همشهری آنلاین: ارتش سریلانکا کنترل آخرین قسمت از مناطق ساحلی در شمال شرق این کشور را به دست گرفت.

به گزارش بی بی سی، ارتش سریلانکا اعلام کرد که توانسته‌ است کنترل آخرین بخش از مناطق ساحلی در شمال شرق این کشور که از مدت‌ها قبل در اختیار ببرهای تامیل قرار داشت را به دست بگیرد.

با وجود کنترل این بخش،این اولین بار در 25 سال اخیر است که ببرهای تامیل امکان دسترسی به دریا را نداشته‌اند که این موضوع موفقیت بزرگی برای ارتش سریلانکا که مدام در حال پیشروی است به شمار می‌رود.

شورشیان و چندین هزار غیرنظامی در حال حاضر در منطقه‌ای کوچک تحت محاصره نیروهای ارتش قرار دارند اما یک سخنگوی ارتش سریلانکا اعلام کرده است که مناطق باقی مانده در اختیار ببرهای تامیل هم تسخیر خواهد شد و جنگ 26 ساله میان ببرهای تامیل و دولت که سبب مرگ 70 هزار تن در طی سال‌ها شده پایان خواهد یافت.

در روز جمعه 15 می ، دست کم 10 هزار غیرنظامی مناطق درگیری میان شورشیان تامیل و ارتش را تخلیه کردند، اما هنوز غیرنظامیان زیادی در این منطقه گرفتار هستند که مهمترین نگرانی دولت به شمار می‌روند.

با اعلام درگیری گسترده میان ببرهای تامیل و دولت، بیش از 200 هزار نفر غیرنظامی مناطق جنگی را تخلیه کردند و اکنون در اردوگاه های تحت کنترل دولت زندگی می‌کنند.

کد خبر 81455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز