نشریه انگلیسی تایم در گزارشی با محور ایران‌هراسی مدعی شد ایران فاصله کمتر از ۲هفته‌ای با ساخت یک سلاح هسته‌ای ابتدایی دارد.

هسته اي

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: نشریه تایم انگلیس با سابقه ۱۰۰ساله در گزارشی مدعی شد که ایران با استفاده از فرصت جنگ حماس و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد برنامه‌های جاه‌طلبانه هسته‌ای خود استفاده کرده است. این ادعا همزمان با نسبت دادن نقش ایران در حملات علیه نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه، فشارهای دیپلماتیک جدیدی را علیه ایران دنبال می‌کند.

این نشریه انگلیسی بدون استدلال کافی در نسبت دادن فرار هسته‌ای ایران با بازه زمانی جنگ اخیر حماس و رژیم صهیونیستی مدعی است: هنگامی که حماس و جهاد اسلامی فلسطین در ۷ اکتبر به اسرائیل حمله کردند، آنها فقط مرگبارترین حمله را به یهودیان از زمان هولوکاست انجام ندادند. تروریست های آموزش دیده و تحت حمایت ایران همچنین به منحرف کردن توجه جهان از نحوه حرکت بی‌سروصدای ایران به سمت فرار هسته‌ای کمک کردند. در فوریه، کالین کال، مقام ارشد دولت بایدن، معاون وقت وزیر دفاع در امور سیاست، اعتراف کرد که ایران به زودی می‌تواند ظرف چند روز یک دستگاه هسته‌ای ابتدایی را مونتاژ کند.

مطلب این نشریه انگلیسی بیش از آنکه متکی به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و اقدامات کنترلی تحت نظارت آژانس در این برنامه باشد، پیش‌بینی‌های موهوم است. این نشریه انگلیسی در بخش‌هایی از گزارش خود آورده است: گام‌هایی که ایران در چند سال اخیر در برنامه هسته‌ای خود برداشته است زیر نظر راداری بوده است. بر اساس داده های جمع آوری شده از آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز تهران اورانیوم غنی شده کافی برای تولید سلاح هسته ای در ۱۲روز دارد. ایران با توجه به ذخایر اورانیوم که سطح غنی‌سازی آن ۸۴درصد تخمین زده می‌شود، اساساً یک کشور در آستانه هسته‌ای است. در همین زمینه غنی‌سازی ۹۰درصدی معیاری برای قابلیت فرار کامل است. تحریم‌های بین‌المللی روی برنامه موشک‌های بالستیک رژیم نیز به پایان رسیده است و به رژیم فرصت می‌دهد تا ابزار لازم برای حمله احتمالی با توانایی رسیدن به تل‌آویو، حیفا یا حتی پایتخت اروپایی را توسعه دهد و تکثیر کند.

در ادامه گزارش ایران هراسانه تایم به این مسئله پرداخته شده است که «قدرت مخرب و بالقوه یک سلاح هسته‌ای ایران آشکار است، اما حتی صرف تهدید یک ایران هسته‌ای، یک سلاح قوی برای آیت‌الله(خامنه‌ای) در حال حاضر است.»

تایم برای اثبات ادعای تهدید یک ایران هسته‌ای همچنین مدعی شده است: ایالات متحده بارها برای اجتناب از یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر از رویارویی حتی جزئی با ایران پرهیز کرده است. آمریکا پاسخ نسبتا از سر ترسی به حملات هفته‌های اخیر شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به نیروهای خودش در عراق داده است و از پاسخ‌های بیشتر عقب‌نشینی کرده است.

این نشریه همچنین با توهین به وزیر امور خارجه سابق آمریکا و مذاکرات برجام آورده است: جان کری به عنوان وزیر امور خارجه در سال ۲۰۱۶ با افتخار اعلام کرد که جهان به لطف توافق هسته‌ای که او طراحی کرده بود، ایمن‌تر است، که باعث سرازیر شدن ۱۵۰ میلیارد دلار برای ایران شد. با نگاهی به گذشته، اعتراف احمقانه کری مبنی بر اینکه مقداری از این پول ممکن است صرف تروریسم شود، متأسفانه پیش بینی شده است، و ما باید فوراً این موضوع را خاتمه دهیم.

کد خبر 814830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • بابائی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    88 4
    اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
  • بابائی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    86 3
    آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    85 3
    خیانتکاران و جنایتکاران به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون همه جانبه از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    61 3
    و این در حالی است که از سال 2001 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در افغانستان، عراق، لیبی، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    60 3
    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • بابائی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    58 3
    ۲۰:۰۶۱۹ آذر ۱۴۰۲/ سفیر انگلیس را از تهران اخراج کنید و روحانی و ظریف هم باید رسما از مردم ایران عذر خواهی کنند.
    • احسان IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      0 11
      راست میگی سفیر انگلیس اخراج بشه!
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    19 3
    آمریکا، انگلیس و کانادا باید در مورد جنایات صهیونیست‌ها پاسخگو باشند دولت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا با توجه به حمایت علنی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه باید پاسخگو باشند.
  • بابائی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    20 3
    صهیونیست ها، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • بابائی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    20 3
    واین در حالی است که آمریکا، انگلیس، اروپا و ناتو در این مدت 21 سال از تروریسم، القاعده، طالبان و سایر گروه های تروریستی در افغانستان همه جانبه کمک و حمایت می کردند و هنوز هم از تروریست های داعش در افغانستان کمک و حمایت می کنند. کاخ سفید، تروریسم، القاعده، طالبان، داعش، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
  • بابائی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    18 3
    آمریکا، غرب و اسرائیل و با کمک مالی برخی کشورهای عربی از سال 2001 تاکنون در منطقه تسلیحات القاعده و سایر گروه های تروریستی را تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. آمریکا، غرب و اسرائیل و با کمک مالی برخی کشورهای عربی از سال 2011 تاکنون در سوریه تسلیحات داعش و سایر گروه های تروریستی را تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    23 3
    اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های آمریکا برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های برخی کشورهای اروپایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ فلسطین و غزه هستند.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    20 3
    انگلیس جنایتکار همچنان تهدیدی برای منطقه و جهان است. انگلیس جنایتکار از نسل‌کشی فلسطینیان حمایت می‌کند که انگلیس جنایتکار از نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت می‌کند. انگلیس جنایتکار از نسل‌کشی فلسطینیان حمایت می‌کند که انگلیس جنایتکار از نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت می‌کند.
  • بابائی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    21 2
    اتهام زنی انگلیس علیه ایران در حملات یمن به کشتی‌های صهیونیستی/ دخالت و مداخله درامور داخلی ایران است و هم 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت حسین امیرعبداللهیان بوده است.
  • بابائی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    18 2
    کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا همراه با چند کشور دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله تسلیحات رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین می کردند.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    19 2
    انگلیس جنایتکار از مرداد ماه سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. انگلیس جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است. اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و ناتو و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند. لندن در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است. لندن هم مانند کاخ سفید همچنان هیچ غلطی نمی تواند بکند. آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند انگلیس در امور داخلی ایران دخالت می‌کند ما ملت ایران برجام نمیخوایم آمریکا و هم اروپا به دنبال توافق هسته ای و برجام نیستند از سال 1332 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار در کار است پس مذاکره ایران با انگلیس جنایتکار از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است. انکلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایر سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار منطقه خاورمیانه و جهان را بی‌ثبات کرده است.
  • امین IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    18 2
    این غلط را یک سال پیش امریکا کرد! شما بعد از یک سال باخبر شدید! نکنه در خواب غفلت بوده اید! حداقل به اربابتان امریکا هماهنگ می کردید! یا امریکا دروغگوست یا شما! وشاید هردو!
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    17 3
    انگلیس پنج مقام ایرانی را تحریم کرد/ و باز هم انگلیس جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند و از سال 1357 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • بابائی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    17 2
    دیگر هیچ کس در انگلیس و لندن نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • بابائی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    17 2
    دیگر هیچ کس در انگلیس و لندن نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • بابائی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    16 2
    حضور نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در عراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است. نیروهای انگلیسی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    15 2
    انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2001 تاکنون در افغانستان، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    18 2
    انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد. حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • بابائی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    16 1
    و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در این مدت 2 ماه و 5 روز است که انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای صهیونیست ها جنایتکار را در جنگ غزه تامین می کنند چرا؟
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    14 1
    انگلیس جنایتکار از سال 1917 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین بوده است.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    15 1
    نیروهای نگلیسی از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟ نیروهای نگلیسی از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    15 1
    نیروهای نگلیسی از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟ نیروهای نگلیسی از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟ نیروهای نگلیسی از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    17 2
    انگلیس جنایتکار یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    16 1
    آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • ایرج IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    19 1
    زنده باد ایران قدرتمند هسته ای.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    16 1
    اسرائیل بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست در غزه نسل کشی کند. اسرائیل بدون حمایت انگلیس نمی‌توانست در غزه نسل کشی کند.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    18 1
    با تهدیدهای هر روزه اسرائیل که چندین کلاهک هسته ای دارد علیه ایران ما هم باید برای موازنه و بازدارندگی سلاح هسته ای داشته باشیم
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    18 1
    و این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار از 15 مهرماه تاکنون در جنگ غزه از اسرائیل جنایتکار همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      1 14
      کشتیمون اینقدر کپی کردی آروم بشین
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    16 0
    انگلیس جنایتکار مانع اصلی صلح و ثبات جهانی است. بزرگترین ناقض حقوق‌بشر در منطقه خاورمیانه و جهان انگلیس جنایتکار است.
  • مهراب IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    17 0
    اینا که مدام میگن ایران دوهفته تا ساخت سلاح هسته ای فاصله داره .....عجبا که این فاصله کمتر یا بیشتر هم نمیشه
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    19 0
    باید برسیم به ۲۴ ساعت
  • همرزم هادی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    17 0
    دشمن بداند و میداند باهرسلاحی بخواهد این کشور راتهدیدکند با همان سلاح مقابله خواهیم کرد و انشاالله دربعد اقتصادی نیز همین گونه خواهیم شد
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    20 1
    رژيم صهيونيستي چندین بار و به صورت علنی ایران را به حمله هسته‌ای تهدید کرده است بنابراین داشتن سلاح هسته‌ای برای ایران کاملا منطقی و الزامی است.
  • علی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    13 0
    نوشته با یک سلاح هسته‌ای ابتدایی؛ پس خیلی نباید بترسند
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    19 0
    بگویید ساخته ایم و شر دشمنان را کم کنید.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    19 0
    انگلیس خبیث باتلاشی که میکنه میخواهد افکارعمومی جهان که فشار برصهیونیستهاست بسمت ایران منحرف کنه آخه دیگه ازین روشنتر که وزیر اسرائیلی غزه را تهدید به بمب اتمی کرد.پس چرا غرب وآمریکا درقبال اسرائیل سکوت میکنند روشنه که اهداف دیگری پشت آن است .هرکاری بوقتش اطلاعات تبهکاران ام ای سیکس نسبت به وضعیت منطقه دردسترس است بیشتر حرف بزنید برعلیه تان به سرتاسر جهان مخابره خواهد شد تا دنیا شماهای پلید را بیشتر بشناسند نزد ماها شما شناخته شده اید وبه اندازه کافی اسنادی موجوده که ازبمب اتم برای شما خطرناکتره پس خفه خون بگیرید و ازپرت وپلا گویی دست بردارید .
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    17 0
    اسرائیل یاغی عزمش را برای نابودی جبهه های مقاومت اسلامی حماس و حزب ا.. وسپاه قدس جزم کرده و شرایط برای مقاومت اسلامی بسیار خطرناک وحیاتی شده ، نیروهای مسلح ایران باید سریعا با متحد شدن ومتفق شدن با نیروهای مسلح دول اسلامی ارتش ونیروهای مردمی متفق برای جهاد و تقابل نظامی ونابودی اسرائیل تشکیل دهند واز تجربه کشورهای متفق جنگ جهانی برای نابودی و شکست آلمان نازی استفاده کنند. قبل از آنکه دیر شود و این غده سرطانی تا مرزهای ایران ولبنان متاستاز کند وقبل از آنکه دروازه های ایران توسط چکمه های سربازان یهود کوبیده شود باید فکری عاجل کرد و با کشورهای مسلمان متحد ومتفق نظامی شد . نباید نیروهای مسلح ایران به خواب روند وضعیت بسیار خطرناک است ، هدف اصلی اسرائیل نابودی ایران وسپاه قدس است وغزه وحماس بهانه است و اشغال غزه پلی برای رسیدن به ایران . ایران باید در به در به دنبال متحد نظامی باشد نه آنکه در به در دنبال آتش بس باشد و وقت را تلف کند ، اسرائیل کمر بر نابودی ایران بسته ودارد کارش را جلو می برد ، شرایط کشورهای اسلامی برای اتحاد نظامی با ایران در شرایط کنونی کاملا فراهم است و ایران نباید
  • ES ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    19 0
    رزیم نجس و حرامزاده انگلیس که خود رژیم نجس و شیطانی یهود را بر مسلمانان حاکم کرده و انواع سلاح های اتمی را به وی داده است بایستی خفه شود و الا انگلیسی های ... را خفه خواهیم کرد ...
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    19 0
    ترسم اوضاع تغییر کندو ما هم برای دفاع اتمی هم نداشته باشیم در این صورت وامصیبت غزه را شاهد هستید ببین به یه جاندار ی و یا بی جانی هم رحم می کنند
  • واقع بین IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 1
    یعنی فقط نظرات بابایی برای شما مهم است که فقط نظرات این فرد رو میزارید.نطر یه فرد نظر اکثریت نیست.شما هم به شعور مخاطب احترام بزارید .