی بشویم و پیشرفت کنیم و قله‌ها را فتح کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: ما نمی‌توانیم در افتخارات گذشته باقی بمانیم؛ ما بر شانه پیشرفت‌های گذشته قرار می‌گیریم اما نگاه ما به سوی آینده است و باید مدرن و پیشرفته باشیم. اگر دنیا بخواهد در فرهنگ، ادبیات، شعر، موسیقی، هنر، علم و فناوری و دانش پزشکی مثالی بزند ایران باید در نقطه مرکزی این مثال باشد.

وی با بیان اینکه جهان در شرایطی قرار دارد که جغرافیای سیاسی عالم، نام کشورها و ملت‌های ضعیف را ثبت نمی‌کند، متذکر شد: در نقشه سیاسی جهان، ضعفا جایگاهی ندارند و بنابراین باید قوی شویم؛ ما در این مسیر قرار داریم و شاهد درخشش کشور در عرصه پزشکی هستیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهان امروز، جهان تغییر سرعت‌هاست و بنابراین باید پیشرفت کنیم و پیش برویم، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) دو ماموریت دارد یکی تربیت پزشکان عالم است و دوم رشد علم است؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی اگر بخواهند پیشرفت کنند باید ابعاد جغرافیایی دانشگاه محدود به دیواره‌های آن نباشد و وسعت جغرافیایی دانش و علم خود را جهانی کنند و جدیدترین پیشرفت‌های دانش پزشکی را مدنظر قرار بدهند و دانشگاه بقیه الله (عج) باید پرچمدار پیشرفتهای پزشکی و علمی باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه بقیه الله (عج) باید بین‌المللی شود و دانشجویان بااستعداد کشور و سایر کشورها باید علاقه‌مند به تدریس در این فضا شوند.

کد خبر 815300
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 42
  • فریبرز IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    18 4
    مگه قوی نیستیم؟
  • حزب الله سعید US ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    4 24
    سلام برادر خسته نباشید و خدا قوت به شما و تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برادر یک کلام خدمت شما عرض میکنم بمب اتم باید داشته باشیم بقیه همه دنبال سوراخ موش می گردند دیگر کسی واسه ما خارتو پورت نمیکند به کشورهای دارای سلاح هسته گی خوب دقت بفرمائید و معنی حرف من را متوجه میشوید با تشکر پاینده باد جمهوری اسلامی ایران بدست زحمتکشان این سرزمین 🇮🇷❤🌹🇮🇷❤❤❤❤🇮🇷🇮🇷❤❤🇮🇷🇮🇷❤❤
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    12 4
    تو اقتصاد ایشالا ! جنگ جز فساد و تباهی ارمغانی برای فرهنگ و دین و مذهب و مسلک و انمقلاب نداره. باید قوی بود اما نباید بیگدار به اب زد.
    • میثم IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      1 8
      دوست عزیز اقتصاد فقر اشتغال وظیفه دولت مردان است و ایشان فرمانده سپاه هستند و وظیفه اصلی فرماندهان نیروهای مسلح قوی کردن ایران و کشور از لحاظ نظامی و دفع هرگونه تهدید از کشور است
  • ایرانی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    7 20
    سلام سردار طبق همان قانون ابهام بمب اتم را بسازید تا ایران قوی شود ، اگر درست میگویید شما کار خودتان را بکنید چون آنها کار خودمیکنند
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    25 2
    پس تا الان چه کار می کردیم؟؟
  • محمود IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    26 0
    قوی شدن به ملت است
  • م.د IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    31 0
    سردارچطورقوی شویم بیمه تکمیلی شما هزینه هاراپرداخت نمی کندچرابایدهزینه درمان اندوسکپی ۲۷۰۰۰۰۰م پرداخت کنیم آنوقت بیمه تکمیلی شمابایدنصف انراپرداخت کنداینطوربایدقوی باشیم و.....
  • US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    18 0
    ما در کشور پزشک زیاد داریم ولی پزشک خوب کم داریم دراروپا و‌ آمریکا نیز چنین است مهم این نیست چقدر پزشک داریم مهم در این است که چقدر پزشک توانمند داریم در داروسازی نیز بسیار از دنیا عقب هستیم دارو های ایرانی بارها شده علاوه بر اینکه کسی را نجات نداده بلکه باعث بدتر شدن حال شخص نیز شده تنها کشوری که دارو ها را پس بررسی زیاد مورد تأیید قرار میدهد FDA آمریکا هست تمام تجهیزات پزشکی درجه یک دنیا ساخت اروپا و‌ آمریکا هست هند نیز می سازد ولی از کوالتی بالا برخوردار نمی باشد
  • AU ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    13 1
    چرا نمیتوانیم از مهاجرت پزشکان و پرستاران جلوگیری کنیم؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    8 0
    متاسفانه تحلیل های شما اشتباهه با روند مهاجرت پزشکان کشور احتمال ورود پزشکان از هند و پاکستان به ایران زیاده آنوقت پول دلاری می‌گیرند بجای ریال آنوقت فاجعه س
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    9 0
    اگر نیروهای نظامی وارد کارهای اقتصادی ومسائل کشوری نشوند ومتمرکز بر قدرت نظامی باشند میشه گفت قدرتمند هستیم