وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت جریان‌سازی در حوزه فرهنگ و خانواده،‌ تاکید کرد: جریان سازی در این بخش با بگیر و ببند شدنی نیست؛ گاهی دوستان از ما توقع دارند مانند یک نهاد نظامی عمل کنیم اما ما چنین توانی نداریم؛ ما باید بتوانیم با تغییراتی در مزاج فرهنگی به دنبال تغییر کلی باشیم.

وزیر ارشاد

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی افزود: ما یک بخش تولیدی و یک بخش تنظیم‌گری داریم. در تنظیم‌گری برخی قوانین وجود دارد و اینکه می‌بینید برخی با وزارت فرهنگ در فضای عمومی چالش دارند به دلیل این است که ما پای مرزها ایستاده‌ایم و به همین دلیل این همه مورد نقد و چالش هستیم.

وی افزود: در بخش تولید باید با تولید فیلم‌های مناسب و جریان‌سازی، مزاجی مردمی که دهه‌هاست شکل گرفته را تغییر دهیم. در حوزه فرهنگ نمی‌توان یک شبه کن‌فیکون کرد؛ تغییر باید بطنی و در طول زمان باشد. امروز حوزه تولید ما قوی‌تر شده است. زمانی که کار را آغاز کردم‌ در همین گعده‌های انقلابی دوستان می‌گفتند حداکثر حضور جبهه انقلابی حدود ۵ فیلم در سال است ولی امسال در جشنواره فیلم فجر نزدیک به ۳۰ فیلم سینمایی ثبت کردیم یا درمورد فارابی در سال ۱۴۰۰ تنها ۲ فیلم مشارکتی در جشنواره فجر داشتیم و امسال ۱۷ فیلم به جشنواره معرفی کرده‌ایم که همه در عرصه خانواده، جمعیت و سرداران بزرگ دفاع مقدس است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما انتظار تشویق نداریم ولی انتظار نقد منصفانه و با نگاه دقیق داریم. به دغدغه دوستان احترام می‌گذاریم و خوشحالم خواهرانم با صراحت مطالبات را مطرح می‌کنند و به برادران و خواهران ایمانی خود قول می‌دهم در طول این دوره تلاش کنیم جریان جدید و منسجم به دور از پلشتی‌ها را در حوزه فرهنگ و هنر کشور دنبال کنیم.

کد خبر 814124
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha