شاخص کل بورس تهران در مبادلات امروز برای سومین روز متوالی با رشد مواجه شد، افزایش ارزش معاملات و ورود نقدینگی تازه به بورس امیدواری را برای تداوم رشد شاخص افزایش داد.

بورس تهران

به گزارش همشهری آنلاین، گویا برنامه سازمان بورس برای تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها موثر واقع شده و سهامداران را ترغیب کرده تا حجم سرمایه گذاری شان در بورس افزایش دهند چرا که از هفته قبل که برنامه سازمان بورس برای تجدید ارزیابی دارایی هلدینگ ها و بانک ها اعلام شد حجم تقاضا برای خرید سهام افزایش یافته و جریان ورود پول به بورس مثبت شد.

امروز یکشنبه ۱۲ آذر نیز شاخص کل بورس تهران با یک رشد ۱.۶ درصدی مواجه شد و به ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار واحد رسید. از نظر تکنیکی چنانچه شاخص بورس بتواند از محدوده ۲ میلیون ۱۵۰ هزار واحد عبور کند ظرفیت ها برای رشد شاخص بیشتر می شود.

این روند رو به رشد از روز چهارشنبه آغاز شد و در این مدت نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به ارزش کل بازار سهام اضافه شده است.

امروز همچنین رکورد ارزش معاملات خرد شکسته شد و به بیش از ۶۸۰۰ میلیارد تومان رسید که بالاترین میزان معاملات از تیر ماه امسال تاکنون است.

از روز چهارشنبه همچنین بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شده است. همه اینها امیدها را برای توقف روند نزولی شاخص و رشد پایدار افزایش داده است.

با این حال بررسی ها نشان می دهد که صرفا تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها به تنهایی نمی تواند شاخص های بورس را با رشدهای مداوم مواجه کند و برای تداوم رشد در بلند مدت باید سایر محرک های اقتصادی نیز به کمک شاخص بیایند.

در چنین شرایطی اما انتظار می رود تحت تاثیر محرک تازه بورس شاخص های بورس دست کم تا ۲۰ درصد افزایش یابند.

کد خبر 812756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سرمایه های مردم به شکل خود رو های راکد و خوابیده در کنار معابر اصفهان بسیار منظره ی زشتی بوده و باید شدیدا فرهنگ سازی بشود تا مردم از حمل و نقل عمومی استفاده نموده و از این گناه کبیره یعنی سدمعبر خود داری نمایند...
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    فقط شاخص سازها رشد کرده. اون هم بعد 60 درصد ریزش
  • بنیاد کار IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سهام ها تا وقتی سقف قبلیشون رو نزنند و ضرر های قبلی رو جبران نکنند نمیشه از رشد بورس حرف زد. این رشد هم محدود به جند شرکت بزرگ بورسی بوده که شاخص ساز هستند مثل شستا و فولاد و شپنا