عضو شورای شهر تهران گفت: اطلاعات تک‌تک درختان در تمامی معابر اصلی، فرعی و بزرگراهی تهران در سامانه نهال به ثبت رسیده و اطلاعاتشان اعم از گونه، بن و نقطه جانمایی درختان به‌صورت کامل در دسترس عمومی قرار دارد.

هرس درخت - تهران

مهدی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به شناسه دار شدن درختان گفت: باتوجه به اینکه باید از تکنولوژی روز در حوزه فضای سبز و رصد درختان استفاده کنیم، یک سامانه تحت عنوان سامانه نهال در شهرداری تهران طراحی شده و درحال حاضر این سامانه در دسترس عموم قرار دارد.

وی افزود: اطلاعات تک‌تک درختان در تمامی معابر اصلی، فرعی و بزرگراهی تهران در این سامانه به ثبت رسیده و اطلاعاتشان اعم از گونه، بن و نقطه جانمایی درختان به‌صورت کامل در دسترس عمومی قرار دارد؛ حتی مناطق ۲۲ گانه ملزم شدند که هرگونه اصلاح یا جانمایی در درختان محدوده خودشان انجام می‌شود را فوری و در مدت زمان کوتاه در سامانه به‌روز کنند.

بابایی گفت: سامانه نهال، اطلاعات درختان را دارد اما درحال حاضر به‌دنبال آن هستیم که اطلاعات تکمیلی درباره درختان را به این سامانه اضافه کنیم‌. درواقع می‌خواهیم علاوه بر آن اطلاعات اولیه، شناسنامه درختان را تکمیل کنیم. به‌عنوان مثال تکمیل شناسنامه درختان خیابان ولیعصر برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و به‌صورت ویژه از سازمان پارک‌ها درخواست شده که شناسنامه تکمیلی را به اطلاعات سامانه نهال اضافه کنند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شناسنامه تکمیلی آخرین وضعیت سلامت درختان، نوع آفات و... اضافه می‌شود و در محورهایی مانند خیابان ولیعصر به‌دلیل آنکه درختان برای ما از نظر اکولوژیک وضعیت بسیار مهمی دارند، تکمیل شناسنامه آنها در دستور کار قرار گرفته است. درحال حاضر در سامانه نهال اطلاعات دقیق از موقعیت و عکس‌همه درختان موجود بوده و در دسترس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه نهال از حدود ۴ سال پیش آغاز به‌کار کرده اما از ۶‌ماه پیش اطلاعات آن تکمیل شد، بیان کرد: درحال حاضر به‌دنبال آن هستیم که این سامانه به سامانه‌های شهرسازی و کمیسیون ماده ۷متصل شود تا بهتر بتوانیم برای حفظ نگهداشت درختان ورود کنیم. اطلاعات خوبی در این سامانه وجود دارد که براساس آن درختان را رصد کنیم.علاوه براین پیگیر هستیم که اطلاعات شبکه آبرسانی را درون سامانه نهال وارد کنیم. لایه‌ای را در سامانه باز کردیم و اطلاعات شبکه آبرسانی مکانیزه درحال بارگزاری است و ۸۰درصد اطلاعات وارد شده تا بعد از آن بتوانیم درصد مکانیزاسیون آبیاری تهران را رصد کنیم تا هنگام تصویب بودجه به این سامانه اکتفا کنیم.

بابایی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه هوشمندسازی رصد درختان تهران افتاده و دیگر به آن رویکرد قدیمی که درختان را پلاک‌کوبی می‌کردند، احتیاجی نیست چراکه این روش منسوخ شده است. درحال حاضر این سامانه به کمیسیون ماده ۷متصل است اما نواقصی دارد که به‌دنبال رفع این نواقص هستیم.

کد خبر 813053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha