شهردار منطقه ۱۶ گفت: در خیابان شهید صابونیان ملکی به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع که از سال ۱۳۷۰ به صورت پاساژ تجاری در ۵ طبقه و ۳۵۰ واحد تجاری احداث شده بود، به نفع شهرداری باز پس گیری شد.

صابونيان

به گزارش همشهری؛ محمدامین سالاری پورشهردار منطقه ۱۶ با اعلام خبر باز پس گیری ملک ۳ هزار میلیارد تومانی به نفع شهرداری منطقه، گفت: در راستای احقاق حقوق شهروندان و بازگشت سرمایه بیت المال به خزانه شهرداری تهران، با پیگیری ادارات حقوقی، املاک و مرکز حقوقی شهرداری تهران، ملکی تجاری موسوم به پاساژ بلور به پلاک ثبتی ۴۷۳۰/۴۱۱ واقع در خیابان شهید صابونیان به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع که از سال ۱۳۷۰ به صورت پاساژ تجاری در ۵ طبقه و ۳۵۰ واحد تجاری احداث شده بود، به نفع شهرداری باز پس گیری شد.

وی افزود: از همان زمان ابتدا تمامی منافع تجاری و سرقفلی ملک ۳۶۰۰ متری به نفع شهرداری و به کسبه پاساژ بلور جهت بهره برداری تحویل شد. اما ۵ سال پس از بهره برداری و علیرغم داشتن سند مالکیت قطعی از سوی اسناد شهرداری منطقه، دعوی از سوی یکی از نهادهای بانک خصوصی علیه شهرداری و مالکان اقامه شد که پس از ۲۷ سال پیگیری و مراجعه در مراجع قضایی، این ملک به نام شهرداری منطقه باز پس گیری شد.

شهردار منطقه ۱۶ افزود: از آنجا که حفظ حقوق شهرداری، کسبه و بیت المال در اولویت امور مدیریت شهری است، اداره حقوقی ضمن تشکیل تیم حقوقی موثر، به طرح دعوی الزام به تنظیم سند به نام شهرداری به طرفیت آن بانک خصوصی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران کرد و با وجود اسناد و ادله موجود در مقابل سند قطعی بانک، گزارشی مدون از مستندات و مکتوبات در قالب کتب تاریخچه گودهای جنوب تهران در سالهای گذشته تهیه و با دفاعیات حضوری و چندین فقره تبادل لایحه، در نهایت دادنامه بدوی به نفع شهرداری صادر شد.

سالاری پور در پایان افزود: اخذ رأی قطعی در الزام به تنظیم اسناد مالکیت پاساژ بلور به نام شهرداری، ضمن حفظ حقوق و تثبیت مالکیت شهرداری و ۳۵۰ نفر از کسبه فعال، موجبات استمرار منافع حقوق مالکان و رضایتمندی آنها را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 814970
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 30
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    23 3
    چه شهرداری خوبی داریم!
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    22 3
    از باغ منطقه یک چه خبر؟
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    30 2
    پیامبر فرمود هرکس حق کارگر را ضایع کند.بوی بهشت را حس نخواهد کرد ... من برای تهیه نیازهای اساسی خودم گرفتار شده ام .
  • نا شناس IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    28 3
    تا الان متصرف کدام اقازاده یا مقامات بوده است ؟؟
  • تهرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    23 4
    انقریب است کز ما اثری باقی نیست شیشه بشکسته سبو ریخته و ساقی نیست آری دوستان انقریب است همه از تهران برای همیشه فرار کنند بخاطر اکسیژن آب بیماریهای واگیر آنوقت زمینهای میلیاردی پشیزی هم ارزش نخواهد داشت
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      5 0
      مثل اصفهان که بخاطر کم آبی وآلودگی آب وهوا و زیاد شدن مریضی های لا علاج وغیره راهی جز قبرستان نداریم و پولی هم برای قبر خریدن نداریم کم کم باید دسته جمعی دفن کنند
  • آگاه GB ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    18 0
    جاییکه عقاب پر بریزد ، از پشه ِ لاغری چه خیزد، وای بحقوق از دست رفته مردم معمولی: حالا بفر مایید سود حاصله این چند سال چگونه میشود، !!؟
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    7 0
    چیش به مردم میرسه به اسم بیت المال به سود از ما بهتران
  • امین IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 0
    شهرداری زاهدان نصف پارک و نصف عرض کوچه کنار پارک (کوچه عرضش زیاد بود. حالا کم ) و یک کوچه که آسفالت نشده بود (کامل به وکیل شهرداری فروخت) تبدیل به بن بست کرد اگر قرار به همچین بلایی بود نباید به اهالی محل میداد دانشگاه ۴۱ میلان ۵ بیا ببین لااقل باقی پارک برامون نونوار کنن اگر نقشه بقیش ندارن کوچه هم راه آب ندارد تشکر