یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: هزینه آب بها برای مشترکان پرمصرف باتصویب شورای اقتصاد به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

این  در حالی است که قرار بود در نیمه دوم سال جاری نرخ برق و آب برای مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی محاسبه شود . براساس گزارشی که دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری منتشر کرده است، شورای اقتصاد در جلسه ای که به ریاست رئیس جمهوری تشکیل گردید، همچنین تصویب کرد آب بهای مصارف هفت تا  ۱۵مترمکعب در ماه (الگوی مصرف) بر اساس تعرفه سال  ۸۳ محاسبه و اخذ شود. به موجب مصوبه شورای اقتصاد، مقرر شد علاوه بر آب بهای پرداختی قیمت واقعی آب مصرفی و میزان یارانه تعلق گرفته به مشترک نیز روی قبوض آب درج شود و برای تشویق مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب، تعرفه مشترکان پرمصرف که بیشتر از الگوی مصوب آب مصرف می‌کنند، به صورت پلکانی به اضافه جریمه محاسبه و دریافت شود. همچنین آب بهای مشترکان کم‌مصرف رایگان محاسبه می شود.
شورای اقتصاد در جلسه شنبه شب خود همچنین با استفاده از  ۶۰میلیون دلار تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده محله هادی‌آباد قزوین، بخشی از میدان صیقلان تا خیابان تختی رشت و همچنین طرحهای باغ گلدسته و میدان عتیق اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام موافقت کرد.
مقرر شد این تسهیلات در اختیار بخش خصوصی و تعاونی قرار بگیرد و صد در صد ارزش عملیات اجرایی کل طرح با استفاده از امکانات و تواناییهای داخلی انجام شود. در این جلسه همچنین با خرید  ۵۰دستگاه واگن مسافری دو طبقه شرکت قطارهای مسافری رجا با استفاده از  ۶۴میلیون و  ۳۰۰هزار یورو تسهیلات مالی خارجی، فاینانس نیز موافقت شد.
کد خبر 8140

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز