رسانه عبری نوشت: اسرائیل ۲ روز قبل از طوفان الاقصی نیروهای کماندو را از غلاف غزه خارج کرد.

طوفان الاقصی

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه عبری از فریب ارتش رژیم صهیونیستی و خارج کردن دو گروه کماندو از منطقه «غلاف غزه» در آستانه آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) پرده برداشت.

شبکه «کان»، زیرمجموعه شرکت پخش رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد: «دو گروه از تیپ کماندویی که برای تقویت لشکر غزه در طول تعطیلات سال نو یهودیان به منطقه غلاف غزه اعزام شده بودند، دو روز قبل از آغاز "شنبه سیاه" (آغاز عملیات طوفان الاقصی) از این منطقه خارج و به حواره در کرانه باختری منتقل شدند.

طبق گزارش این رسانه صهیونیست، این دو گروه شامل حدود ۱۰۰ نیروی کماندو هستند که از نوار غزه منتقل شده و در حواره در کرانه باختری اشغالی مستقر شدند.

این شبکه همچنین فاش کرد که این تصمیم توسط بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی اتخاذ شده بود.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد که کارشناسان آن را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه را به همراه داشت و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به نوار غزه ۱۵ هزار و ۵۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

طبق اعلام این وزارتخانه، ۷۰ درصد قربانیان را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزات به نوار غزه را ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر اعلام کرد.

کد خبر 813102
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha