سردار قاسم رضایی با بیان اینکه امروز جوانان وطن دوست ایران اسلامی با عرق به کشور و روحیه انقلابی و جهادی مشتاق به خدمت سربازی هستند، گفت: از این رو ما نیز باید محیط خدمتی آن‌ها را با آموزش‌های حرفه‌ای و مستمر به گونه‌ای مهیا کنیم که با خاطره خوش خدمت سربازی را به پایان برسانند.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار رضایی، جانشین فرمانده فراجا در همایش سراسری سازمان وظیفه عمومی فراجا که پیش از ظهر امروز برگزار شد، خطاب به مسئولان سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: شما برادران در مجموعه وظیفه عمومی به واسطه مدیریت جوانان در کسوت مشمول و سرباز مسئولیت بسیار سنگین و با ارزشی بر عهده دارید از این رو ضرورت دارد با اهتمام ویژه این وظیفه مهم را برای خدمت رسانی مضاعف ارتقاء دهید و با کمترین هزینه بیشترین خدمات را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال توفیقی نصیب ما کرده که در این لباس مقدس و در عصر ولایت فقیه خدمتگزار مردم باشیم، ادامه داد: همه ما باید با عمل و اقدامات خود بستر ساز ظهور امام عصر (عج) باشیم و این مهم را به جوانان نسل امروز که سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند انتقال دهیم که بدانند به عنوان رزمنده در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و در سازمان بسترساز زمینه ظهور هستند و این وظیفه مهم و توفیق را قدر بدانند.

جانشین فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری لقب "مجاهدان فی سبیل الله" را به کارکنان جان برکف انتظامی کشور داده‌اند، اظهارکرد: این مهم وظایف ما را سنگین‌تر کرده چرا که باید در راستای انجام ماموریت‌های محوله قدم‌های استوار برداریم. سازمان ظیفه عمومی نیز در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های جدی را پیاده‌سازی و مصوبات را تا مرحله اجرایی شدن دنبال کند.

وی با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی فراجا رده مقدم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در فراجا است، تصریح کرد: سازمان وظیفه عمومی با جوانانی در ارتباط است که آنها در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند، بنابراین فرهنگ سازمانی، مهارت آموزی، اشتغال سربازان حین و بعد از خدمت و... و. باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

رضایی به اهمیت ترویج فرهنگ سازمانی اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازمانی باید به گونه‌ای ترویج شود که در عملکرد و رفتار کارکنان نمایان شود؛ امروز سازمان عظیم انتظامی کشور بر طبق قانون تکیه‌گاه مردم و مظلومان و مقتدر و مهربان است البته این مهم ناشی از عملکرد تمامی اعضای سازمان است از این رو اهمیت فرهنگ سازمانی در این راستا بیش از پیش نمایان می‌شود.

جانشین فرمانده فراجا با تاکید بر استمرار مهارت آموزی تخصصی و حرفه ای سربازان تصریح کرد: سربازان فرزندان ما هستند که باید از ظرفیت آن‌ها به نحو مطلوب بهره ببریم و در بحث آموزش آن‌ها لحظه‌ای غفلت نکنیم در واقع آموزش سربازان باید به گونه‌ای باشد که این عزیزان را در سازمان‌های مختلف به کارگیری کنیم.

رضایی همچنین درباره طول مدت خدمت سربازی نیز گفت: کاهش خدمت سربازی از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه برای نیروهای مسلح از جمله خدمات موثری است که سازمان وظیفه عمومی فراجا بر اساس ابلاغیه ستاد کل آن را اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: امروز جوانان وطن دوست ایران اسلامی با عرق به کشور و روحیه انقلابی و جهادی مشتاق به خدمت سربازی هستند از این رو ما نیز باید محیط خدمتی آن‌ها را با آموزش‌های حرفه‌ای و مستمر به گونه‌ای مهیا کنیم که با خاطره خوش خدمت سربازی را به پایان برسانند.

رضایی با تاکید بر اینکه سربازان یک ظرفیت مطلوب برای کشور هستند، خاطرنشان کرد: سازمان وظیفه عمومی فراجا در کشور از جایگاه مهم و بالایی برخوردار است و بحمدالله طی سال های اخیر شاهد یک روند بسیار خوبی در حوزه اشتغال‌زایی پس از خدمت سربازی هستیم.

جانشین فرمانده فراجا در پایان گفت: توصیه بنده به جوانانی که خدمت سربازی خود رابه تاخیر انداخته‌اند این است که خودشان را برای خدمت سربازی هرچه سریع‌تر آماده و این دوران را طی کنند و یقین داشته باشند پس از خدمت سربازی اشتغال برای این افراد آسان‌تر خواهد بود. هرچند که طی چند ماه اخیر نسبت به قبل استقبال مشمولان غایب برای خدمت سربازی ۴۰ درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی فراجا، ارزیابی عملکرد یک ساله سازمان وظیفه عمومی فراجا، اهتمام به هوشمندسازی برای ارائه خدمات به مشمولان و خانواده‌های آنان، اجرای قوانین و مقررات، بهره‌مندی از نقطه نظرات کارشناسی معاونان در استان‌ها، بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های سال ۱۴۰۳ و ... از جمله اهداف برگزاری این همایش بوده است.

کد خبر 813779
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    25 0
    پس معافیت بالای ۴۰ سال چی شد
  • محمد حسینی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    51 0
    الان پسر رفته سربازی ولی پسر افغانی قاچاقی میاد چند سال میمونه راحت میره سر کار
  • امیر IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    40 4
    لطفا معافیت دو فرزندی بالای 35 سال را اجرا کنید منتظر موافقت شورای نگهبان هستیم
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      0 0
      پسر افغانی کار کن و زرنگه و به پول کم هم راضی، اما ایرانی ها بیشتر دنبال پول بیشتر و کار کمتر هستند
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    56 3
    معافیت دوفرزندی سن 30سال را اجرایی کنید
  • وحید TR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    29 4
    لطفا تک فرزندی را از هفتاد سال به شصت سال تقلیل بدهید. هیچ در هفتاد ساله ای فرزند پسر مشمول نداره . قانون کارامد وضع کنید. قبلا تک‌فرزندی پنجاه سال بود بعد طد شصت حالا کردید هفتاد سال آخه کمیمنطقی فکر کنید و تصمیم بگیرید.و قانون وضع کنید.
  • حامدمحمدی US ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    16 7
    من سال ۸۸ب خدمت رفتم اموزشیم را تمام کردم و در یگان ۲۰روز خدمت کردم و ب علت مشکلات زیاد مجبور ب فرار شدم الان درطرح معافیت بالای ۳۰سال و داری ۲ فرزند معافیت شامل من میشود
  • ناشناس IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    31 1
    بسیاری از مردم عزیز منتظر معافیت دو فرزند هستند
    • مصطفی محققی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      1 0
      سلام معافیت دو فرزندی پس چیشد
  • مجیدعلیمی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 1
    کدوم مشمول غایب اونم ۴۰سال به بالا تواین شرایط مستاجری و دارای دوالی چندفرزند واینهمه فقرو بدختی و قسط و غیره میتونه بره خدمت توراجان شهداقسم معاف کنید لجبازی و مخالفت با مصوبه مجلس ودولت مردمی توسط ستادکل واقعا درد اورهست ودردش بیشترشدن به مشکلات مشمولان هست🙏🙏🙏
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    بابا شما ۲۰ سال پیش یه عفو دادید تا هالا شما ادم ۴۷ ساله رو چطور میخاید ببرید خدمت اونم با ۲ بچه
  • مهاجر NL ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    6 0
    سرباز غائب حتما مهارتی داره جناب نگران نباش اگه بیکار بود حتما میومد سربازی
  • Babaei IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    2 1
    سلام مسولین محترم لطفاً، خواهش میکنم معافیت دو فرزندی را تعیین تکلیف کنید تا ما هم ازاین همه استرس و نگرانی دربیایم ،هر روز به امید یک خبری هستیم ولی.... زمان خیلی طولانی میشود در انتظار لطفاً در تصمیمتان معافیت دو فرزندی را در اولویت قرار دهید باکمال تشکر
  • مهناز IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    لطفا لطفا لطفا این معافیت دوفرزندی اجرا کنید بزارید .خیلی ها چشم انتظارم من میخوام کمک همسرم کنم درس بخوانه لطفا لطفا
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    مدت خدمت را یک ساله کنید. تا همه جوانان خدمت مقدس سربازی را انجام داده و فرصتی هم برای یافتن کار و ازدواج و فرزندآوری داشته باشند.
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    انشاالله طرح دوفرزندی بالای ۳۰یا۳۵اجرابشه بسیاری ازمشکلات جوانها حل میشه اونم توی اوضاع اقتصادی کمرشکن
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    هیچ کسی دوست نداره....اگه حقوق داشته باشه از بیکاریرمیرن و بدبختها تمایل دارن.باید اختیاری بشه چون اگه جنگم بشه اختیاری با جون و دل کار میکنه.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    به خدا اگر درقدیم میشود ایران را بگردی الان حتی به مرکز شهرستان هم نمیشود رفت بس هزینه ها بالاست اگر کسی واقعا امنیت می خواهد باید حقوق بیشتر دهد مفت نمیشه خدمت کرد باید حقوق بالایی داد به متاهل ها که کفاف زندگیشان را بده ما فقط همین فکرو داریم حقوق واقعی یه کارمند باشه کافیه؟! مفت سربازی نمیشه رفت واقعا خرجها بالاست حداقل مثل کادر انجا باید حقوق داد نه یکهزاری کم نه یه هزاری زیاد تا فرد نیاز حداقل خودش را بر اوده کند ویا ما را معاف کنید
  • چالاک IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    ... باسه بچه ومستٱجر چطوری سربازی اجباری بریم
  • رسول IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    منتظره معافیت دو فرزندی هستیم ۴۰ ساله
  • مصطفی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام خدمت رهبر معظم انقلاب افراد بالای ۳۵سال متاهل ۲تا فرزند هرچه سریعتر موافقت کنید معافی بگیرند تعداد جوان ها زیاده واقعا نیاز دادن به این کارت برای بیمه شدن کار داعم
  • حسین مومیوند IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    انهای که یکسال خدمت کرده اند چکار کنند چراکمکی به اینها نمکنید این چه اعدالتی است یکی ۲۱ماه یکی۱۲ ماه
  • یوسف IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    پس سن بالاها معاف نشدند باور کنید حداقل دومیلون نفر منتظر بخشش عفو رهبری یا شورای نگهبان هستن لطفا اجرا کنید
  • علی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    به نظرم اگه هر کدام در استان خودش خدمت کند الان درصد کمتری غایب هستند
  • رضا فارس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    سربازان غایبی که سِن شون بالای ۳۰ سال هست متآهل با دو فرزند چطور برن خدمت دوباره . یا اون دسته از سربازانی که بالای ۱۰ سال هست غایب و فراری هستند چطور برن خدمت . خدا رو در نظر بگیر جناب ستاد کُل سرلشکر باقری . خوااهش میکنیم ازت . والا همین زندگی که داریم با بدبختی میکنیم با زن و بچه مون هم از دست میدیم
  • مرتضی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    من 32سالمه دوتافرزنددارم تصویب شدیاهنوزه کسی هست جواب بده خواهشن موافقت کنید
  • US ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    لطفا با عطوفت و رافت بیشتری جوانان را دریابید. همگان قادر به خدمت در محیط های نظامی نیستند و این امر ربطی به مدرک تحصیلی و میزان سواد ندارد.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام توروخدا ترتیبی دهید که سربازان غایب متاهل دو فرزندی معاف شوند اجرتان به امام حسین «ع»
  • حسن IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    فرزندان ما خدمت کنند بعد بچه‌ای که تا امروز هیچ درکی از خدمت سربازی ندارند و هنوز با محیط پادگانی آشنایی ندارند و فقط چند روز از خدمتتون نگذاشته کسی که درکش از همه باید بالاتر باشد و جایگاه فرماندهی اون پادگان را دارد مثل عقده ای ها بیاید و کلی حرف بار فرزندان ما بکند واقعا باید به حال اون پادگان گریست
  • حمید IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خدایی دیگه دهه شصتی ها دیگه باید عفو بخورن الان با این سن واین همه بدبختی وزن وبچه واقعا انصاف نیست