کارشناس مسائل آمریکا گفت:ناکارآمدی نهادهای بین المللی و به ویژه سازمان ملل به عنوان بزرگترین نهاد بین المللی در قبال موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی ریشه ای تاریخی به قدمت تاسیس رژیم اشغالگر قدس دارد.

ابوالفتح

به گزارش همشهری آنلاین، امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی همشهری درباره سومین وتوی آمریکا در موضوع آتش بس در غزه عنوان کرد: در حقیقت سازمان‌های بین المللی قدرت خود را از اعضایشان می‌گیرند و زمانی که کشورهای اروپایی و غربی به راحتی از رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کنند، ایالات متحده نیز بدون هیچ ابایی به حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیوینستی ادامه می‌دهد و این موضوع در مرحله اول بی تفاوتی و در مرحله دوم حمایت آشکار و نهان آنان را از جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد. متاسفانه برخی از سازمان‌های منطقه‌ای نیز که با هدف حمایت از کشورهای مسلمان تشکیل شده است، به دلایل متعددی از انجام عمل متقابل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا، عاجز هستند. اما زمانی که سخن حمایت از اوکراین به میان بیاید، مشاهده میکنیم که به سرعت اقداماتی برای حمایت از اوکراین انجام و تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال می‌گردد. چرا که در جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی، اهدافی ضد روسی را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: بنابراین این نوع حمایت‌ها با جهت گیری‌های خاص و در راستای اهداف کشورهای غربی و استبدادگر انجام می‌شود. از سوی دیگر در تمامی سال‌های تشکیل رژیم صهیونیستی و اشغالگری آنان، بارها پیشنویس قطعنامه‌هایی در ارتباط با مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی وتو شده است که در اکثر این موارد، ایالات متحده آمریکا نقشی مهم و کلیدی ایفا کرده است. اما موضوع تنها به وتو کردن پیش نویس‌ها ختم نمی‌شود بلکه در موارد بسیاری قطعنامه میان فلسطین و رژیم اشغالگر تصویب شد اما در مرحله اجرا، صهیونیست‌ها از آن تمکین نکردند و در ادامه کشورهای موافق و رای دهنده به قطعنامه نیز هیچ تلاشی مبنی بر مجاب کردن رژیم صهیونیستی برای اجرای قطعنامه انجام ندادند. درحال حاضر نیز رژیم صهیونیستی درحال انجام فجیع ترین جنایات طول تاریخ در غزه است و درحال تبدیل این سرزمین به زمینی سوخته و قتل عام جمعیت 2.5 میلیون نفری آن است. در این مدت ایالات متحده 3 بار پیش نویس قطعنامه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را وتو کرده است.

وتوی آمریکا و ناکارآمدی نهادهای حقوق بشری

ابوالفتح در پایان یادآور شد: البته این اقدامات آمریکا قابل پیش بینی بود. یعنی زمانی که دبیر کل سازمان ملل متحد به ابزارهای کمتر استفاده شده در منشور این سازمان یعنی بند 99 ورشو متوسل شد و این موضوع را مستقیما به شورای امنیت ارجاع داد، این پیش بینی‌ها وجود داشت که آمریکا این مورد را نیز وتو کند و چهره واقعی و ضد حقوق بشری خود را نشان دهد. ادعا و توجیه آمریکایی‌ها نیز برای وتو کردن‌های پشت سر هم این موضوع است که درحال حاضر شرایط برای آتش بس در غزه فراهم نیست. ضمن این که آمریکا واژه آتش بس را به کار نمی‌برد و معتقد است هرگونه آتش بس به منزله شکست رژیم صهیونیستی و پیروزی فلسطینیان است و آتش زمانی اجرایی می‌شود که صهیونیست‌ها به اهداف خود در غزه برسند. نابودی حماس و آزادی گروگان‌ها نیز مهم ترین اهداف رژیم صهیونیستی در جنگ حال حاضر است. البته هم اکنون بر سر چگونگی نابودی حماس در میان سران رژیم صهیونیستی و ایلات متحده آمریکا اختلاف وجود دارد. اما در هر صورت ایالات متحده یک سپر دفاعی گسترده سیاسی، اقتصادی و نظامی جلوی رژیم صهیونیستی قرار داده است تا فشار بر این رژیم را کاهش دهد. رژیم صهیونیستی نیز به راحتی زیر سایه ی حمایت‌های آمریکا به نسل کشی و اقدامات جنایت کارانه خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 814461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    117 3
    دولت آمریکا مسئول اصلی قتل‌عام ۱۸ هزار فلسطینی است. چطور آمریکای جنایتکار با وجودی که چندهزار زن و کودک توسط بمب‌های اهدایی‌اش به رژیم کودک‌کش که با فجیع‌ترین شکل قتل‌عام می‌شوند، سخن از حقوق بشر می‌زند؟!
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    78 3
    کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب کشورهای عربی جنایتکار در این مدت 2 ماه و 5 روز است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    80 2
    صهیونیست ها، تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و هم برخی کشورهای عربی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    82 3
    نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    80 2
    آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    75 2
    واشنگتن شریک قتل عام ملت فلسطین است. واشنگتن شریک قتل عام مردم غزه است.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    53 3
    حمایت‌های نظامی از رژیم متجاوز صهیونیستی باید متوقف شود. جامعه جهانی برای متوقف کردن جنایات جنگی اسرائیل و امریکا و انگلیس اقدام فوری کند.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    75 3
    آمریکا در شورای امنیت حکم اعدام هزاران فلسطینی را صادر کرد این اقدام صدور حکم اعدام برای هزاران فلسطینی است. آمریکا با وتوکردن پیش‌نویس قطعنامه امارات در شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حکم اعدام هزاران غیرنظامی در فلسطین و اسراییل را صادر کرد. وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است. اقدام آمریکا غیراخلاقی و غیرانسانی است. که وتوی قطعنامه آتس‌بس در غزه از سوی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و اقدام آمریکا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    74 3
    هر کشوری از فلسطین دفاع می‌کند از امنیت ملت خود دفاع می‌کند. آمریکا جنایتکار بار دیگر ثابت کرد بازیگر اصلی کشتار در غزه است.
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    80 2
    از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    79 3
    شورای امنیت باید اصلاح شود که ساختار ناعادلانه در شورای امنیت باید تغییر کند. وتوی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور نه تنها در جنایت علیه غزه شریک است بلکه با همدستی کامل با رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه مشارکت دارد. حملات شدید رژیم اسرائیل در غزه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) به شهادت بیش از ۱۷ هزار فلسطینی در غزه منجر شده که اکثر آن‌ها غیرنظامی هستند.
  • بابائی IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    68 3
    آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از 15 مهر ماه تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    73 2
    خیانتکاران و جنایتکاران به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون همه جانبه از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.