سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: وجود تونل، زیر محوطه راه‌آهن اهواز کشف جدیدی نیست.

راه‌آهن اهواز

به گزارش همشهری آنلاین، روز شنبه سیدمحسن حسینی در گفت‌وگویی رسانه ای در این خصوص اظهارکرد: درحال هماهنگی برای دریافت مجوز از راه‌آهن برای بازدید مجدد از محوطه هستیم و به محض دریافت مجوز، کارشناسان ما از محوطه و تونل بازدید و اقدام به تهیه گزارش کارشناسی خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که بررسی مقدماتی و اولیه از این تونل طی سال‌های گذشته انجام شده بود افزود: مجددا در حال هماهنگی با راه‌آهن و پیگیری به‌منظور بازدید دوباره کارشناسان مرتبط با ثبت آثار از این محوطه هستیم و چنانچه کارشناسان تشخیص دهند که اثر واجد شرایط در فهرست آثار ملی است، موضوع را به جدیت پیگیری خواهیم کرد تا ضمن ثبت اثر، اقدامات لازم برای حفظ، نگهداری و در نهایت مرمت تونل با همکاری مسوولان مربوط انجام شود.

حسینی تصریح کرد: بررسی و کارشناسی‌های مقدماتی حاکی از این بود که تونل یادشده مربوط به جنگ جهانی اول است که از میدان راه‌آهن، احتمالأ، به طرف بیمارستان رازی در مجاورت رود کارون امتداد دارد؛ این درحالی است که قسمت‌هایی از این تونل به علت عوامل طبیعی ریزش کرده و تردد در همه قسمت‌ها و دنبال کردن کامل مسیر آن از نظر کارشناسان امکان‌پذیر نیست.

به گفته سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، نمی‌توان در حال حاضر، هیچ‌گونه نظر قطعی درباره قدمت آن ارائه داد.

حسینی تاکید کرد: تا زمان بازدید مجدد و تکمیل گزارش کارشناسی، نمی‌توان هیچ‌گونه تصمیمی گرفت و اظهار نظر قطعی کرد چون هنوز ساختار و قدمت تونل اطلاعی نداریم.

وی ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها که در این زمینه حساسیت نشان می‌دهند و موارد را به میراث‌فرهنگی اطلاع‌رسانی می‌کنند اضافه کرد: مواریث فرهنگی متعلق به همه مردم است و ما مسئول حفاظت از این آثار بوده و هرگونه مواردی را با آغوش باز پذیرا هستیم.

کد خبر 812339
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha