«بچه زرنگ» با ثبت رکوردی تازه پرمخاطب ترین انیمیشن سینمای ایران نام گرفت.

بچه زرنگ

همشهری آنلاین: موفقیتی چشمگیر با تکنیک قابل‌توجه، قصه‌گویی جذاب و پیامی که به جان مخاطب می‌نشیند. موفقیت انیمیشن‌های ایرانی با اکران «بچه‌زرنگ» تداوم یافت و فیلمی که با خلق کاراکترهای جذاب، توجه بچه‌ها و بزرگ‌ترها را به‌ خود جلب کرد توانست طعم خوش گیشه را بچشد. در موفقیت تجاری فیلم، کنار تکنیکی که در حد استانداردهای جهانی است باید سهم ویژه‌ای هم برای کاراکتر ببرمازندران با صداپیشگی هومن حاجی‌عبداللهی قائل شد.
انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» طی ۲‌ماه اکران و با شکست رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن، توانست عنوان پرمخاطب‌ترین انیمیشن سینمای ایران را هم از آن خود کند.بچه‌زرنگ» تاکنون بیش از یک‌میلیون‌و ۳۲۸هزار مخاطب داشته و با فروش بیش از ۴۴ میلیارد تومانی، عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن و فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده است.

پرتماشاگرترین انیمیشن های ایرانی چه فیلم هایی هستند

پسر دلفینی، موفقیت جهانی انیمیشن ایرانی
«پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی سال ۱۴۰۱ روی پرده آمد و در شرایطی که گیشه سینماها پس از همه گیری کرونا دچار رکود شده بود موفق شد بیش از ۹۰۰ هزار مخاطب را جذب سالن های سینما کند و ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بفروشد تا در آن مقطع عنوان پرفروش ترین انیمیشن سینمای ایران را نیز از آن خود کند.پسر دلفینی اکران جهانی موفقی هم داشت. این انیمیشن در اکران روسیه به توفیق چشمگیری رسید محمد امین همدانی درباره اکران پسر دلفینی گفت:«با بهترین پخش‌کننده روس برای اکران آن قرارداد ببندیم. همین گونه هم شد که توانستیم در ۲۷۰۰ سالن، این فیلم را اکران کنیم. این تعداد در میان فیلم‌های روس هم معمول نیست.دلیل اینکه چنین ظرفیتی در اختیار «پسر دلفینی» قرار گرفت این بود که دو شرکت بزرگ پخش که بخش عمده‌ای از سینماهای روسیه را در اختیار دارند، پای کار این انیمیشن ایرانی آمدند. این‌ها دلایل ما برای اکران فیلم در روسیه به‌جای ایران بود. ما حتی یک بار دوبله روسی فیلم را به طور کامل دور ریختیم و از ابتدا کار را دوبله کردیم.» پسر دلفینی در کشورهای دیگری هم به اکران شد و موفق ترین انیمیشن ایرانی در بازارهای جهانی است.

پرتماشاگرترین انیمیشن های ایرانی چه فیلم هایی هستند

فیلشاه؛ کارتونی که در نوروز ۱۳۹۷ همه را غافلگیر کرد
«فیلشاه» در اکران نوروزی سال ۱۳۹۷ موفق شد پس از ۷ هفته نمایش، رکورد فروش تاریخ پویانمایی ایران را بشکند و به پرفروش‌ترین پویانمایی سینمای ایران تا آن زمان تبدیل شود. فیلشاه یک میلیون و ۱۵۰ هزار مخاطب یافت و در مجموع بیش از ۷ میلیارد تومان در گیشه سینماها فروخت.
در بخش اکران بین‌المللی، انیمیشن فیلشاه به ۴ زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی دوبله و در کشورهای متعددی اکران شد. برای مثال، «فیلشاه» با اکران در ۴۰۰ سالن سینما در روسیه لقب بزرگترین اکران یک عنوان از سینمای ایران را تصاحب کرد. همچنین این انیمیشن با جذب بیشتر از ۸۵هزار مخاطب لبنانی به فروشی ۵۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد که آن را به دومین انیمیشن محبوب لبنانی‌ها در آن دوران تبدیل می‌کرد.

پرتماشاگرترین انیمیشن های ایرانی چه فیلم هایی هستند

شاهزاده روم؛ موفقیت چشمگیر انیمیشن ایرانی
اکران "شاهزاده روم" به نویسندگی و کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری، در سال ۱۳۹۴ اتفاقی مهم برای سینمای انیمیشن بود. آبان ماه سال ۱۳۹۴ بود که انیمیشن «شاهزاده روم» به اکران عمومی رسید و با استقبال بیش‌ از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار مخاطب به فروش ۵ میلیارد تومانی در گیشه سینماها دست پیدا کردشاهزاده روم در اکران بین‌المللی نیز موفق ظاهر شد و تحت عنوان «امیره الروم» در لبنان اکران شد. این اثر فاخر سینمایی علاوه بر لبنان، در عراق، عربستان، کویت، ساحل عاج، بحرین، امارات متحده عربی، فرانسه و انگلستان نیز به نمایش درآمد.

کد خبر 812424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha