مصدومیت ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد موجب غیبت وی در رقابت‌های قهرمانی کشور شده است.

گلیچ

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی گلیچ که مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو را در کارنامه دارد با اعلام مصدومیت خود به فدراسیون کشتی، باید سه هفته به استراحت بپردازد. گلیچ با این مصدومیت رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان کشتی آزاد ایران را از دست داد. مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان نخستین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه در شهر ساری برگزار می‌شود.

وزن ۹۷ کیلوگرم یکی از اوزان المپیکی است که ایران موفق به کسب سهمیه در آن نشده لذا براساس اعلام فدراسیون باید تمام مدعیان این وزن در رقابت‌های قهرمانی کشور حضور داشته باشند. هر چند که هنوز لیست نهایی شرکت‌کنندگان در رقابت‌های قهرمانی کشور به صورت رسمی اعلام نشده اما محمدحسین محمدیان، کامران قاسمپور، امیرحسین فیروزپور، احمد بذری، اسماعیل نجاتیان، علی شعبانی و مجتبی گلیچ سرشناس‌ترین مدعیان این وزن به شمار می‌روند.

مجتبی گلیچ که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو و ۲۰۲۳ بلگراد عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران بود تنها به یک مدال برنز بسنده کرد. گلیچ در هر ۲ رقابت جهانی برابر مدعیان اصلی این وزن (کایل اسنایدر و عبدالرشید سعدالله‌یف) در ثانیه‌های پایانی مغلوب شد. شکست‌هایی که پژمان درستکار سرمربی مستعفی تیم ملی کشتی آزاد ایران از آن به عنوان فوبیای ثانیه‌های پایانی یاد کرد.

حال باید دید که فدراسیون چه تصمیمی در خصوص گلیچ خواهد گرفت و اینکه آیا او می‌تواند در مراحل دیگر چرخه انتخابی حضور داشته باشد؟ سال گذشته محمدحسین محمدیان دیگر مدعی این وزن پیش از مسابقات قهرمانی کشور ادعا کرد که مصدوم است و این مصدومیت را به فدراسیون اعلام کرده اما وی در دیگر مراحل انتخابی تیم ملی حضور نداشت.

با مصدومیت گلیچ به نظر می‌رسد که کامران قاسمپور فرصت بهتری برای خودنمایی در این وزن دارد و حتی می‌تواند به عنوان نفر نخست شانس زیادی برای حضور در المپیک داشته باشد.

بنا به اعلام فدراسیون کشتی با توجه به اینکه در این وزن مدال جهانی و سهمیه المپیک در سال ۲۰۲۳ کسب نشده است، شرایط به صورت زیر خواهد بود:

۱- با توجه به عدم سهمیه در وزن ۹۷ کیلوگرم، کادر فنی موارد زیر را درنظر گرفته است:

- نفر اول قهرمانی کشور اولین گزینه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و یا گزینشی المپیک خواهد بود.

- نفر دوم و نفرات سوم مشترک، با توجه به عملکرد فنی و شرایط آمادگی، دومین گزینه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و یا گزینشی المپیک خواهند بود.

- در صورتی که کادر فنی به جمع بندی لازم در مورد نفرات مدنظر نرسید، کشتی گیران موارد ۱ و ۲ به یک تورنمنت بین‌المللی اعزام و فرد منتخب برای حضور در مسابقات ذکر شده با توجه به عملکرد فنی و نظر کادر فنی مشخص خواهد شد.

اگر در این وزن کشتی گیر منتخب بتواند سهمیه المپیک را کسب کند و کشتی گیر اعزامی به قهرمانی آسیا صاحب مدال شود با توجه به سطح کیفی این مسابقات کادر فنی می‌تواند کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات المپیک را انتخاب و یا نسبت به انجام یک تورنمنت و یا انتخابی اقدام نماید.

کد خبر 814021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملک IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    المپیک نزدیکه هنوز کاری نشده
  • منا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    حسن یزدانی صدام کامران مصدوم مجتبی مصدوم المپیک نریم به نظرم آبرومندانه تره همه شانس مدال هامون مصدومند
    • مهدی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      0 0
      امیرحسین زارع و رحمان عموزاد و محمد نخودی که هستن