بیش از ۵۰ سال از آخرین ماموریت آپولو می گذرد و آمریکا قصد دارد یک بار دیگر شانس خود را برای فرستادن یک کاوشگر به ماه امتحان کند.

فرودگر ماه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایف استایل، رئیس شرکتی که می تواند اولین شرکت خصوصی برای فرستادن یک فرودگر به ماه باشد در این باره گفت: این فروگر که قرار است روی ماه بنشیند، Peregrine نام دارد و هیچ خدمه ای در آن حضور نخواهد داشت. پرگرین که توسط شرکت آمریکایی Astrobotic به مدیرعاملی جان تورنتون، ساخته شده است،‌ ابزارهای ناسا را برای مطالعه محیط ماه در پیش‌بینی ماموریت‌های سرنشین دار آرتمیس ناسا حمل خواهد کرد. چندین سال پیش، ناسا تصمیم گرفت شرکت های آمریکایی را برای ارسال آزمایش ها و فناوری های علمی به ماه - برنامه ای به نام CLPS - سفارش دهد.

این قراردادهای قیمت ثابت باید امکان توسعه اقتصاد قمری و ارائه خدمات حمل و نقل با هزینه کمتر را فراهم کند. تورنتون گفت: «یکی از چالش‌های بزرگ کاری ما تلاش برای پرتاب و فرود بر سطح ماه کم کردن هزینه هاست. فقط نیمی از مأموریت‌هایی که به سطح ماه رفته‌اند، موفقیت‌آمیز بوده‌اند. بنابراین تلاش ما برای رسیدن به سطح ماه یک یک چالش دلهره آور است. من در هر مرحله از این اتفاق، وحشت زده و هیجان زده خواهم بود.»

قرار است این پرگرین اواسط دی از فلوریدا در پرواز افتتاحیه موشک جدید گروه صنعتی ULA به نام Vulcan Centaur طبق برنامه پرتاب شود. تورنتون گفت که کاوشگر آنها سپس چند روز طول می‌کشد تا به مدار ماه برسد، اما قبل از فرود باید تا ۲۵ ژانویه صبر کند تا شرایط نور در محل هدف مناسب باشد. فرود به صورت مستقل و بدون دخالت انسان انجام خواهد شد، اما از مرکز کنترل شرکت بر آن نظارت می شود.

بیشتر بخوانید:

پیش از این و در بهار، یک استارت‌آپ ژاپنی تلاش کرده بود به اولین شرکت خصوصی تبدیل شود که روی ماه فرود می‌آید، اما این مأموریت با یک تصادف به پایان رسید. فقط ۴ کشور تاکنون با موفقیت روی ماه فرود آمدند: ایالات متحده، روسیه، چین و اخیراً هند.

کد خبر 812127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha