وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دامنه جنگ در منطقه گسترش یافته و اگر حملات به غزه فوراً متوقف نشود هر آن امکان دارد یک انفجار در منطقه رخ دهد، گفت: حیات نتانیاهو، متحد کاخ سفید، صرفا در استمرار جنگ و نسل کشی است، وضع منطقه اینگونه نخواهد ماند. 

حسین امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه چین

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با «وانگ ایی» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در خصوص مناسبات چندجانبه و منطقه‌ای بویژه تحولات اخیر فلسطین گفت وگو و تبادل نظر کرد.

گفت وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف | ابراز تأسف از وتوی قطعنامه شورای امنیت و

وی ضمن ابراز ناخرسندی از وتوی قطعنامه ناظر بر توقف نسل کشی در غزه توسط آمریکا، به تلاش‌های سازنده چین در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه و ضرورت ایفای نقش فعال در توقف جنگ علیه غزه اشاره کرد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: برای همه ما امنیت منطقه مهم است و در این راستا جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های متعددی با کشورهای منطقه صورت داده است.

وزیر امور خارجه بار دیگر تاکید کرد، دامنه جنگ در منطقه گسترش یافته و اگر حملات به غزه فوراً متوقف نشود هر آن امکان دارد یک انفجار در منطقه رخ بدهد و کنترل از دست همه طرف‌ها خارج شود. متاسفانه طرف آمریکایی خطر گسترش بیشتر دامنه جنگ را بدرستی درک نمی‌کند. حیات نتانیاهو، متحد کاخ سفید، صرفا در استمرار جنگ و نسل کشی است، وضع منطقه اینگونه نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه چین نیز ضمن ابراز تأسف از وتو قطعنامه آتش بس در غزه اظهار داشت: برقراری آتش بس و ارسال فوری کمک‌های انسان دوستانه برای چین حائز اهمیت است.

«وانگ ایی» ابراز امیدواری کرد، نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای ایجاد آتش بس در منطقه باشد.

در این گفت وگوی تلفنی طرف‌ین ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت روابط دوجانبه، بر ادامه رایزنی‌ها و گفت وگوهای دوجانبه و تقویت همکاری‌های چندجانبه تاکید کردند.

کد خبر 815179
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha