مجموع نظرات: ۲
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

تفسیرهای سیاسی عمیق و بدیعی از قدرت گرفتن تفکر راست افراطی پوپولیستی در سال‌های اخیر مطرح شده اما اخیرا توجه خیلی‌ها، به یک اشتراک عجیب بین رهبران شاخص آنها جلب شده است: موهای عجیب و متفاوتی که صاحبان‌شان، به آن می‌بالند و به آن افتخار می‌کنند.

دونالد ترامپ

همشهری آنلاین - جواد نصرتی: از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و بوریس جانسون نخست‌وزیر سابق انگلیس گرفته، تا خاویر میلی رئیس‌جمهور جدید آرژانتین و خیرت ویلدرس رهبر حزب برنده انتخابات هلند، یک ویژگی بارز و مشترک بین آنها وجود دارد، که همانطور می‌شود حدس زد، موهای متفاوت و عجیب‌شان است.

چرا این سیاستمداران موهای عجیبی دارند؟

توجه به این مسئله، اصلا هم بحث رسانه‌های عامه‌پسند و زرد هم نیست و اخیرا روری استوارت وزیر سابق دولت انگلیس هم در یک پادکست به همین مسئله اشاره کرده و گفته است: « همه‌چیز پوپولیسم» درباره مدل مو است.

بیشتر بخوانید:

میلی، که نماد کارزار انتخاباتی‌اش یک اره برقی بوده، موهایی شبیه ستاره‌های موسیقی راک در دهه‌های هفتاد را دارد و به‌خاطر این مدل، به او لقب کلاه گیس داده‌اند.

چرا این سیاستمداران موهای عجیبی دارند؟

ویلدرس هم که یک راست افراطی کلاسیک است و بدون هیچ واهمه‌ای علیه مهاجران صحبت می‌کند، با موهای بلوند و بلندش، در هر جمعی قابل تشخیص است و این نکته عمیق در این افراد است.

چرا این سیاستمداران موهای عجیبی دارند؟

ترامپ، جانسون، میلی و خیرس، به خوبی از اهمیت برندسازی در دنیای سیاست باخبرند و از آنجا که ملاحظات معمول مردم عادی را ندارند، برای اینکه خود رامتمایز کنند، موهایشان را در این راستا به‌کار گرفته و با آرایش و رنگ متفاوت خود را ازطبقه سیاسیون متعارف جدا کرده‌اند. موهای ترامپ در ابتدای کارزار انتخاباتی‌اش چنان بحث داغی بود که در یک کنفرانس خبری، یک خبرنگار را فراخواند و از او خواهش کرد تا به موهایش دست بزند و به همه بگوید که این موها کاملا واقعی هستند! هر کدام از این سیاستمداران پوپولیست با به قدرت رسیدن، کشور خودشان و دنیا را شوکه کرده‌اند. اما آنها از وقتی که فهمیدند باید به‌اصطلاح «موقشنگ» باشند تا متفاوت باشند، خود را برای شوکه‌کردن دیگران آماده کرده بودند.

کد خبر 812798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    نباید به مو زردها و چشم آبی ها باج داد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اینا مهره سوختند . از مدل موی بایدن و پوتین و شی جینگ عکس بگذارید