محمد رحمتی ، رئیس دادگاه بخش خاوران از احتمال بازداشت برخی مدیران در زمینه سقوط کودک به داخل کانال آب قیامدشت خبر داد و گفت: پرونده‌ای برای رسیدگی به ترک فعل مدیران آب منطقه‌ای و شهرداری قیامدشت در جانمایی بازار تشکیل می‌شود.

حادثه قیام دشت

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس دادگاه بخش خاوران، با اشاره به پیگیری قضایی برای برخورد با مقصرین فوت کودک در کانال آب قیامدشت اظهار داشت: با وصول نظر پزشکی قانونی و اعلام علت تامه فوت، موضوع به کارشناس حوزه حوادث ارجاع می‌شود.

وی افزود: کارشناس مربوطه اسباب مختلف را بررسی و برای همگی که دخیل در بروز اتفاق بودند، درصد تقصیر تعیین می‌کند.

رئیس دادگاه بخش خاوران در ادامه با اشاره به اینکه والدین کودک مراقبت لازم را نکردند گفت: والدین کودک فوت شده و شهرداری قیامدشت به‌ دلیل جانمایی بازار بسته به نظر کارشناس مقصر اعلام می‌شوند.

رحمتی تصریح کرد: پس از قطعیت کارشناسی اسباب مقصر احضار شده و بر اساس ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی تفهیم اتهام و قرار وثیقه صادر می‌شود.

وی سپس بیان داشت: پرونده‌ای برای رسیدگی به ترک فعل مدیران آب منطقه‌ای استان تهران در دادگاه خاوران تشکیل می‌شود و مدیران عامل شناسایی و اعلام جرم خواهد شد.

رئیس دادگاه بخش خاوران تصریح کرد: سعی می‌کنیم در هفته پیش رو علیه مدیران این شرکت که در سنوات گذشته کوتاهی و قصور داشتند، اعلام جرم شده و پرونده به دادگاه کارکنان دولت ارجاع خواهد شد.

رحمتی از احتمال بازداشت برخی مدیران در زمینه سقوط کودک به داخل کانال خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده علت کوتاهی مدیران در مدت ۳۰ سال گذشته بررسی می‌شود.

رئیس دادگاه خاوران با تأکید بر اینکه پرونده مدیران در زمینه فوت کودک مفتوح است خاطرنشان کرد: ترک فعل مدیران آب منطقه‌ای منجر به فوت یک کودک شد در صورتی که باید در این سال‌ها برای حفاظت کانال اقدام می‌کردند.

کد خبر 814284
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 0
    خوراسگان اصفهان جهت کانال های زراعی فعلا" بدون اب حصار کشی و نرده کشی استاندارد بین المللی ندارد.
  • سهیل IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 0
    الان همه مردم ایران مقصر هستند بجز قیامدشت واقعا شب خوابتون میبره