سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت پلتفرم‌های آنلاین فروش دارو به هیچ عنوان مورد تأیید نیست و از نظر وزارت بهداشت این موارد غیرقانونی و تخلف است.

سازمان غذا و دارو

به گزارش همشهری آنلاین، سید سجاد اسماعیلی سخنگوی سازمان غذا و دارو در یک برنامه تلویزیونی درباره توزیع داروها در پلت‌فرم‌های برخط اظهار کرد: فعالیت پلت‌فرم‌های آن‌لاین فروش دارو به هیچ عنوان مورد تأیید نیست و از نظر وزارت بهداشت این موارد غیرقانونی و تخلف است و هر گزارشی که وزارت بهداشت از فعالیت پلت‌فرم‌های فروش دارو دریافت کند، به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد.

برخورد قضایی با ۲ پلت‌فرم متخلف

وی با بیان این‌که با دو پلت‌فرم به‌علت فروش داروهای سقط جنین و داروهای دارای عوارض توسط دستگاه قضائی برخورد صورت گرفته است، افزود:‌ در بحث توزیع دارو نباید از دسترسی راحت مصرف‌کننده غافل بمانیم اما توزیع دارو در این پلت‌فرم‌ها الزامات و پیوست‌هایی دارد تا این کالاها به‌صورت ایمن به دست مصرف‌کننده برسند.

اجرای آزمایشی توزیع غیرحضوری دارو برای بیماران خاص

اسماعیلی ادامه داد: سازمان غذا و دارو از یک سال و نیم گذشته به‌دنبال این بود که توزیع دارو در پلت‌فرم‌ها را با مجوز این سازمان انجام دهد و در همین راستا توزیع غیرحضوری دارو به‌صورت آزمایشی برای برخی بیماران خاص در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این فرآیند که طی این مدت پایش شده است خطاها و چالش‌ها احصا می‌شود و منجر به تدوین آیین‌نامه‌ای خواهد شد که بتوانیم تحت نظارت سازمان غذا و دارو در بستر حاکمیتی خدمت عرضه اینترنتی دارو را به مردم ارائه کنیم.

تدوین آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو تا پایان سال جاری

وی بیان کرد: اداره‌کل فناوری اطلاعات و اداره‌کل امور دارو و مواد تحت کنترل در این موضوع دخیل هستند و امیدواریم تا پایان امسال با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو در سراسر کشور ابلاغ شود تا وضعیت توزیع دارو ساماندهی شود.

کد خبر 814330
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha