کمدهای مرتب، کشوهای منظم و یک انباری شیک؛ همه آرزو دارند خانه‌هایشان تمیز، راحت و همیشه به بهترین شکل ممکن به نظر برسد. برای رسیدن به این هدف نیاز به تمیز کردن، نگهداری و سازماندهی منظم دارید.

نظافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از thespruce، برای داشتن خانه‌ای همیشه مرتب و تمیز کافی است برخی نکات و ترفندها را بدانید و روزانه زمان کوتاهی برای آنها وقت بگذارید. در این مطلب ده نکته آورده می‌شود که به شما کمک می‌کند هوشمندتر کار کنید، یک قدم جلوتر از کارهای خانه باشید و خانه خود را به بهترین شکل حفظ کنید.

۱- هر روز مرتب کنید

وقتی شروع به مرتب کردن می‌کنید، همیشه یک فضای کوچک را در نظر بگیرید. روی خلاص شدن از شر مواد غذایی که تاریخ انقضای آن گذشته است، تمرکز کنید. سپس لباس‌ها و وسایل غیرضروری‌ای که مدت‌هاست از آنها استفاده نکرده‌اید را بررسی کنید. جدا از موارد مهم، مانند شناسنامه یا اقلام کار، واقعاً تجزیه و تحلیل کنید که چه اقلامی در حال حاضر روزانه در خانه به کار شما می‌آیند. اگر از چیزی دو نسخه دارید، احتمالاً زمان آن رسیده است که یکی از آنها را کنار بگذارید یا آن را اهدا کنید.

یک فضای تمیز مساوی با یک فضای شاد است و تمیز کردن یک گام کلیدی برای دستیابی به آن است. داشتن یک فضای تمیز می‌تواند به تمرکز کمک کند، زیرا حواس‌پرتی‌ها و به هم ریختگی‌های گیج‌کننده را از بین می‌برد.

۲- قبل از قرار دادن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی آنها را آبکشی نکنید

قبل از قرار دادن ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی از شستشوی آنها خودداری کنید. با این کار در آب و زمان صرفه جویی می کنید و در نهایت ظروف تمیزتری خواهید داشت. پودرها، مایعات و قرص‌های شوینده ماشین ظرف‌شویی حاوی آنزیم‌ها و سایر موادی هستند که قرار است خود را به ذرات غذا بچسبانند تا کثیفی‌ها را حل کنند و سپس با اسپری آب آنها را از بین ببرند.

وقتی ظروف کثیف را آبکشی می کنید، مواد شوینده هدر می رود زیرا نمی تواند به چیزی بچسبد. با این حال، قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، اضافه‌های غذا را از روی ظرف‌ها دور بریزید.

۳- از یک برنامه نظافت منظم پیروی کنید

ایجاد یک لیست هفتگی، ماهانه و سالانه از کارهای روزمره به شما کمک می کند آنچه را که باید انجام دهید را به خاطر بسپارید.

۴- لکه‌های روی سطوح استیل را تمیز کنید

آیا از لکه بر روی لوازم استیلی خود خسته شده‌اید؟ از محصولات خریداری شده در فروشگاه صرف نظر کنید و از سرکه سفید مقطر به عنوان یک پاک کننده خانگی برای سطوح استفاده کنید. این تمام چیزی است که برای عالی نگه داشتن سطوح استیل آشپزخانه مثل سینک ظرفشویی، اجاق گاز، یخچال و ... خود نیاز دارید.

فقط روی سطوح را با سرکه سفید مقطر رقیق نشده اسپری کنید و به آرامی با یک پارچه میکروفیبر مرطوب تمیز کنید تا براق شود.

۵- از نظم‌دهنده‌ها برای ساماندهی یخچال و کابینت‌ها استفاده کنید

ساماندهی آشپزخانه با نظم دادن به مواد غذایی شروع می‌شود. برای ساماندهی آسان، همه دسته های مواد غذایی را در یک محل مشخص نگهداری کنید.

هنگام مرتب کردن یخچال، مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که همه چیز را دسته‌بندی و در مکان مخصوص خودش بگذارید. به این ترتیب آنچه را دارید می‌بینید و می‌دانید که در حال تمام شدن است. افزودن یک برچسب به آنها همچنین به اعضای خانواده شما کمک می کند تا چیزها را به راحتی پیدا کنند.

۶- برای تمیز کردن مبلمان فضای باز از نمک و آبلیمو استفاده کنید

استفاده از نمک و آبلیمو برای پاک کردن کثیفی از میزها و صندلی های فضای باز برای رفع زنگ زدگی توصیه می‌شود. برای تمیزی بیشتر، می‌توانید مبلمانی که با نمک پوشیده شده‌اند را برای چند ساعت زیر نور مستقیم خورشید بگذارید. ترکیبی از نمک و نور خورشید می تواند به از بین بردن لکه ها و بهبود فرآیند تمیز کردن کمک کند.

۷- مایکروویو خود را با بخار تمیز کنید

برای تمیز کردن مایکروویو، کافی است یک فنجان آب را با تکه‌های لیمو یا یک فنجان سرکه سفید مقطر در یک کاسه بجوشانید. روی حرارت زیاد بگذارید تا محلول به جوش بیاید و سپس آن را درون مایکروویو گذاشته و اجازه دهید حداقل پنج دقیقه بماند. سپس با یک دستمال نمدار درون مایکروویو خود را تمیز کنید.

۸- از مرتب کردن تخت خود غافل نشوید

یک تختخواب مرتب می تواند تأثیر چشمگیری بر ظاهر و حال و هوای اتاق داشته باشد. نه تنها موجب می‌شود تا اتاقتان کمتر شلوغ و آشفته به نظر برسد، بلکه زمینه را برای یک استراحت شبانه خوب فراهم می کند. به هر حال، خوابیدن روی تختی با ملحفه های تمیز و مرتب بسیار خوشایندتر است تا تختی که پتو و ملحفه‌های چروکیده دارد.

۹- از فضای عمودی در کمد اتاق خواب خود استفاده کنید

برای کاربردی‌تر کردن کمد اتاق‌خواب کوچک، لباس‌ها و لوازم جانبی را دسته‌بندی‌ کنید و با استفاده از آویزهای آبشاری یا سامان‌دهنده‌های آویزی، از فضای عمودی کمدها استفاده کنید. برای داشتن فضای بیشتر، قلاب‌هایی را در داخل درهای کمد اضافه کنید.

۱۰- از بالا شروع کنید

نظافت را از سقف شروع کنید و به سمت پایین بروید تا کارهای تکراری را کاهش دهید (قبل از گردگیری پنکه سقفی از جاروبرقی استفاده نکنید). با انجام این کار در زمان و انرژی خود صرفه جویی خواهید کرد و مطمئن خواهید شد که همه جا تمیز و درخشان می‌شود.

کد خبر 814973
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha