مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از سایت مرجع ویکی‌پدیا استفاده می‌کنند تا از چیزهایی که نمی‌دانند سردربیاروند.

ویکیپدیا سال 2023

همشهری آنلاین:‌ مراجعه به این سایت، در این سال‌ها به نوعی به یک معیار از علاقه‌مندی مردم جهان برای کشف چیزهایی که نمی‌دانند تبدیل شده و فهرست بیشترین جست‌وجوها در آن، به خوبی نشان می‌دهد که مردم دنیا در یک سال، بیشتر به‌دنبال دانستن چه چیزهایی هستند. امسال هم این دایره‌المعارف فهرست موضوعاتی را که مردم دنیا بیشترین مراجعه را برای خواندن درباره آن داشته‌اند اعلام کرده که خواندن پشت سر هم آنها، تقریبا مروری بر ابررویدادها و ابرپدیده‌های جهان در سال۲۰۲۳ خواهد بود.
در صدر این فهرست، چت‌ جی‌پی‌تی با حدود ۵۰میلیون بار جست‌وجو قرار دارد؛ هوش مصنوعی خبرسازی که می‌توان گفت دنیا را به قبل و بعد از خودش تبدیل کرده است. این روبات چت‌کننده با استفاده از هوش مصنوعی جواب درخواست‌ها و سؤالات کاربران را می‎دهد و دنیا را شگفت‌زده کرده است.

بیشتر بخوانید:

دومین مدخل پربازدید در ویکی‌پدیا(حدود ۴۲میلیون)، فهرست افراد متوفی در سال۲۰۲۳ است. برخی از مدخل‌ها در همین فهرست، ازجمله نام متیو پری بازیگر سریال معروف «دوستان» خودش به تنهایی یکی از پربازدیدترین‌های سال در ویکی‌پدیا بوده است. با توجه به جمعیت زیاد هندوستان، طبیعی است که کاربران هندی نقشی تعیین‌کننده در این فهرست داشته باشند؛ رده سوم و چهارم لیست، جام جهانی کریکت(ورزش بی‌نهایت محبوب هندی‌ها با حدود ۳۸میلیون بازدید) و لیگ برتر هند(۳۲میلیون) هستند. فیلم اوپنهایمر(بیش از ۲۸میلیون) در رده بعدی است.
از دیگر مدخل‌های این فهرست ۲۵تایی، سریال آخرین بازمانده(حدود ۲۰میلیون)، تیلور سوئیفت(هنرمند سرشناس آمریکایی با بیش از ۱۹میلیون)، فیلم باربی(۱۸میلیون، کریستیانو رونالدو(بیش از ۱۷میلیون)، لیونل مسی(بیش از ۱۶میلیون)، ایلان ماسک(بیش از ۱۴میلیون) و حمله روسیه به اوکراین(نزدیک به ۱۳میلیون) است.

کد خبر 815090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha