بیرکل گروه مقاومت عصائب اهل الحق عراق گفت که قهرمانان مقاومت و در صدر آنها شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق پیروزی بر گروه تروریستی داعش را فرماندهی کردند.

شیخ قیس الخزعلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رسانه های عراقی، شیخ قیس الخزعلی در ششمین سالروز پیروزی بر داعش افزود: پیروزی بر داعش توسط نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی قهرمان عراق و پشتیبانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان محقق شد.

وی اضافه کرد: عراقی ها در مبارزه با تروریسم و آزادسازی خاک عراق از چنگال گروه های تکفیری و داعشی، کاری کردند که دیگران از انجام آن ناتوان بودند.

بنا به گزارش شبکه العهد، وی با اشاره به مشارکت شرافتمندان دنیا در پیروزی بر گروهک تروریستی داعش تاکید کرد که مبارزان شجاع مقاومت و در راس آن‌ها شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس روند پیروزی را رهبری کردند.

الخزعلی گفت: براساس توطئه مستکبران و مزدوران آن ها از ۸۰ کشور جهان، تلاش شد که عراق نابود و به قسمت های کوچکتر و درگیر باهم تقسیم شود.

وی اظهار داشت: امروز سالروز پیروزی است که خون شهدا و جانفشانی مجروحان آن را محقق کرد.

دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق با تقدیر و تشکر از تمام کسانی که در تحقق این پیروزی سهیم بودند، خاطرنشان کرد: با تلاش برای آزادی عراق از وجود نیروهای نظامی بیگانه، پیروزی بر تروریسم را تکمیل خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تا زمان نابودی رژیم صهیونیستی در کنار مقاومت فلسطین در غزه ایستادگی خواهیم کرد.

گروه ترویستی و تکفیری داعش چهار ژوئن ۲۰۱۴ یورش گسترده‌ای را با حمایت‌های قدرت های غربی و برخی طرف های منطقه‌ای به عراق آغاز کرد و توانست شهر موصل را در ۱۰ ژوئن و تکریت را در ۱۱ ژوئن اشغال کرده و به سرعت بیش از یک سوم عراق را به اشغال خود در آورد.

در پی هجوم گروه تروریستی داعش، ارتش این کشور با فتوای جهاد کفایی مشهور آیت الله سیستانی مرجعیت عالیقدر این کشور و تشکیل سازمان الحشدالشعبی، سرانجام با فداکاری‌های بسیار جوانان عراقی و پشتیبانی ایران موفق شد که بعد از سه و نیم سال جنگ، این گروه را شکست دهد و در سال ۲۰۱۷ میلادی پیروزی بر داعش را اعلام کند.

کد خبر 814763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha